• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Společnost > Děti věnují médiím v průměru čtyři hodiny denně

Děti věnují médiím v průměru čtyři hodiny denně

Redakce NETzin.cz 27. 10. 2012     Rubrika:  Společnost    Štítky: děti, Média

Podle letošního průzkumu životního stylu dětí tráví české děti konzumací médií v průměru kolem čtyř hodin denně. Nejvíce času děti věnují televiznímu obsahu, naprostá většina z nich sleduje televizi denně anebo téměř denně. Starší děti kromě televize se zájmem zasednou k internetu nebo poslouchají hudbu či rádio, mladší děti se věnují poslechu mluveného slova a četbě anebo prohlížení knih. Výzkumu se zúčastnilo 705 dětí ve věku 4-14 let.

Podle průzkumu životního stylu dětí (LSS děti), který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje jako unikátní doplněk k projektu měření sledovanosti televize výzkumná agentura MEDIARESEARCH, tráví české děti ve věku 4-14 let konzumací mediálního obsahu zhruba čtyři hodiny denně.

S rostoucím věkem narůstá i čas, který děti tráví v přítomnosti médií. U dětí ve věku 4-9 let se tak jedná o něco málo přes tři hodiny (3 hodiny 10 minut) a u dětí starších deseti let jde v průměru až o pět hodin denně (4 hodiny 52 minut).

Polovinu dětského mediálního koláče ukusuje sledování televizního obsahu, tedy buď přímo televize nebo videa či DVD, téměř pětinu pak zabere internet. Poslechu hudby, četbě knih, poslechu rádia a poslechu mluveného slova se děti věnují v průměru jen něco málo přes čtvrt hodiny denně. Celková doba, kterou se děti věnují médiím, se od roku 2008, kdy se výzkum realizoval poprvé, moc nezměnila. A to i přesto, že se děti cítí být kontrolovány ze strany rodičů více, než tomu bylo před čtyřmi lety.

Obecně více času věnují médiím děti starší, z pohledu výzkumu tedy děti ve věku 10-14 let. Jejich doménou je kromě televize internet, poslech hudby a poslech rádia. Naproti tomu mladší děti do deseti let se o něco více než ty starší věnují poslechu mluveného slova a četbě nebo prohlížení knih. Jako nejoblíbenější a nejčastější volnočasovou činnost děti ale stále označují sledování televize. Naprostá většina z nich (89 %) ji sleduje denně anebo téměř denně. Zapnou si ji v případě, že si chtějí odpočinout anebo když vyhledávají napětí. Holky navíc setrvávají u televize i v případech, kdy kluci raději zasednou k počítačovým hrám, tedy když chtějí zahnat nudu anebo se dobře pobavit. O tom, co sledovaly v televizi, si holky také raději než kluci povídají se svými kamarádkami a kamarády.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Setkání pionýrů na Pilské nádrži připomnělo 35 let samostatnosti26. 5. 2025 Setkání pionýrů na Pilské nádrži připomnělo 35 let samostatnosti Ve dnech 23.–25. května se v kempu u Pilské nádrže ve Žďáře nad Sázavou uskutečnilo celorepublikové setkání pionýrských skupin. Sjelo se sem téměř 1200 účastníků – dětí, vedoucích i […] Posted in Cestování a turistika, Společnost
  • Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku18. 5. 2025 Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku Dětská hřiště představují nejen místo zábavy, ale také zrcadlo doby a jejího přístupu k výchově, bezpečnosti a vnímání rizika. Zatímco dnes se prolézačky testují podle přísných norem, […] Posted in Společnost
  • Slet čarodějnic 201724. 4. 2017 Slet čarodějnic 2017 Poslední dubnový den se na letní scéně DK Slavie uskuteční tradiční Slet čarodějnic, tentokrát s podtitulem Den otevřených dveří v čarodějnické škole. Začátek této akce pro děti je v 18 […] Posted in Jihočeský kraj
  • 29. 4. 2016 Do pohádky s králíky 2016 Budějovickou Stromovkou se bude v sobotu 30. dubna prohánět na padesát pohádkových bytostí. Soutěžní úkoly pro děti na deseti stanovištích, to je již osmý ročník akce, kterou pořádá […] Posted in Jihočeský kraj
  • 21. 4. 2016 Slet čarodějnic 2016 Akci pořádá dne 30. dubna od 17 do 21:30 hodin město České Budějovice ve spolupráci s agenturou Borovka promotion. MÍSTO KONÁNÍ: LETNÍ SCÉNA KD SLAVIE Podtitulem akce je ČARODEN: […] Posted in Jihočeský kraj
  • Plyšák ELMO vyrazí na turné po ČR11. 2. 2015 Plyšák ELMO vyrazí na turné po ČR Oblíbené postavičky "plyšáků" ze Sesame street v čele s populárním Elmem již příští měsíc vyrážejí na turné po České republice se skvělou muzikálovou show pro celou rodinu. Příběhy […] Posted in Společnost
  • Internetová reklama v roce 201429. 1. 2015 Internetová reklama v roce 2014 Internetová reklama je jedním z nejrychleji se měnících oborů. Počet zájemců a objem finančních prostředků investovaných do digitálního marketingu stále roste. V průběhu každého roku se […] Posted in Podnikání
  • Mamutíkův vodní park – novinka v České republice27. 6. 2014 Mamutíkův vodní park – novinka v České republice V sobotu 5. července 2014 se slavnostně otevře nová vodní atrakce v relax & sport resortu Dolní Morava. Mamutíkův vodní park je absolutní novinkou v České republice. Jedná se o […] Posted in Cestování a turistika
  • Ministerstvo zdravotnictví upozorňuje na dva nebezpečné výrobky pro děti28. 5. 2014 Ministerstvo zdravotnictví upozorňuje na dva nebezpečné výrobky pro děti Jde o sadu líčení v krabici označené Beauty Make-up Set a o panenku My Fashion. Oba výrobky obsahují nebezpečné látky, které mohou poškodit lidské zdraví. Sada líčení Beauty Make-up […] Posted in Společnost
  • Pořiďte dětem flipchart a trojboké pastelky, ať nemají problémy se psaním25. 5. 2014 Pořiďte dětem flipchart a trojboké pastelky, ať nemají problémy se psaním Pokud se dítě v předškolním věku nenaučí správně držet pastelku a při malování uvolnit ruku, může mít problémy celý život. Existuje několik věcí, kterými mu můžete pomoci se těmto […] Posted in Společnost
Společnost
dětiMédia

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám