• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak napsat tiskovou zprávu

Jak napsat tiskovou zprávu

Luboš Kudláček 26. 7. 2011     Rubrika:  Podnikání    Štítky: Média, media relations

public relations

Tiskovou zprávu vydává subjekt v okamžiku, kdy potřebuje skrze média sdělit něco veřejnosti. Chce oznámit změnu ve svém vedení, uvedení nové služby na trh, úpravy obchodních podmínek a podobně. Specialista tedy takové prohlášení pošle médiím a předpokládá, že se jím bude někdo zabývat, zveřejní ho, nebo jej jiným způsobem zapracuje do svého plánu, svých zpráv a článků.

Jak má vypadat tisková zpráva

Aby měl tiskovou zprávu někdo chuť vůbec číst a hlavně aby se dala nějakým způsobem použít, musí ale splňovat určitá kritéria.

Stručně:

  • Tisková zpráva se neposílá v externích souborech jako příloha s vloženými obrázky.
  • Tisková zpráva je velmi stručná.
  • Tisková zpráva by měla hned v úvodu shrnovat celé sdělení. Jde o nejdůležitější část celého textu, jeho obsah by měl dávat sám o sobě smysl a měl by být schopný samostatné existence. To proto, aby se tento úvodník mohl vyjmout a mohl být vydán třeba jako krátká aktualita.
  • Součástí tiskové zprávy jsou informace o subjektu, který ji vydává.

Jak nemá vypadat tisková zpráva

Častou chybou tiskových zpráv bývá snaha autora zahrnout do jednoho textu více sdělení. Kromě změny ředitele se snaží propašovat informaci o úžasných produktech a z tiskové zprávy je rázem něco úplně jiného, něco, co pravděpodobně skončí okamžitě v koši jako nepřijatelná reklama.

Mezi základní znaky tiskové zprávy patří přesnost, věcnost, úplnost a spolehlivost.

Nepřijatelný linkbuilding

Povolit komukoli vkládání tiskových zpráv na web je prakticky nemožné. 90 procent vložených příspěvků budou totiž tvořit texty složené pouze z klíčových slov a odkazů. Tedy nic, co by chtěl dávat majitel webu někomu číst. A už vůbec ne svým čtenářům.

Dobrá tisková zpráva přináší zajímavou informaci, kterou chce někdo publikovat, protože by někoho mohla zajímat. I ten odkaz na web se do ní dá určitě vložit a redaktor ještě poděkuje, protože má něco zajímavého k vydání.

Komu zprávu poslat – kam ji vložit

Důležité je vybrat médium související s obsahem tiskové zprávy. Následně zjistit, jakým způsobem je obsah vydáván a navázat kontakt s novinářem, kterému chcete své sdělení poslat. Po úspěšné spolupráci je dobré tento vztah i nadále udržovat (media relations) a mít tak v budoucnu opět tu možnost svou tiskovou zprávu prosadit.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Nejlépe s novináři komunikuje Karlovarský kraj, propadl Moravskoslezský5. 8. 2013 Nejlépe s novináři komunikuje Karlovarský kraj, propadl Moravskoslezský Další test komunikace serveru Tiskovky.info se zaměřil na tiskové odbory krajských úřadů. Některé komunikují na jedničku, jiné se neobtěžují ani odpovědět. Další ze série testů […] Posted in Marketing
  • Internetová reklama v roce 201429. 1. 2015 Internetová reklama v roce 2014 Internetová reklama je jedním z nejrychleji se měnících oborů. Počet zájemců a objem finančních prostředků investovaných do digitálního marketingu stále roste. V průběhu každého roku se […] Posted in Podnikání
  • Logo O221. 10. 2013 O2 Čtení nabízí elektronické časopisy a noviny Telefónica O2 nabízí svým zákazníkům novou službu s názvem O2 Čtení. Ta umožňuje stahovat si noviny a časopisy do zařízení připojeného k internetu, a to bez čerpání datových […] Posted in Podnikání
  • Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě11. 2. 2013 Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě Zatímco deníky čte na denní bázi už jen pětina aktivní internetové populace 15+, zprávy na internetu vyhledává naprostá většina z nich. Webové zpravodajství dnes představuje ten […] Posted in Ostatní články
  • Prezidentská superdebata se stala nejsledovanějším pořadem11. 1. 2013 Prezidentská superdebata se stala nejsledovanějším pořadem Včerejší Prezidentskou superdebatu vysílanou od 20:00 živě na kanálech ČT1 a ČT24 sledovalo celkem 1 milion 696 tisíc dospělých (rating 19,4 %) při podílu na publiku (share) 42,84 %. […] Posted in Společnost
  • Děti věnují médiím v průměru čtyři hodiny denně27. 10. 2012 Děti věnují médiím v průměru čtyři hodiny denně Podle letošního průzkumu životního stylu dětí tráví české děti konzumací médií v průměru kolem čtyř hodin denně. Nejvíce času děti věnují televiznímu obsahu, naprostá většina z nich […] Posted in Společnost
  • Lekarna-online.com – vyjádření provozovatele16. 8. 2011 Lekarna-online.com – vyjádření provozovatele Případ online lékárny, která údajně nemá povolení a navíc svým zákazníkům neposílá zboží, mě původně zaujal úplně z jiného důvodu. Na něm už sice v tuto chvíli nezáleží, ale podle zpráv […] Posted in Ostatní články
  • PPF Media a projekt Našeadresa.cz končí, možná to nemine ani Médiář.cz30. 8. 2010 PPF Media a projekt Našeadresa.cz končí, možná to nemine ani Médiář.cz Miloš Čermák na Facebooku ujišťuje, že společně s šéfredaktorem Médiář.cz Ondřejem Austem udělá všechno proto, aby mohl tento web nadále fungovat. Bude tak možná jediným kouskem […] Posted in Podnikání
  • Regionální zpravodajství na iDnes.cz a Novinky.cz26. 8. 2010 Regionální zpravodajství na iDnes.cz a Novinky.cz Jeden z největších zpravodajských serverů iDnes spustí svých čtrnáct regionálních příloh z krajů 1. září, dnešní tisková zpráva Seznam.cz informuje o nové regionální části Novinky.cz, […] Posted in Společnost
  • The Guardian a jeho články zdarma5. 7. 2010 The Guardian a jeho články zdarma Zajímavý obchodní model a službu majitelům webů postavených na WordPressu přináší britský deník The Guardian. Ten představil novou verzi pluginu, s jehož pomocí můžete na svém webu […] Posted in Ostatní články
Podnikání
Médiamedia relations

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám