• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Unikátní obsah a duplicita na webu

Unikátní obsah a duplicita na webu

Luboš Kudláček 5. 5. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: duplicita

Především o duplicitě textů na webu.

Jaký obsah je hodnotnější? Záleží na datu zveřejnění? Nebo na rancích? A mají zloději obsahu šanci?

Napřed malé zamyšlení…

Originalita webu nespočívá jen v jeho textovém obsahu. Jde mimo jiné o strukturu stránek a bloků. V případě webu, kde se na první stránce zobrazují úryvky posledních článků, potom také o originalitu této směsi a jejího zaměření.

Má fantazie pracovala na plné obrátky. Rozhodnut napsat co největší nesmysl, který by byl naprosto unikátní v celosvětové síti Internet, pomýšlel jsem na syndrom šedivých opic. Nakonec jsem ale nápad vzdal.

Netzin by byl stoprocentně první ve všech vyhledávačích na frázi šedivé opice, ale neznamenalo by to žádný skutečný přínos. Nebo ano? Můžeme polemizovat nad hodnotou takového webu pro vyhledávače. Má naprosto unikátní obsah, o syndromu šedivých opic byste se nikde jinde nic nedozvěděli, není to agregátor, obsah není duplicitní. Nedělal jsem ale žádné testy, kterými bych to prokázal. Měl jsem sice nějaké pár let staré blogy, kterými jsem chtěl tohle otestovat, ale nedostal jsem se k tomu, aby na ně alespoň jednou odkázal.

Který obsah u vyhledávačů zvítězí?

Ale k věci.

Chystal jsem se napsat článek, který by odsoudil duplicitu. Sesbíral jsem nějaké materiály, přečetl si co o tom píše Dušan Janovský (Seznam) a nakonec vyzkoušel konkrétní případ.

Na Netzin jsem nakopíroval tři články, rozhovory s lidmi, které jsem již před několika měsíci publikoval na webu jiném. Tento jiný web má GTPR 4 a SR 60, o těch článcích Google i Seznam ví, jsou v jejich indexech. Člověk by si pomyslel, že když z takového webu něco ukradnete, nebudete mít úspěch.

Jaké ale bylo mé překvapení, když Google ve snaze nabízet uživatelům co nejnovější obsah umístil kopie nad originál. Google nezajímá, jestli byl obsah třeba ukraden. Google prokazuje službu svým uživatelům a nabízí to nejnovější. Autor textu má smůlu.

Seznam je na tom trochu jinak. Ten totiž pro jistotu nové články zatím nenabízí, ví však o rubrice „rozhovory“ na obou webech. Tedy, v jednom případě je všechno v pořádku. Na prvním místě článek ze starého webu, na místě druhém série článků s rozhovory na Netzinu.

Ve druhém případě Seznam neindexuje ani původní článek, ví o rubrikách a tu na Netzinu nabízí první! Zloděj je tedy pro něj opět důležitější.

Zloděj (znovu zopakuju) je totiž záležitostí morálky a zákonů, jimiž se vyhledávač nemusí řídit. Vyhledávač hodnotí nějakou autoritu a „sílu“ webu.

Vezmu modelový příklad: Nějaký vědec napíše fakt zajímavý obsah, který umístí na svůj skromným způsobem zhotovený webík. Někdo jiný se starším webem mu okamžitě obsah odcizí a publikuje. Předpokládám, že Google vzhledem ke své rychlosti bude o původním obsahu vědět, jak ale ukazuju výše, nebude to moc znamenat. Seznam ten nový vědcův web možná ani nestihne zaindexovat (záleží na době, za jakou bude obsah zcizen). Ten velký web bude každopádně vyhledávači nabízen ve svých výsledcích na vyšších pozicích.

Otázkou zůstává (nedokážu na ni zatím odpovědět), jak bude situace vypadat po delší době. Za předpokladu, že vyhledávač věděl o původním obsahu dříve, měl by ho možná po nějaké době posunout zpátky na vyšší pozici. Jde přece o originál a i novější verze už bude vlastně stará. To je jedna možnost.

Může se ale také stát (možnost druhá), že vyhledávače tímto způsobem nerozlišují a novější obsah bude pořád novější a tudíž důležitější. Nějakou souhrou podmínek hodnocení konkrétních stránek se může dokonce po nějakém čase stát, že starší obsah (přestože originál) bude z indexu odstraněn jakožto duplicita.

Když už jsem zmínil Dušana Janovského, ocituju kus toho, co píše na své stránce o kanonizaci:

Když se něco takového objeví v rámci jedné domény, jsou vyhledávače benevolentnější a občas to kanonizují. Když je taková duplicita napříč různými doménami, tak je trochu zle, pak jedna z těchto stránek vypadne (většinou vypadne ta mladší nebo méně odkazovaná — problém je, když je mladší stránka odkazovanější, pak těžko říct).

A potom ještě na stránce o duplicitě a podobnosti (doporučuji přečíst):

Zbývá ještě zodpovědět častý dotaz, jak se vyhledávač rozhodne, která z těch podobných nebo duplicitních stránek je ta pravá, která patří do databáze, do indexu a do výsledků vyhledávání. Obecná odpověď neexistuje, ale v naprosté většině případů vyhrává starší obsah na stránce, která má vysoký rank (vede na ni hodně odkazů).

Pokud se rozhodnete budovat duplicitu (krást), můžete tedy uspět, když seženete dostatek zpětných odkazů. Z dlouhodobého hlediska bych na to nesázel, protože autor zcizeného obsahu se třeba bude chtít bránit a pokud neuspěje u vyhledávače, může uspět u Policie…

Závěr

Seznam v tomto konkrétním případě sám pro sebe omlouvám, protože je prostě pomalejší. Google ale podle mě přehnaně vyzdvihuje nové věci a jako autorovi se mi to nelíbí. Není všechno lepší, co je novější. A není lepším autorem ten, kdo si sežene víc zpětných odkazů.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak si založit blog3. 5. 2010 Jak si založit blog Blogování s minimálními nároky na technické znalosti, ale zároveň s možností rozvoje. Tento návod je určen začátečníkům. Zabývá se možnostmi založení vlastního weblogu bez počátečních […] Posted in Web
  • 3. 7. 2015 Pravda o kreditních kartách Pokud vezmeme v úvahu pouze běžné bankovní produkty, je kreditní karta tím největším minimálně chytákem, ne-li přímo podvodem na dlužníky, kteří se rozhodnou si ji pořídit. Kreditní […] Posted in Finance, ekonomika
  • Není důvod mít jen jeden bankovní účet a spoléhat se tak na jednu banku30. 7. 2019 Není důvod mít jen jeden bankovní účet a spoléhat se tak na jednu banku Aktuální výpadek systému FIO banky ukazuje, že i přes výborné služby není dobré spoléhat se jen na jednu banku. Mít v peněžence 2 platební karty se může hodit kdykoli. Výpadky bank […] Posted in Finance, ekonomika
  • 21. 9. 2010 Duplicita webu s WWW a bez WWW – jak přesměrovat Snažil jsem se dohledat nějaká historická fakta a změny v technologiích, které by mi vysvětlily, proč se vlastně prefix WWW u webů používá. Jistě to má svůj základ ve World Wide Webu a […] Posted in Podnikání, Web
  • Televize Nova spustila novou internetovou službu VOYO.cz8. 1. 2011 Televize Nova spustila novou internetovou službu VOYO.cz Pod touto značkou se skrývá nový videoportál, který nabídne uživatelům nepřeberné množství nejrůznějšího profesionálního videoobsahu, od filmů přes seriály až po živé přenosy. Proti […] Posted in Společnost
  • Propagace Facebooku Českou televizí11. 8. 2010 Propagace Facebooku Českou televizí U tiskové zprávy publikované zde na Netzinu se objevil zajímavý komentář, jehož myšlenka si zaslouží více pozornosti. Česká televize zavedla v květnu tohoto roku na svém webu ct24.cz […] Posted in Ostatní články
  • Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou?3. 5. 2017 Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou? Článek určený především mužům. Existuje více výkladů a definic toho, jaká žena se dá označit za zlatokopku. Podle většiny zmínek na internetu bychom mohli říct, že jde o ženu, které […] Posted in Společnost
  • Zákaz entit ve FCK editoru6. 2. 2010 Zákaz entit ve FCK editoru Pokud jste se rozhodli používat v Drupalu FCK editor, pravděpodobně se setkáte s tím, že při psaní zaměňuje české znaky s diakritikou za HTML entity, které jsou místo klasických písmen ve […] Posted in Web
  • 22. 10. 2022 Pro 76 % Čechů je bezhotovostní placení preferovanou volbou, více než čtvrtina jich platí kartou i částky nižší než 50 korun Alespoň jednu kartu má dnes 95 % Čechů a bezhotovostní platební styk upřednostňuje 76 % z nich. Nejčastěji k němu volí platební kartu (93 %), následují platby mobilem nebo chytrými […] Posted in Finance, ekonomika
  • 25. 5. 2016 Blíží se 20. ročník Slavností piva Už příští týden se můžeme těšit na další Slavnosti piva, v pořadí už dvacáté. Vstupné na den bude za 40 a na oba dny za 60 korun. Na akci kromě prezentace pivovarů a dalších firem […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web
duplicita

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám