• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Měli byste nechat zákazníky, aby se přihlašovali do vašeho eshopu přes sociální sítě?

Měli byste nechat zákazníky, aby se přihlašovali do vašeho eshopu přes sociální sítě?

Zuzana Kocurková 14. 8. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: e-shopy, Facebook, Google +1

FacebookDo roku 2015 se bude polovina maloobchodních nákupů v eshopech odehrávat na základě sociálního přihlašování přes účty na sociálních sítích.

Nezůstávejte tedy se svým stranou a podívejte se, jaké má toto přihlašování výhody a nevýhody. A také, jak vám může zvýšit konverzi.

Sociální přihlašování je prostě pohodlné a rychlé – to nepřebijete

Posledním výstřelkem, který pořádně rozhýbal vody online obchodování je tzv. sociální přihlašování. Nejde o nic jiného, než o rychlou a prakticky bezpracnou registraci a následné přihlašování do obchodu prostřednictvím účtu na některé ze sociálních sítí, aniž by zákazník musel sáhodlouze znovu a znovu v nových obchodech vypisovat registrační údaje.

Z pohledu zákazníka může být taková zjednodušená registrace úplným požehnáním. Sami si vzpomeňte, kolik různých účtů už máte všude po internetu a kolik nicků a hesel byste si měli pamatovat. Možná používáte nástroj ke generování a ukládání hesel, ale běžný uživatel se spoléhá na děravou paměť. Anebo hesla recykluje, což je riziko, které ohrožuje bezpečnost jeho citlivých osobních dat.

Proto je sociální přihlašování pro běžného zákazníka nesmírně pohodlné. Nejenže nemusí pokaždé znovu vyplňovat celý formulář, ale také mu stačí pamatovat si přístup ke svým sociálním účtům. Na druhé straně je toto řešení příjemné i pro vás obchodníky. Přijdete už k hotovému a nebudete se muset zatěžovat systémem na generování hesel, posíláním aktivačních mailů, změnami hesel, posíláním nových hesel nebo potvrzováním registrací.

Zákazník, přihlášený přes sociální síť, stráví v obchodě až 4 minuty navíc a projde dvojnásobné množství stran

Kromě toho průzkumy jasně ukazují, že zákazníci, kteří se přihlašují přes sociální sítě, stráví v průměru na vašem webu až o 4 minuty víc, než když se hlásí tradičně, a zobrazí si také až dvojnásobné množství stran. A když už to mají tak hezky po ruce, častěji pak se svými přáteli sdílí informace o obchodě nebo nakoupeném zboží. Každé takové sociální sdílení pak může vygenerovat průměrně až 13 návštěv potenciálních zákazníků z řad přátel.

Koncept sociálního přihlašování také poskytuje skvělé možnosti do budoucna. Pokud se dozvíte, že váš zákazník miluje ulítlé ponožky s obrázky a chodí je k vám nakupovat, můžete mu prostřednictvím sociální sítě posílat přesně zacílené informace o novinkách v této kategorii.

Přestože je český zákazník tradičně trochu nedůvěřivý k novotám, i u nás počet sociálních přihlašování roste. Je to logické, neboť uživatelský komfort, pohodlí a rychlost vždycky zvítězí nad obavami, že o nás sociální sítě vědí až příliš mnoho.

70 % dotázaných uživatelů považuje sociální přihlašování za nesmírně pohodlné – využijte toho!

Je ovšem také pravdou, že sociální přihlašování znevýhodňuje zákazníky, kteří nemají účet na žádné sociální síti. Na Facebooku už je sice dnes skoro každý, ale opravdu jen skoro. A co když má potenciální zákazník účet jen na Google+?

I s tímto se dá vypořádat. Ideální je poskytnout možnost sociálního přihlašování přes několik největších sociálních sítí, aby se omezila diskriminace zákazníků jen s některými sociálními účty. A pro ty, kteří zatím sociální sítě odmítají? Nezbývá, než si ještě chvíli ponechat i klasickou registraci, než jí úplně odzvoní.

V současnosti považuje podle průzkumů sociální přihlašování za nesmírně pohodlné 70 % z dotázaných uživatelů Facebooku, což je jasný ukazatel trendu velmi blízké budoucnosti. A vy se na ní určitě chcete podílet.

Autor:   Zuzana Kocurková

Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.

Podobné články

  • Google+ zatím Facebooku na paty nešlape17. 1. 2012 Google+ zatím Facebooku na paty nešlape Českému komunitnímu rybníku vládne Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly jen ČSFD, LinkedIn a Google+. Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s […] Posted in Web
  • E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online21. 5. 2025 E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online Vlastní e-shop je pro mnoho lidí snem o svobodném podnikání, pasivním příjmu a nezávislosti. Realita ale bývá trochu složitější. Spustit úspěšný e-shop totiž není jen o „kliknutí párkrát v […] Posted in Podnikání
  • Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí12. 5. 2025 Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí Každý nákup, od rychlého výběru sušenek v supermarketu až po investici do nového automobilu, je výsledkem složité směsi emocí, návyků, vlivů a podnětů. Rozhodování zákazníků není tak […] Posted in Marketing
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 2. 1. 2019 Vánoce 2018: Jen v e-shopech Češi utratili 45 miliard, z toho 5 miliard v jednom týdnu Dle tiskové zprávy APEK utratili čeští zákazníci v předvánočním období v internetových obchodech 45 miliard korun. Prakticky hned po vánocích pak začaly pro mnoho Čechů oblíbené výprodeje […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře9. 8. 2017 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře Vedete nebo jste si právě založili nový e-shop? Pak určitě oceníte mít přehled v oblasti online marketingu. Připravili jsme seznam stránek a zdrojů, které je dobré sledovat a […] Posted in Podnikání
  • 4. 7. 2017 Jak si stojí e-shopy po zavedení elektronické evidence tržeb? Od 1. března 2017 je elektronická evidence tržeb povinná také pro e-shopy. Jak se změnil charakter plateb? Odběratelé stále preferují odběr zboží na dobírku nebo platbu při osobním odběru. […] Posted in Podnikání
  • Tržby CZC.cz rostly v prvním pololetí roku 2015 o 30 %28. 7. 2015 Tržby CZC.cz rostly v prvním pololetí roku 2015 o 30 % Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz si již pátým rokem v řadě za sebou udržuje dvouciferné tempo růstu. V prvních šesti měsících letošního roku společnost zaznamenala 30% […] Posted in Podnikání
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
Web
e-shopyFacebookGoogle +1

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám