Propad na Seznamu? Čím to?
Čtyři hlavní důvody, proč váš web není na té správné pozici ve výsledcích hledání.
Velmi arogantní sobotní glosa, která se patrně nedostane k lidem, kteří by ji potřebovali, aneb než někoho obviníte, podívejte se napřed do zrcadla.
Jenom velmi malá část všech dotazů a stížností na diskuzních fórech a v komentářích na blogu Seznamu má svůj opodstatněný základ. Může se stát, že někdo účelně využije váš obsah a vytvoří silnější duplicitu, takže web podvodníka bude výše než originál. Může také dojít k jiné chybě a těžko to můžeme úplně vyloučit, nicméně praxe a čas ukazuje, že většina nespokojenců si může za své problémy sama.
Zde jsou čtyři hlavní důvody, které váš web pošlou ke dnu. (A pokud se tak doposud nestalo, zajisté se tak stane v budoucnu.)
SEO texty
Zaručenou cestou do země zapovězených webů jsou takzvané SEOtexty. Jejich smysl spočívá v neurvalém opakování klíčových slov až nad přijatelnou hodnotu jak pro čtenáře, tak pro vyhledávač. Ostatně vemte na vědomí, že snaha vyhledaváčů je disponovat lidským mozkem, takže oblbováním můžete možná na chvíli uspět, ale jak půjde čas, bude to čím dál horší.
Nekvalitní webhosting
Vyhledávač nebude posílat své uživatele na weby, které jsou večer nedostupné. Váš web nemůže být nikdy kvalitní, pokud nebude zároveň dostupný. Jestli podnikáte a máte e-shop na freehostingu, nebo někde, kde jim na kvalitě poskytovaných služeb příliš nezáleží, se zlou se potážete.
Monstrózní odkazové patičky
Registrujete svůj web do katalogů? OK, žádný problém, můžete si to zaplatit, nebo tak trávit svůj čas. Sto katalogů, tisíc katalogů, není problém. A vypadá patička vašeho webu takto?
Je to jen malý výřez z mnohem větší patičky, kterou můžeme v klidu označit za linkfarmu. Linkfarma je všechno, co není určeno pro uživatele. Pokud si měníte odkazy, vkládáte odkazy do linkfarem a zpětně na ně odkazujete, váš web je linkfarmou.
Podvody
Někdo možná neví, že se dopouští něčeho nevhodného. Nemusí to vědět, protože není jeho povinnost pročíst si třeba zakázané techniky v nápovědě vyhledávače, ale v tom případě pak také nemůže tento vyhledávač napadat. Nemůže opovrhovat kvalitou robota, protože sám nemá ponětí, jak vyhledávání funguje. To platí mimochodem i na předchozí body, zde narážím na skrytý text a podobné „black hat“ praktiky.
Než si začnete stěžovat na Seznam a opovrhovat jím, zameťte si nejdřív před vlastním prahem.
A potom se zkuste oprostit od svého vlastnictví a podívejte se na vlastní web očima neznámého uživatele. Opravdu byste ho chtěli nalézt?
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz