• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?

Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?

Redakce NETzin.cz 13. 5. 2025     Rubrika:  Podnikání    Štítky: ekologie

V posledních letech se slovo ekologie stalo klíčovým prvkem podnikatelského slovníku. Společnosti napříč obory se předhánějí v „zelených“ iniciativách, ekologických certifikacích a udržitelných strategiích. Ale nakolik jsou tato opatření opravdová – a kdy jde jen o chytrý marketing? Je ekologické podnikání realitou, nebo spíše mýtem, kterému věříme, protože chceme?

Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?

Zelený marketing vs. skutečná udržitelnost

Jedním z největších problémů v této oblasti je tzv. greenwashing – tedy situace, kdy firma předstírá ekologickou odpovědnost, aniž by reálně měnila své chování. Například obal s obrázkem listu a nápisem „eco-friendly“ nemusí znamenat, že produkt má nižší dopad na životní prostředí. Bez konkrétních důkazů, jako jsou certifikace, měřitelné cíle a transparentní zprávy, zůstává ekologické podnikání často jen fasádou.

Opravdu to jde?

Přesto existují firmy, které ekologii berou vážně. Mnohé malé a střední podniky investují do lokálních dodavatelů, snižování emisí nebo cirkulární ekonomiky. Příklady můžeme najít i v České republice – od kaváren bez plastu až po firmy vyrábějící z recyklovaných materiálů.

Velké korporace, jako IKEA nebo Patagonia, jdou ještě dál: měří uhlíkovou stopu, přecházejí na obnovitelné zdroje energie a podporují klimatické iniciativy. Přesto i u těchto gigantů je třeba si klást otázku: jde o skutečný posun, nebo o reakci na tlak veřejnosti?

Role spotřebitelů a legislativy

Důležitou roli hrají také zákazníci. Firmy se často „zazelenají“, až když to vyžaduje trh. Spotřebitelský tlak a zvyšující se poptávka po etických a ekologických produktech motivují podniky k lepším rozhodnutím. Klíčová je ale i legislativa – přísnější pravidla ohledně odpadu, emisí a využívání zdrojů pomáhají oddělit reálné snahy od povrchních slibů.

Budoucnost podnikání: bez ekologie to nepůjde

Závěrem lze říct, že ekologické podnikání není mýtus, ale není to ani samozřejmost. Je to cesta, která vyžaduje odvahu, investice, transparentnost a dlouhodobé plánování. Firmy, které chtějí přežít v měnícím se světě, se ekologii nemohou vyhnout. Skutečné udržitelné podnikání existuje – otázkou je, kolik firem ho skutečně praktikuje, a kolik se pouze veze na vlně zeleného trendu.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma27. 5. 2025 Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma Slunce je největší a nejdostupnější zdroj energie, který máme. A přitom ještě pořád většina domácností spoléhá na elektřinu z uhelných elektráren nebo na plyn. Solární energie je už dnes […] Posted in Technika, software
  • Brno koupí 10 nových trolejbusů za 130 milionů korun20. 9. 2017 Brno koupí 10 nových trolejbusů za 130 milionů korun Deset nových trolejbusů dodá Dopravnímu podniku města Brna za necelých 130 milionů korun Škoda Electric. Nové stroje mají pomocný bateriový pohon a klimatizaci v části pro cestující i pro […] Posted in Technika, software, Regiony
  • Naše výsledky jsou zase o něco lepší, říká Google24. 1. 2011 Naše výsledky jsou zase o něco lepší, říká Google Kvalita vyhledávání Google je prý lepší než kdykoli v minulosti. Matt Cutts píše o boji se spamem na oficiálním blogu a vyvrací myšlenky, že se Google nechová tak ostře k webům, kde je […] Posted in Podnikání, Web
  • Joomla – instalace14. 7. 2010 Joomla – instalace Tato stránka se zabývá instalací systému pro správu webového obsahu Joomla! Joomla! je přímým konkurentem redakčních systémů WordPress a Drupal, a může být s nimi porovnávána. Pokud chcete […] Posted in Web
  • 18. 5. 2011 Sleva na webhosting od WEDOS Internet ve spolupráci s Netzin.cz Od dnešního dne je možné využít speciální nabídky slevy na webhostingové služby od společnosti Wedos Internet a.s. Při objednávce stačí zadat speciální kód a cena bude ponížena o 20 […] Posted in Web
  • 26. 11. 2017 Půjčka přes internet není pro každého Většina lidí žije v domnění, že úvěry sjednané přes internet jsou dostupné naprosto každému. Opak je však pravou. Abyste docílili svého musíte stejně, jako při osobní návštěvě banky či […] Posted in Finance, ekonomika
  • 19. 1. 2023 P2P půjčky jsou investiční příležitostí, která je vhodná i pro začátečníky Přemýšlíte o investování? Stále více lidí si uvědomuje, jak je důležité se postarat o to, aby jim inflace nezruinovala jejich úspory. Existuje velké množství možností, jak investovat, […] Posted in Finance, ekonomika
  • ČT2, sobota 26. března a Liz Taylorová25. 3. 2011 ČT2, sobota 26. března a Liz Taylorová Večerní vysílání Dvojky bude v sobotu 26. března patřit fenomenální americké herečce Elizabeth Taylorové, která tento týden zemřela. Od 20:00 hodin mění ČT2 svůj program a zařazuje do […] Posted in Společnost
  • 2. 6. 2014 Tesco Mobile překročil hranici 150 tisíc zákazníků Virtuální operátor Tesco Mobile překročil hranici 150 tisíc zákazníků. Lidé slyší hlavně na levné předplacené služby. Virtuálního operátora Tesco Mobile vlastní napůl Telefónica O2 a […] Posted in Technika, software
  • Pět nových autobusů MHD12. 12. 2012 Pět nových autobusů MHD Pět nových červených autobusů Iveco Irisbus Citelis 12 stálo 20 milionů korun. Jde o moderní nízkopodlažní vozy o délce dvanáct metrů s kapacitou až 100 cestujících, z toho 29 sedících. […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání
ekologie

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám