• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Luboš Kudláček 15. 1. 2011     Rubrika:  Podnikání    Štítky: CPT

Určit odpovídající částku, kterou by měl inzerent zaplatit za reklamu na webu například ve formě banneru, není zrovna jednoduché. V některých případech se zdá reklama velmi levná, jindy zase příliš drahá. Řeč bude o CPT, impresích a cenách reklamy.

Důležité jsou dva pojmy: CPT a imprese.

CPT (cost per thousand) je cena reklamy za 1000 zobrazení reklamního prvku. Pokud je v něm cena reklamy uváděna, pak stačí částku vydělit tisícem a zjistit tak, kolik stojí jedno zobrazení.

Příklad:

Cena CPT pro leaderboard na celém webu akcie.cz je 280 Kč. Znamená to, že jedno zobrazení stojí 0,28 Kč. Od těchto částek se pak odvíjí cena reklamy dle počtu zobrazených stránek. Pokud bude mít web 100 zobrazených stránek za měsíc, stálo by umístění banneru 28 Kč měsíčně.

Imprese je jedno zobrazení reklamního prvku bez ohledu na to, jestli tento prvek skutečně někdo viděl. Jde tedy o zobrazení stránky, ale v případě, že je banner umístěn někde v patičce, uživatel ho vůbec nemusel vidět. Pokud se tedy bavíme o počtu impresí v záhlaví webu a v jeho spodní části, je v tom podstatný rozdíl.

Další příklad:

Cena CPT  pro banner 468x60px nad všemi typy obsahu Netzin.cz je 100 Kč. Znamená to, že jedna imprese banneru stojí 0,1 Kč, tedy deset haléřů. Za korunu má inzerent deset zobrazení. Jestliže má Netzin.cz 100 000 impresí měsíčně, inzerent za tuto dobu zaplatí 10 000 Kč.

Podobně se prodává i textová inzerce, nebo prostě odkazy.

A ještě jeden příklad:

Banner o rozměrech 418x120px na titulní stránce Seznam.cz má CPT 125 Kč při platbě za týden (Seznam má cenu dále rozdělenu i podle konkrétního období, to však není potřeba v tomto příkladě řešit). Za týden Seznam garantuje 8 000 000 zobrazení, takže reklama za sedm dní vyjde inzerenta na 1 milion korun.

Jak určit cenu své reklamy

Cena by měla odpovídat tématu a kvalitě obsahu konkrétního webu. Pokud jde například o web s flash hrami a majitel nemůže prokázat sociodemografickou studií, že k němu chodí hrát hry ekonomicky aktivní část obyvatelstva, cena bude pravděpodobně nízká. CPT bude třeba v desítkách korun.

Pokud půjde o web zaměřený na něco nevšedního, například vědeckého, pro inzerenta s produktem z toho konkrétního oboru může být zajímavé zaplatit za CPT i tisíce Kč.

Asi nejlepším způsobem je stanovit si cenu za jedno zobrazení a z toho vycházet. Za kolik budete na svém webu zobrazovat něčí reklamu? Kolik lidí si jí všimne, jací lidé k vám chodí a co dělají?

Pokud předražíte, inzerent nebude mít příště o reklamu zájem. Pokud podceníte, zbytečně se připravíte o peníze třeba na další rozvoj.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru16. 2. 2015 Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru Víte opravdu, jak vypadá váš firemní zápis ve službách, jako jsou Google MyBusiness Places, Firmy.cz, Yelp či Lokola? Jste si jistí, že vyhledávání na internetu nabídne potenciálním […] Posted in Podnikání, Web
  • SERP Seznam9. 5. 2018 Vodafone kupuje poskytovatele kabelové televize UPC Skupina Vodafone Group se dohodla se společností Liberty Global na odkupu jejích aktivit v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur. Celá tato […] Posted in Podnikání
  • 20. 6. 2014 Čeští sběratelé utratili loni na Aukru téměř půl miliardy korun Češi v minulém roce utratily za sběratelské předměty na obchodním portálu Aukro.cz téměř půl miliardy korun. Nejvíce utrácejí sběratelé mincí, vojenských předmětů a známek. Své poklady pak […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání8. 1. 2025 Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání Ústavně právní výbor Poslanecké sněmovny projedná příští středu kontroverzní smlouvu s Vatikánem. Piráti obdrželi od ministra Blažka odpověď na interpelaci, že zahrnutí zpovědního […] Posted in Společnost
  • T-Mobile uvádí nový typ SIM karty a twistku pro partnerská řešení30. 9. 2011 T-Mobile uvádí nový typ SIM karty a twistku pro partnerská řešení T-Mobile přináší novinky v oblasti M2M řešení a vylepšuje svůj Partnerský program. Od začátku října jako první přinese oficiálně na český trh nový typ odolné M2M SIM karty. Pro partnery […] Posted in Technika, software
  • 16. 9. 2015 Kofola se stěhuje do České republiky Skupina Kofola pokračuje v projektu stěhování sídla své mateřské společnosti do České republiky, sídlo bude mít v Ostravě. Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola, k tomu […] Posted in Podnikání
  • Kdy nepoužívat WordPress23. 2. 2010 Kdy nepoužívat WordPress WordPress je systém velmi jednoduchý na instalaci a základní konfiguraci. Každý jej může mít zdarma, je stabilní, má přívětivou administraci a psát v něm je radost. Existuje pro něj mnoho […] Posted in Web
  • Kaktus18. 2. 2016 Kaktus nabízí za dobití volání mezi svými zákazníky na 30 dní zdarma Kaktus pro své příznivce připravil novou odměnu za dobití: měsíc neomezeného volání mezi „Kaktusáky“ zdarma. V loňském roce se značce dařilo, počet jejích zákazníků vzrostl na necelých 100 […] Posted in Technika, software
  • Platební systémy na internetu – 1.část13. 4. 2010 Platební systémy na internetu – 1.část PayPal, Moneybookers, PayPay, GoPay.cz, PaySec. Ač je v České republice stále nejrozšířenějším způsobem platby zboží zakoupeného na internetu klasická dobírka, už nějakou dobu se tuto […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • Odkaz6. 10. 2011 Linkbuilding v komentářích a rel=“nofollow“ "Moc pěkný článek, tu informaci jsem už dlouho hledal. Díky." Objevilo se v komentáři pod článkem a samozřejmě s odkazem autora komentáře na jakýsi web o ubytování. No budiž, proč ne, […] Posted in Podnikání, Web
Podnikání
CPT

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám