• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Aktualizace Pageranku – teorie o vlastních odkazech

Aktualizace Pageranku – teorie o vlastních odkazech

Luboš Kudláček 3. 4. 2010     Rubrika:  Podnikání   

Tak nám opět proběhla aktualizace veřejného PageRanku. Děje se tak zhruba jednou za tři měsíce a stále by prý mělo platit, že o jeho výši rozhoduje počet a kvalita zpětných odkazů. Ti lidé, kteří PageRank sledují, protože jeho velikost pro ně znamená zisk při prodeji odkazů a další reklamy, se nejspíš diví. A já se divím také.

Divím se proto, že web starý měsíc, registrován do dvaceti katalogů, dostal PageRank 4. Možná by na tom nebylo nic divného, ale navíc jde o web, ke kterému se ani nehlásím – není originální. Je na něm 15 článků – útržků okopírovaných z jiných zdrojů, přepsané cizí informace a video z YouTube. Na web sám nijak neodkazuju.

Web není v Google Analytics, nemám ho v Nástrojích pro webmastery, nikdy jsem na něj neodkázal. Není aktualizovaný. Není propagovaný. Vůbec si ho nevšímám. Nedělal jsem na něm žádné SEO. Ten web je mi úplně ukradený, protože ho nepovažuju za kvalitní. (Mám s ním své plány, ale s těmi počítám až do budoucna, chtěl jsem jenom, aby ho už teď vzaly vyhledávače na vědomí.)

Já ho tedy za kvalitní nepovažuju. Google ano. Proč? Jediný rozdíl oproti mým ostatním webům je právě v tom, že na něj neodkazuju a že Google neví, že je můj. Jenže: mám taky web s PR 5 (už delší dobu) a k němu se hlásím. Jediný rozdíl je v tom, že tento web nemám v Nástrojích pro webmastery.

Závěr tohoto myšlenkového pochodu je jednoznačný. Google se snaží minimalizovat vliv majitelů většího počtu webů. Někdo jich může mít i 50. Já jich taky nemám zrovna málo a ještě před časem jsem dělal PageRank na jistotu „na tři kliknutí“.

Celá věc je pochopitelně o něco složitejší. Mohli bychom diskutovat o patičkách. Mohli bychom se bavit i o tom, z jakých míst odkazy vedou. Mohli bychom stejně tak začít pochybovat o tom, jestli je PageRank stále počítán pouze z odkazů. To však není důležité.

Důležitá je ta nespravedlnost. Nespravedlnost v tom, že když budu chtít, prodám na webu vytvořeném za několik hodin odkazy a vydělám peníze. Někdo se snaží jak může a odkazy neprodá, protože má třeba PR 1. A že o tom všem rozhoduje Google.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • LTE síť T-Mobile pro dalších 165 obcí v ČR17. 11. 2014 LTE síť T-Mobile pro dalších 165 obcí v ČR Operátor T-Mobile rozšířil od poloviny října do poloviny listopadu 2014, tedy za poslední měsíc, svou LTE síť do 165 obcí ve 41 okresech České republiky. Pokračuje tak v pokrývání […] Posted in Technika, software
  • Šetřete čas i peníze a nechejte založení firmy na profesionálech29. 7. 2019 Šetřete čas i peníze a nechejte založení firmy na profesionálech Možná máte skvělý nápad a sen, že začnete podnikat. Cesta k úspěchu nemusí být jednoduchá, ale důležité je vaše odhodlání a vytrvalost. Potřebné znalosti často nabydete až v průběhu vaší […] Posted in Podnikání
  • Fakta o SEO a vyhledávačích14. 2. 2010 Fakta o SEO a vyhledávačích Někdy se musí člověk až smát, když naráží na příspěvky v diskuzních fórech a myšlenky bloggerů, které trápí jejich pozice ve výsledcích vyhledávání. Seznam a Google, uctívané a zároveň […] Posted in Podnikání, Web
  • První článek Netzinu28. 12. 2009 První článek Netzinu Dlouho jsem se zdráhal psát něco takového, jako je Netzin. Podobných médií existuje na internetu mnoho, některé profesionální, jiné jako soukromé blogy. Na těch lepších najdete bezpochyby […] Posted in Podnikání, Technika, software, Web, Finance, ekonomika, Cestování a turistika, Společnost, Marketing
  • Eurocentrum České Budějovice zve na akci: Jakou Evropu opravdu chceme?27. 9. 2018 Eurocentrum České Budějovice zve na akci: Jakou Evropu opravdu chceme? Srdečně Vás zveme na debatu z cyklu občanských konzultací, která se uskuteční 16. 10. 2018 v přednáškovém sále Jihočeské vědecké knihovny v Českých Budějovicích (Lidická třída 1) od 17:00 […] Posted in Jihočeský kraj
  • Důvěra v českou ekonomiku roste: Firmy i spotřebitelé se dívají do budoucna optimističtěji26. 5. 2025 Důvěra v českou ekonomiku roste: Firmy i spotřebitelé se dívají do budoucna optimističtěji V květnu se zvýšila důvěra jak podnikatelů, tak spotřebitelů v budoucí vývoj české ekonomiky. Celkový indikátor ekonomického sentimentu vzrostl meziměsíčně o 4,3 bodu a dosáhl hodnoty […] Posted in Finance, ekonomika
  • RSS agregátor na WordPressu12. 3. 2011 RSS agregátor na WordPressu Plugin FeedWordPress umí stahovat data z externích RSS zdrojů a zobrazovat je na webu. Buď jako úryvek s odkazem, nebo klidně jako vlastní obsah, pokud je celý v RSS k dispozici. Nastavení […] Posted in Web
  • Pokles trestné činnosti v Českých Budějovicích24. 4. 2008 Pokles trestné činnosti v Českých Budějovicích Počet trestných činů na území města České Budějovice se k 31. březnu meziročně snížil o 239. Loni bylo ve městě od 1. ledna do 31. března spácháno celkem 718 trestných činů, letos za […] Posted in Jihočeský kraj
  • 27. 2. 2010 FastStone Capture – nejlepší aplikace na tvorbu screenshotů Je to jen malinký panel, který je neustále k dispozici. Kdykoli je připraven pořídit obrázek aktuálního okna, celé obrazovky, vybrané oblasti, nebo třeba webové stránky i s odrolováním až […] Posted in Technika, software
  • 18. 1. 2019 Psa má 46 % jihočeských domácností a majitelé za péči o něj vynaloží 12 400 Kč ročně Říká to průzkum České spořitelny, podle kterého si život bez domácího mazlíčka neumí život představit 63 % lidí žijících v Jihočeském kraji. Pořizovací náklady za všechny mazlíčky, které […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám