Měli byste nechat zákazníky, aby se přihlašovali do vašeho eshopu přes sociální sítě?
Do roku 2015 se bude polovina maloobchodních nákupů v eshopech odehrávat na základě sociálního přihlašování přes účty na sociálních sítích.
Nezůstávejte tedy se svým stranou a podívejte se, jaké má toto přihlašování výhody a nevýhody. A také, jak vám může zvýšit konverzi.
Sociální přihlašování je prostě pohodlné a rychlé – to nepřebijete
Posledním výstřelkem, který pořádně rozhýbal vody online obchodování je tzv. sociální přihlašování. Nejde o nic jiného, než o rychlou a prakticky bezpracnou registraci a následné přihlašování do obchodu prostřednictvím účtu na některé ze sociálních sítí, aniž by zákazník musel sáhodlouze znovu a znovu v nových obchodech vypisovat registrační údaje.
Z pohledu zákazníka může být taková zjednodušená registrace úplným požehnáním. Sami si vzpomeňte, kolik různých účtů už máte všude po internetu a kolik nicků a hesel byste si měli pamatovat. Možná používáte nástroj ke generování a ukládání hesel, ale běžný uživatel se spoléhá na děravou paměť. Anebo hesla recykluje, což je riziko, které ohrožuje bezpečnost jeho citlivých osobních dat.
Proto je sociální přihlašování pro běžného zákazníka nesmírně pohodlné. Nejenže nemusí pokaždé znovu vyplňovat celý formulář, ale také mu stačí pamatovat si přístup ke svým sociálním účtům. Na druhé straně je toto řešení příjemné i pro vás obchodníky. Přijdete už k hotovému a nebudete se muset zatěžovat systémem na generování hesel, posíláním aktivačních mailů, změnami hesel, posíláním nových hesel nebo potvrzováním registrací.
Zákazník, přihlášený přes sociální síť, stráví v obchodě až 4 minuty navíc a projde dvojnásobné množství stran
Kromě toho průzkumy jasně ukazují, že zákazníci, kteří se přihlašují přes sociální sítě, stráví v průměru na vašem webu až o 4 minuty víc, než když se hlásí tradičně, a zobrazí si také až dvojnásobné množství stran. A když už to mají tak hezky po ruce, častěji pak se svými přáteli sdílí informace o obchodě nebo nakoupeném zboží. Každé takové sociální sdílení pak může vygenerovat průměrně až 13 návštěv potenciálních zákazníků z řad přátel.
Koncept sociálního přihlašování také poskytuje skvělé možnosti do budoucna. Pokud se dozvíte, že váš zákazník miluje ulítlé ponožky s obrázky a chodí je k vám nakupovat, můžete mu prostřednictvím sociální sítě posílat přesně zacílené informace o novinkách v této kategorii.
Přestože je český zákazník tradičně trochu nedůvěřivý k novotám, i u nás počet sociálních přihlašování roste. Je to logické, neboť uživatelský komfort, pohodlí a rychlost vždycky zvítězí nad obavami, že o nás sociální sítě vědí až příliš mnoho.
70 % dotázaných uživatelů považuje sociální přihlašování za nesmírně pohodlné – využijte toho!
Je ovšem také pravdou, že sociální přihlašování znevýhodňuje zákazníky, kteří nemají účet na žádné sociální síti. Na Facebooku už je sice dnes skoro každý, ale opravdu jen skoro. A co když má potenciální zákazník účet jen na Google+?
I s tímto se dá vypořádat. Ideální je poskytnout možnost sociálního přihlašování přes několik největších sociálních sítí, aby se omezila diskriminace zákazníků jen s některými sociálními účty. A pro ty, kteří zatím sociální sítě odmítají? Nezbývá, než si ještě chvíli ponechat i klasickou registraci, než jí úplně odzvoní.
V současnosti považuje podle průzkumů sociální přihlašování za nesmírně pohodlné 70 % z dotázaných uživatelů Facebooku, což je jasný ukazatel trendu velmi blízké budoucnosti. A vy se na ní určitě chcete podílet.
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.