• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Má v současnosti kinoreklama smysl?

Má v současnosti kinoreklama smysl?

Redakce NETzin.cz 25. 10. 2012     Rubrika:  Marketing    Štítky: kino, reklama

Všechna multikina v poslední době vysílají jasný signál – lidé chodí do kina stále méně. Podle posledních odhadů navštívilo letos kina o třetinu míň diváků než v předchozím období. Má klesající návštěvnost kin negativní dopad i na nákup reklamního prostoru před jednotlivými filmy?

I když by se mohlo zdát, že kinoreklama je na ústupu, nemusí to být pravda. Správně vybrané tituly a dobře zacílená reklama v kině dokáže cílovou skupinu skvěle oslovit. Reklamní blok si totiž diváci prohlédnou od začátku až do konce. Nebo už jste snad viděli nějakého návštěvníka, že by v době vysílání reklamy odbíhal na toaletu?

A to jsme hned u první výhody kinoreklamy. Zadavatel má většinou možnost vybrat si film, u kterého chce svůj reklamní spot vysílat a má tak šanci, při správném kreativním zpracování, touto reklamou svou cílovou skupinu přesně zasáhnout. Podle průzkumů je procento jednotlivců, kteří si reklamu v kině spontánně vybaví už po prvním zhlédnutí až 70 %, což je nejvíc ze všech nástrojů komunikačního mixu. Na druhou stranu je důležité zmínit, že cena za jednoho diváka je v případě kinoreklamy relativně vysoká, i když cena ve všech multiplexech díky nižší návštěvnosti kin výrazně klesla.

Jak se vlastně reklama v kině nakupuje? Budeme-li se bavit o reklamě na plátnech, může si zadavatel vybrat, zda chce inzerovat jen ve vybraných sálech, u vybraných filmů nebo po celé síti multiplexu a tím pádem ve větším počtu sálů. Cena se kalkuluje na základě doby, po kterou bude reklama vysílána, většinou jeden den nebo týden, a očekávaného zásahu, který se odvíjí od návštěvnosti daného kina. Reklamní formáty v kinech jdou s dobou daleko víc, než třeba formáty v televizi. Spoty v kinech se vysílají v digitální podobě, do světa kin i kinoreklamy už pronikla třeba 3D projekce a reklamu je možné podpořit a zvýšit tak její účinnost i off screen nástroji, jako je sampling vstupenek nebo potisk krabic na popcorn.

Co říci závěrem? Snad jen to, že i když do kin chodí méně návštěvníků než dříve, určitě by tento komunikační kanál neměl marketing přehlížet a naopak se zamyslet nad tím, jak přesně a kreativně oslovit své současné i potenciální zákazníky.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 21. 1. 2016 Trh s reklamou vzrostl v roce 2015 o téměř 7 % Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 7% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé […] Posted in Podnikání
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
  • 19. 11. 2013 Jak zabránit Googlu, aby použil vaši fotografii u reklamy? Google je přesvědčený, že když naši přátelé uvidí, jak moc spokojeni jsme s novým mobilem, mohli by si ho chtít pořídit taky. Proto od třetiny listopadu zavedl u reklam ve svém vyhledávání […] Posted in Web
  • Hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku: televize klesá, internet vzrostl o pětinu17. 10. 2013 Hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku: televize klesá, internet vzrostl o pětinu Ceníková hodnota reklamního prostoru je ve třech čtvrtinách roku 2013 o 1,2 % nižší než vloni. Podle aktuálních dat Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového projektu […] Posted in Podnikání
  • Mediatypy v letech 2011 a 2012 pohledem Admosphere18. 1. 2013 Mediatypy v letech 2011 a 2012 pohledem Admosphere Společnost Admosphere přináší srovnání souhrnné ceníkové hodnoty publikovaných reklamních sdělení ve všech mediatypech v letech 2011 a 2012. Nejprogresivnějším mediatypem je i v […] Posted in Podnikání
  • Zadavatelé v prosinci využili display reklamu v hodnotě 536 milionů korun17. 1. 2013 Zadavatelé v prosinci využili display reklamu v hodnotě 536 milionů korun V prosinci 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 536 milionů korun. Největším zadavatelem byl prodejce elektroniky Alza.cz, který […] Posted in Podnikání
  • Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři14. 6. 2012 Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři V květnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 497 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly skoro o pětinu. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
  • Březnový přehled internetové display inzerce12. 4. 2012 Březnový přehled internetové display inzerce V březnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 393 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly o 12 %. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
  • Využití display reklamy vzrostlo oproti lednu o polovinu18. 3. 2012 Využití display reklamy vzrostlo oproti lednu o polovinu V únoru 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 348 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly téměř o polovinu. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
Marketing
kinoreklama

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám