• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Ideální URL příspěvků/článků na WordPressu

Ideální URL příspěvků/článků na WordPressu

Luboš Kudláček 9. 8. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: WordPress

URLTento příspěvek se týká trvalých odkazů jednotlivých příspěvků (nebo chcete-li článků), tedy jejich URL adres.

Mohl by být o URL adresách obecně, ale WordPress má svá specifika, která je třeba brát v úvahu.

Jakou tedy zvolit strukturu trvalých odkazů?

Při volbě URL je dobré zamyslet se nad celkovou strukturu webu a nad SEO, tedy třeba nad tím, jakou adresu příspěvku vidí uživatel na stránce s výsledky vyhledávání.

Nutno říct, že WordPress sám o sobě mnoho pokročilých možností nedává. Třeba na Drupalu má uživatel možnost zvolit si strukturu odkazů dle typu obsahu už v základní instalaci, na WordPressu by si musel pomoci pluginy nebo dalším nastavením ve functions.php.

Tipy na pluginy

Pokud se rozhodnete pro vlastní typy obsahu se svou URL, doporučuji plugin Custom Post Type UI. Díky němu budete moci vytvářet kromě příspěvků ještě další typy obsahu, které budou mít svou URL, tedy třeba:

http://www.example.cz/clanek/nazev-clanku
http://www.example.cz/zprava/nazev-zpravy

Existují také pluginy, které umožní měnit URL u každého příspěvku zvlášť, nebo trvalé odkazy dále nastavovat nad možnosti WordPressu samotného. Jsou to třeba Custom Permalinks, Simple URLs nebo Permalink Editor.

Struktura webu a SEO

Struktura webu souvisí s použitelností a optimalizací pro uživatele (a tím pádem i pro vyhledávače), proto spojím téma do jednoho. Jak je naznačeno o něco výše, struktura webu se může řídit typem obsahu a samozřejmě také obsahem samotným, například:

http://www.example.cz/zvirata/psi
http://www.example.cz/zvirata/kocky

Znamená to, že na stránce zvirata by měl být nějaký rozcestník nebo něco obecně o zvířatech, další stránky jsou pak konkrétnější. U typů obsahu zpráva a článek, jak je na příkladu výše, by zase měla existovat i stránka s URL http://www.example.cz/clanek a http://www.example.cz/zprava, kde by mohly být například přehledy všech článků a zpráv.

Ideální je přidat k tomu drobečkovou navigaci, protože rámci SEO a samozřejmě použitelnosti s ní snadno vytvoříte takovou strukturu, která bude jasné definovat důležitost stránek v rámci webu.

Tedy stránka http://www.example.cz/zvirata je hlavní, jde o první úroveň zanoření z titulní stránky, stránky o psech a kočkách jsou o úroveň níž a společně odkazují na svou domovskou stránku o zvířatech obecně.

  • Na drobečkovou navigaci používám plugin Breadcrumb NavXT.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle8. 5. 2025 Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a […] Posted in Web
  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Nejlepší pluginy pro WordPress20. 1. 2019 Nejlepší pluginy pro WordPress Tento článek vyšel poprvé již 1. ledna roku 2010, zaslouží si ale po těch letech aktualizaci. V tomto článku představím 12 pluginů, které používám na svém osobním blogu. Možná máte v […] Posted in Web
  • Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články2. 4. 2018 Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články Od data vydání mé knihy o WordPressu už uběhla docela dlouhá doba. Doprovodný web k této na trhu již nedostupné publikaci už pravděpodobně (a také dle statistiky návštěvnosti) nikomu […] Posted in Web
  • Statistiky22. 2. 2014 Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics POZOR! V souvislosti s novou verzí Contact Form 7 přestal být návod na této stránce funkční. Na tvorbu komerčních webů se stále častěji používá i WordPress, redakční systém určený […] Posted in Web
  • HTML21. 9. 2013 Jak vytvořit ve WordPressu šablonu stránky Toto je aktualizovaný článek z počátku roku 2010. V době jeho vydání ještě nebylo možné vytvářet ve WordPressu více typů obsahu a tím web dělit i jinak, než na příspěvky a stránky. Nyní to […] Posted in Web
  • 26. 8. 2013 WordPress plugin: odesílání kontaktních formulářů do databáze Existují pluginy, které odesílají vyplněné kontaktní a jiné formuláře (například Contact Form 7) z webových stránek na zadanou e-mailovou adresu. Plugin Contact Form DB umí informace z […] Posted in Web
  • Pluginy použité na Netzinu (WordPress)23. 8. 2013 Pluginy použité na Netzinu (WordPress) Netzin běžel původně na Drupalu, 19.7. jsem ho přesunul na WordPress a v tomto článku najdete seznam pluginů, které jsem zde použil. I s popisem jejich funkce snad někomu poslouží jako […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
Web
WordPress

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám