• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Aktualizace Pageranku – teorie o vlastních odkazech

Aktualizace Pageranku – teorie o vlastních odkazech

Luboš Kudláček 3. 4. 2010     Rubrika:  Podnikání   

Tak nám opět proběhla aktualizace veřejného PageRanku. Děje se tak zhruba jednou za tři měsíce a stále by prý mělo platit, že o jeho výši rozhoduje počet a kvalita zpětných odkazů. Ti lidé, kteří PageRank sledují, protože jeho velikost pro ně znamená zisk při prodeji odkazů a další reklamy, se nejspíš diví. A já se divím také.

Divím se proto, že web starý měsíc, registrován do dvaceti katalogů, dostal PageRank 4. Možná by na tom nebylo nic divného, ale navíc jde o web, ke kterému se ani nehlásím – není originální. Je na něm 15 článků – útržků okopírovaných z jiných zdrojů, přepsané cizí informace a video z YouTube. Na web sám nijak neodkazuju.

Web není v Google Analytics, nemám ho v Nástrojích pro webmastery, nikdy jsem na něj neodkázal. Není aktualizovaný. Není propagovaný. Vůbec si ho nevšímám. Nedělal jsem na něm žádné SEO. Ten web je mi úplně ukradený, protože ho nepovažuju za kvalitní. (Mám s ním své plány, ale s těmi počítám až do budoucna, chtěl jsem jenom, aby ho už teď vzaly vyhledávače na vědomí.)

Já ho tedy za kvalitní nepovažuju. Google ano. Proč? Jediný rozdíl oproti mým ostatním webům je právě v tom, že na něj neodkazuju a že Google neví, že je můj. Jenže: mám taky web s PR 5 (už delší dobu) a k němu se hlásím. Jediný rozdíl je v tom, že tento web nemám v Nástrojích pro webmastery.

Závěr tohoto myšlenkového pochodu je jednoznačný. Google se snaží minimalizovat vliv majitelů většího počtu webů. Někdo jich může mít i 50. Já jich taky nemám zrovna málo a ještě před časem jsem dělal PageRank na jistotu „na tři kliknutí“.

Celá věc je pochopitelně o něco složitejší. Mohli bychom diskutovat o patičkách. Mohli bychom se bavit i o tom, z jakých míst odkazy vedou. Mohli bychom stejně tak začít pochybovat o tom, jestli je PageRank stále počítán pouze z odkazů. To však není důležité.

Důležitá je ta nespravedlnost. Nespravedlnost v tom, že když budu chtít, prodám na webu vytvořeném za několik hodin odkazy a vydělám peníze. Někdo se snaží jak může a odkazy neprodá, protože má třeba PR 1. A že o tom všem rozhoduje Google.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Mezinárodní den památek a historických sídel 201310. 4. 2013 Mezinárodní den památek a historických sídel 2013 Národní památkový ústav ve spolupráci s Českokrumlovským rozvojovým fondem, spol. s r.o. a správou Státní hradu a zámku v Českém Krumlově nabízí u příležitosti Mezinárodního dne památek a […] Posted in Jihočeský kraj
  • Naše výsledky jsou zase o něco lepší, říká Google24. 1. 2011 Naše výsledky jsou zase o něco lepší, říká Google Kvalita vyhledávání Google je prý lepší než kdykoli v minulosti. Matt Cutts píše o boji se spamem na oficiálním blogu a vyvrací myšlenky, že se Google nechová tak ostře k webům, kde je […] Posted in Podnikání, Web
  • 19. 6. 2014 Palmknihy prodávají eknihy s multilicencí Největší prodejce elektronických knih na českém trhu zahájil prodej e-knih s multilicencí, která umožňuje sdílení jedné knihy v rámci celé firmy. Díky této licenci může firma jeden […] Posted in Finance, ekonomika
  • Česká hudba bude na webu zdarma24. 1. 2011 Česká hudba bude na webu zdarma Nový projekt má změnit způsob nákupu a poslouchání hudby na internetu. Každý může poslouchat zdarma, stahovat pak za měsíční poplatek. O tomto konceptu právě vyjednávají největší čeští […] Posted in Web
  • O219. 5. 2014 Telefónica se přejmenuje na O2 Czech Republic 21. června Řádná valná hromada společnosti Telefónica Czech Republic, a.s., která se uskutečnila 19. května 2014, schválila změnu názvu společnosti na O2 Czech Republic a.s. Společnost podá návrh […] Posted in Technika, software
  • Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?13. 5. 2025 Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita? V posledních letech se slovo ekologie stalo klíčovým prvkem podnikatelského slovníku. Společnosti napříč obory se předhánějí v „zelených“ iniciativách, ekologických certifikacích a […] Posted in Podnikání
  • Finanční správa upozorňuje na phishingový útok19. 9. 2014 Finanční správa upozorňuje na phishingový útok Finanční správa ČR upozorňuje na podvodné stránky tvářící se jako oficiální web této české instituce a sloužící k vylákání osobních údajů včetně údajů k platebním kartám. Odkaz na […] Posted in Finance, ekonomika
  • Mobil od ČEZ rozšiřuje služby o balíčky SMS24. 6. 2014 Mobil od ČEZ rozšiřuje služby o balíčky SMS Mobilní operátor Skupiny ČEZ nabídne od 1. července dva balíčky s volnými SMS. Zákazníci si tak základní tarif „Platím, jak volám“ mohou rozšířit nejen o balíčky zvýhodněného volání, […] Posted in Technika, software
  • 27. 6. 2014 V Česku vznikla Asociace zástupců kupujících nemovitosti Na český realitní trh přibyl v červnu nový hráč. Vznikla Asociace zástupců kupujících nemovitosti (AZKN), která sdružuje společnosti hájící zájmy lidí, kteří kupují […] Posted in Podnikání
  • Kaktus10. 12. 2014 Za dobití u ČSOB je u Kaktusu 50 % kreditu navíc Se zvláštní akcí přichází před Vánoci Kaktus (značka T-mobile) a ČSOB/ERA. Zákazníci, kteří si objednají SIM kartu do 31. ledna 2015 a budou si dobíjet kredit z elektronického bankovnictví […] Posted in Technika, software
Podnikání

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám