• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Ostatní články > Propagace Facebooku Českou televizí

Propagace Facebooku Českou televizí

Luboš Kudláček 11. 8. 2010     Rubrika:  Ostatní články    Štítky: Facebook, televize

U tiskové zprávy publikované zde na Netzinu se objevil zajímavý komentář, jehož myšlenka si zaslouží více pozornosti. Česká televize zavedla v květnu tohoto roku na svém webu ct24.cz komentování přes komunitní síť Facebook a v propagaci komerční služby pokračuje i na televizní obrazovce, konkrétně dokonce při zpravodajských relacích.

Když v květnu 2008 televize Nova usilovně propagovala svůj web TN.cz, její činnost se nelíbila poslancům a celou situaci zkoumala i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání jako možné porušení pravidel. Reklama totiž ve zpravodajských relacích být nesmí. (Zdroj DigiZone.cz)

Nyní naše veřejnoprávní televize nepokrytě během zpravodajství propaguje cizí komerční subjekt a nikomu to nepřijde divné. Nikdo se ani nepozastaví nad tím, že na webu televize dotované koncesionářskými poplatky může diskutovat (a de-facto používat jeho funkce) jenom člověk registrovaný na Facebooku.

Akční povodňové zpravodajství v minulých dnech doprovázela navíc i masivní reklama na stránku (FB Page) ČT24, můžeme se o tom dočíst i na ČT24.cz, kde se tímto napojením organizátoři chlubí:

Novým fenoménem těchto povodní se stala stránka ČT24 na Facebooku. Dobrovolní reportéři – sami diváci – poslali více než 4 200 autentických fotografií a přes tisíc videí. Jen přes víkend se ke stránce přidalo dalších 21 tisíc lidí. Naplno se tak projevila kolektivní inteligence – mnozí použili stránku ČT24 jako zdroj informací přímo z jednotlivých míst: radili se, kudy projet, ptali se na příbuzné, přátele, sousedy, hledali lidi i zvířata. Takto sdílené informace tým nově zřízeného útvaru ČT Nová média převáděl přímo do vysílání a tam se postupně rozvíjely.

Odpůrcům Facebooku se celá situace nelíbí a důvody jsou pochopitelné. Proč zrovna Facebook, proč to dělá veřejnoprávní televize a hlavně proč propagace nějaké komunitní sítě, když technicky by to šlo zařídit třeba i na vlastním webu.

Spekulace o tom, že by si Facebook za reklamu platil, by asi nebyla na místě. Nic takového se s největší pravděpodobností neděje (i když vyloučit to úplně nelze, zvlášť když vzpomeneme na to, co vlastně způsobilo největší rozmach Facebooku v ČR, na Paroubka a organizaci vajíčkových útočníků snad nikdo nezapomene), ale je zajímavé sledovat, jak jsou velké firmy považované za fenomény na Internetu zcela záměrně a zdarma propagovány.

Zbývá ještě připojit kopii onoho komentáře, který byl inspirací k tomuto článku:

Facebook a veřejnoprávní televize

Napsal uživatel Anonym (bez ověření) dne 9. Srpen 2010 – 19:16.

Jsem zděšen nad řešením diskuze na veřejnoprávní televizi čt24. Proč zrovna facebook? Sociálních sítí jsou desítky. Abych mohl sdělit svůj názor VEŘEJNOPRÁVNÍ televizi, jsem nucen se registrovat na nějaké soukromé síti? Proboha proč?
Argument zamezení přístupu anonymních uživatelů – blbost. Stejně tak se můžu anonymně zaregistrovat na facebooku. Je to nesmysl. Je to vidět i na počtu příspěvků.
Proč Podmínky užívání najsou v češtině? Pokud je neznám, nebudu se přeci k něčemu takovému registrovat.
ČT24 zcela zdarma a neskrytě vytvořila při povodních soukromému subjektu ve vysílání reklamu. Nezdá se mi, že je to košér.
Facebook jsem měl, nemám a mít nebudu. Je to blbost, žrout času a co tam na sebe lidi (možná i nechtěně) zveřejní je děs. Facebook se snaží být sítí v síti a to není dobře. Na komunikaci s přáteli mám jiné prostředky.
To, že je facebook snad populární a využívá ho 2.5 mega lidí, je blbost. Spousta lidí (a mnoho dizkuzních fór to potvrzuje), se sice zaregistrovala, ale po zjištění, co je to za blbost, přestala jej používat nebo se odhlásila, takže ty počty jsou zcestné.
Takže tolik můj názor, howgh!

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Nezapomeňte změnit trvalé příkazy na platby koncesionářských poplatků, ČT upozorňuje na nové povinnosti10. 5. 2025 Nezapomeňte změnit trvalé příkazy na platby koncesionářských poplatků, ČT upozorňuje na nové povinnosti Od května 2025 vstoupila v platnost novela zákona o rozhlasových a televizních poplatcích, která přináší významné změny pro domácnosti i firmy. Česká televize v této souvislosti zahájila […] Posted in Společnost
  • 30. 10. 2019 Blíží se přechod z DVB-T na DVB-T2 K přechodu a vypnutí staršího DVB-T by mělo dojít v první polovině roku 2020. Již koncem listopadu 2019 ale dojde k vypnutí DVB-T na vysílači Žižkov a Cukrák v Praze. K příjmu DVB-T2 je […] Posted in Technika, software
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online23. 11. 2018 Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online Moderní televizní vysílání zprostředkovává na českém trhu několik firem. K dispozici jsou aplikace pro mobil, tableta počítač i výkonné set-top boxy, které udělají i ze staršího televizoru […] Posted in Technika, software
  • 17. 5. 2016 Kasa.cz hlásí díky hokeji větší zájem o velké televize Úspěšné tažení českých hokejistů zvedá prodej televizí, za poslední týden jejich prodej meziročně vzrostl o 14 procent. Dnes to v Praze oznámila internetový nákupní galerie […] Posted in Podnikání
  • Jak fungují moderní televize přes internet28. 2. 2016 Jak fungují moderní televize přes internet Hned na úvod musím říct, že nejsem fanouškem televizního vysílání jakékoli ze stanic, nemám ani svou oblíbenou a po nějaké době jsem opustil i sledování televizního zpravodajství, které […] Posted in Technika, software
  • Horizon Go od UPC začíná vysílat v HD3. 10. 2015 Horizon Go od UPC začíná vysílat v HD Mobilní televize od UPC Horizon Go dostala od října 11 programů v HD rozlišení namísto standardního a přidá 8 zcela nových. Jedná se o vybrané kanály s nejvyšší sledovaností a dále mix […] Posted in Technika, software
  • ČTÚ23. 7. 2015 Počet stížností na rušení TV vysílání kvůli LTE roste O tom, že rozšiřování sítí LTE s sebou kromě rychlého mobilního internetu může přinést i problémy v podobě rušení terestrického televizního signálu DVB-T, se dlouho mluvilo jen mezi […] Posted in Technika, software
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
Ostatní články
Facebooktelevize

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

školní pomůcky
Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc
děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám