• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Smysl a cíl SEO

Smysl a cíl SEO

Luboš Kudláček 27. 3. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Cílem optimalizace pro vyhledávače je:

  1. Dokázat vyhledávačům, že je náš web kvalitní.
  2. Dokázat vyhledávačům, že náš web je úplně nejvíc o tom, co uživatel hledá.

Kombinace obojího nám zajistí tu správnou pozici na stránce s výsledky vyhledávání.

K tomu, abychom toto dokázali, potřebujeme:

  1. Mít kvalitní web a uplatnit všechny možné, byť někdy spekulativní, prvky a možnosti, jak dokázat kvalitu webu.
  2. Vědět, jaká slova a slovní spojení uživatel zadává do vyhledávače, když hledá námi poskytované služby, naše produkty či jenom naše texty. Jakmile to víme, obsah webu tomu přizpůsobit.

Kvalita webu

Kvalitu webu dokážeme především tak, že bude opravdu kvalitní. Zní to logicky. Pokud se uživatel na našem webu dobře orientuje a snadno ho používá (viz. použitelnost), je web kvalitní. Uživateli nejsou kladeny do cesty žádné překážky, na webu je dostatek obsahu (souvisí s druhým bodem) a web je validní (hle, spekulace, nicméně logická – vyhledávač web nevidí, ale chce, aby ho viděl dobře čtenář, jediná možnost jak to ověřit je kvalitou zdrojového kódu).

S kvalitou souvisí i stáří webu (starší stránky, které již dlouho dobu existují, mají za svou výdrž určitě nějaké plus), dostupnost a výkon webhostingu + webaplikace, kterou používáte (třeba redakční systém) a mimo jiné i zpětné odkazy.

Odkazováno jest z webů kvalitních na další weby kvalitní, protože autor kvalitního webu nebude odkazovat na stránky o ničem, nekvalitní, bez obsahu, lživé atd. Pokud by to totiž dělal, jeho web už kvalitní nebude.

Pravidlům zpětných odkazů a jejich vztahy se budu věnovat v některém z dalších článků, do tohoto to nepatří.

Klíčová slova – aneb o čem ten náš web vlastně je

Druhou důležitou věcí, kterou považuji za vůbec nejdůležitější v celém SEO, je ukázat nějak vyhledávačům, o čem web vlastně je, o čem pojednává, co prodává, co nabízí atd.

K tomu se používají:

  1. Elementy a prvky webové stránky z hlediska jejího zdrojového kódu
  2. Text

Zdrojový kód

O zdrojovém kódu už pojednává článek o technickém SEO. Smyslem je použít správně klíčová slova a jejich synonyma (prostě to, co může hledající zadat, když nás hledá, ale ještě neví, že najde nás). Tato slova napíšeme do meta tagů, title a nadpisů. Všeho s mírou.

Text

Někteří SEO konzultanti a zejména pak copywriteři se zabývají hustotou klíčových slov v textu. Jde prakticky opět o to zakřičet na vyhledávač, že náš text je právě o té konkrétní věci či tématu úplně nejvíc, mnohem víc než jiné konkurenční texty na internetu.

V ideálním stavu, tedy v případě, že vyhledávač by byl člověk, který vidí, rozumí a přemýšlí, by stačilo napsat přirozený text, jako je třeba ten, který právě čtete. Je rozhodně cílem vyhledávače, aby tomu tak bylo – aby přirozený text zvítězil. Jeho možnosti jsou ovšem omezené a musí se řídit analýzou slov v textu, což logicky znamená, že na hustotě záleží.

Např. tento text má hustotu zkratky SEO necelé jedno procento. Podle údajů, které jsem shromáždil z jiných zdrojů, je to málo. Obvyklá uváděná optimální hustota je průměrně 5%, tedy klíčové slovo by se zde mělo objevit v 5x větším množství.

Není to ovšem tak jednoduché. Vyhledávač umí pracovat i s ostatním textem ve vztahu k onomu klíčovému slovu (slovům). Bylo by tristní, kdybych dělal SEO tak, že větu složím pouze z jednoho slova, případně budu tohle slovo používat v každé větě dvakrát apod. Za prvé bych před čtenářem vypadal jako člověk s minimální slovní zásobou, za druhé by se to snad ani nedalo číst, a za třetí by to na vyhledávač moc nezapůsobilo. Možná tak, laicky řečeno, jako spam.

Tento článek pojednává o smyslu SEO. Osobně vnímám nějakou tu optimalizaci spíš jako pomoc vyhledávačům. K ničemu je mi návštěvnost pramenící z chybného výsledku – ten člověk stejně odejde, protože odpověď nebo věc, kterou u mě hledá, prostě nenajde. Smyslem je tedy dosáhnout relevantního umístění. Takového, které mi na e-shop s vláčky přivede potencionální kupce hraček, nikoli člověka zajímajícího se o historii lokomotiv.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější13. 11. 2013 Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější Zamyšlení nad důsledky nového vzhledu výsledků hledání. Seznam.cz oznámil zhruba v polovině října nový vzhled výsledků vyhledávání. Popisek webu ztrácí význam a úspěšný bude ten web, […] Posted in Web
  • Školní výlet v zážitkovém parku17. 12. 2016 Školní výlet v zážitkovém parku Čím dál větší oblibě u dětí se těší zábavní a zážitkové parky a také jich proto každým rokem přibývá. Jak však zvolit pro školní výlet ten pravý park? Podle čeho vybírat, aby si tento den […] Posted in Společnost
  • Úvod do Seologie4. 5. 2010 Úvod do Seologie Úvodník k sérii článků o SEO. Dostatečně známá firma "A" tají způsoby, podle kterých zobrazuje a řadí data vygenerovaná ze své databáze na základě dotazu svého uživatele. Firma "B" potom […] Posted in Podnikání, Web
  • 12. 9. 2017 Fio banka má 750 tisíc klientů Fio banka hlásí, že počátkem září překročila hranici tři čtvrtě milionu klientů. Za letošní rok jich získala přes 80 tisíc. Fio banka je v současné době pátou největší bankou v České […] Posted in Finance, ekonomika
  • 4. 4. 2019 Nový podnik v Českých Budějovicích – LaDílna V centru Českých Budějovic nově otevřená LaDílna nabízí relaxaci a odpočinek při malování na keramiku. Připraven je výběr keramických polotovarů různých tvarů a velikostí, desítky […] Posted in Jihočeský kraj
  • Nastavení Scheduler9. 6. 2016 Lávka přes nádraží se uzavře 13. 6. 2016 – MHD tam bude zdarma Oprava lávky přes nákladové nádraží bude zahájena 13. června v 8:00 a potrvá až do 21. srpna 2016. Celková obnova zahrnuje novou protikorozní ochranu horní části lávky a lokální ve spodní, […] Posted in Jihočeský kraj
  • ExpertKarel.cz – šetří Váš čas i peníze8. 1. 2011 ExpertKarel.cz – šetří Váš čas i peníze Na český trh vstupuje portál ExpertKarel.cz, který velmi jednoduše spojuje dodavatele a zákazníky. Zákazník, buď jednotlivec nebo firma, zadá zdarma do našeho webového formuláře své […] Posted in Podnikání
  • 18. 9. 2015 40 % Čechů nikdy nezměnilo svou banku Banku už někdy změnilo 60 % Čechů. Dalších 10 % se na to chystá. Při výběru nové banky je zajímají hlavně poplatky a funkční internetové bankovnictví, jinak jsou ale Češi ke své bance […] Posted in Finance, ekonomika
  • Skupina poslanců navrhuje zpřísnění azylové a návratové politiky7. 3. 2025 Skupina poslanců navrhuje zpřísnění azylové a návratové politiky Skupina poslanců vládní koalice v čele s Evou Decroix a Pavlem Žáčkem představila návrh novely zákona, která posílí pravidla azylového řízení a zajistí efektivnější kontrolu nad pobytem […] Posted in Společnost
  • Firemní komunikace nejsou jen vizitky20. 11. 2014 Firemní komunikace nejsou jen vizitky Korporátní identita je u nás obrovský byznys. Při stavění a výrobě té správné kombinace barev, slov a tvarů na firemní materiály protočí české firmy i podle přízemních odhadů řádově […] Posted in Podnikání
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám