Jak zabránit Googlu, aby použil vaši fotografii u reklamy?
Google je přesvědčený, že když naši přátelé uvidí, jak moc spokojeni jsme s novým mobilem, mohli by si ho chtít pořídit taky. Proto od třetiny listopadu zavedl u reklam ve svém vyhledávání předem avizovanou funkci osobního doporučení. Teď se tam může objevit i vaše tvář.
Sdílená doporučení jsou vlastně jen pokračováním našich +1 u reklam
Pokud jste nějaký produkt nebo službu hodnotili na G+, může Google použít vaši fotografii a hodnocení u zobrazované reklamy. Tyto personalizované prvky pak uvidí lidé, které máte ve svých kruzích.
Bude to však také záležet na míře soukromí sdílení obsahu, které máme na G+ nastavené. Pokud ono doporučení, ze kterého si Google vytáhne data, budete sdílet zcela veřejně, bude vaši fotografii moci vidět u reklamy každý. Naopak, pokud ho budete sdílet jen s kruhem svých nejbližších přátel, uvidí vaše doporučení u reklamy pouze oni.
Sdílená doporučení jsou vlastně jen pokračováním povolení, které jsme kdysi Googlu dávali ohledně využití našeho hodnocení +1. To se také zobrazovalo našim kruhům u reklam. Teď si Google jen vezme z těchto hodnocení trochu víc, pokud nám to nebude vadit.
Použití našich dat pro reklamu však můžeme lehce zakázat
Společnost za tímto účelem aktualizovala podmínky používání a od 11. 11. se může vaše jméno, doporučení a fotografie objevit u reklam. Naštěstí Google není neurvalý, takže nám dává možnost se z této služby odhlásit.
Stačí se prokliknout na nastavení stránky sdílených doporučení. V dolní části najdete zaškrtávací volbu zobrazování jména a fotografie v reklamních sdílených doporučeních. Stačí box odškrtnout a jste z obliga. Vy budete stále vídat obličeje kamarádů, kteří si volbu neodškrtli, u reklam, ale vaše data se tam neobjeví.
Mnoho uživatelů je změnou taktiky Googlu roztrpčena, ale proč vlastně hodnotíme nějaký produkt? Určitě protože chceme, aby se naše recenze dostala k dalším lidem, nebo alespoň přátelům. Buď toužíme podpořit značku, které si vážíme a máme ji rádi, nebo poradit našim blízkým, jak dobře vybrat. A Google vlastně touhle změnou reklamních doporučení nepodporuje nic jiného.
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.