• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Čistý zisk O2 vzrostl o polovinu na 2,3 miliardy korun

Čistý zisk O2 vzrostl o polovinu na 2,3 miliardy korun

Redakce NETzin.cz 29. 7. 2015     Rubrika:  Podnikání   

Operátor O2 dnes oznámil své první provozní a finanční výsledky po rozdělení společnosti za první pololetí 2015. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 Slovakia. Výsledky za celé období jsou naopak očištěny o hospodaření společnosti Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN).

O2

Díky zaměření na kvalitu a hodnotu zákaznické báze se společnosti daří udržovat si svou pozici na klesajícím telekomunikačním trhu.

„Jde o první výsledky prezentované po rozdělení společnosti na samotné O2 a CETIN. Podařilo se nám stabilizovat výnosy a zvýšit provozní zisk EBITDA. Jsme schopni generovat větší volnou hotovost, než je náš čistý zisk. To potvrzuje naše předpoklady, že rozdělení společnosti bylo správným krokem a do budoucna přinese hodnotu pro naše zákazníky i akcionáře,“ zhodnotil první pololetí Tomáš Budník, generální ředitel O2 Czech Republic.

Celkové konsolidované provozní výnosy O2 se meziročně stabilizovaly na úrovni 18,393 mld. Kč. Provozní zisk před odpisy EBITDA se meziročně zvýšil o 32,4 %. Čistý zisk dosáhl výše 2,3 mld. Kč a vykázal tak růst o 54 %. Klíčovou oblastí růstu zůstávají mobilní data a O2 Slovakia.

Přehled provozních výsledků

Mobilní služby od O2 využívalo ke konci června 2015 celkem 4,945 milionů zákazníků. Počet zákazníků smluvních služeb se meziročně nezměnil a dosáhl výše 3,252 milionů. V oblasti předplacených služeb došlo k poklesu na 1,693 milionů zákazníků. Některý z neomezených tarifů FREE používají už dvě třetiny všech mobilních zákazníků.

Zájem zákazníků O2 o chytré telefony stále roste. Jejich podíl v síti O2 se v průběhu prvního pololetí meziročně zvýšil o dalších 5 procentních bodů na 43,7 %, přičemž více než čtvrtina z nich podporuje LTE. Z operačních systémů dominuje v síti O2 s 74,2 % jednoznačně Android. Rozložení zbývajících sil je následující: iOS – 9,4 %, Windows Phone – 7,1 %, Blackberry – 1,4 %. Podíl telefonů s operačním systémem Symbian meziročně klesl o 12,4 p.b. na 6,6 %.

S rozvojem vysokorychlostní mobilní sítě stoupá také zájem o internet v mobilu. Na konci prvního pololetí jej používalo již více než 1,5 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 14 %. Výnosy z mobilních datových služeb tak meziročně stouply o 6,6 %.

Digitální televize O2 TV i pevný internet nadále vykazují pozitivní trend v počtu zákazníků. Díky připravovanému kanálu O2 Sport i unikátním funkcionalitám dosáhl v červnu počet domácností s O2 TV téměř hranice 190 tis. a kontinuálně roste. Aplikace O2TV Go, která umožňuje sledovat televizní kanály také na přenosných zařízeních, eviduje na 350 tis. stažení.

Počet zákazníků pevného internetu dosáhl ke konci června výše 799 tis., což představuje meziroční nárůst o 1,1 % a čistý přírůstek 5 tis. v prvním pololetí. Technologii VDSL přitom používá už 51 % zákazníků.

Přehled finančních výsledků

Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v prvním pololetí výše 18,393 mld. Kč, meziročně o 0,3 % méně. Ještě v prvním pololetí 2014 poklesly provozní výnosy o téměř 9 %. Provozní výnosy v segmentu pevných linek meziročně poklesly o 8 % na 5,739 mld. Kč. Hlavní růstovou oblastí zůstávají výnosy z O2 TV, klesající charakter mají naopak hlasové služby. V mobilním segmentu se provozní výnosy zvýšily o 1,1 % na 9,505 mld. Kč.

Provozní zisk před odpisy EBITDA vzrostl meziročně o 32,4 % na 4,825 mld. Kč. EBITDA marže dosáhla solidní výše 26,2 %, meziročně o 6,5 procentního bodu více.

Jednou z hlavních růstových oblastí skupiny zůstává O2 Slovakia. Výnosy v prvním pololetí dosáhly výše 117,3 milionů EUR, což představuje meziroční nárůst
o 14,1 %. V prvním pololetí se tak výnosy na Slovensku podílely 17 % na celkových výsledcích skupiny. Celkový počet zákazníků na Slovensku dosáhl 1,711 milionů a vykázal tak meziroční růst o 6,4 %. Provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 20,2 % na 40,8 mil. EUR.

Finanční ukazatele skupiny

Finanční ukazatele 1H 2015

1H 2014

(pro forma)

Meziroční změna
Provozní výnosy 18 393 mil. Kč 18 439 mil. Kč – 0,3 %
Celkové provozní náklady 13 625 mil. Kč 14 643 mil. Kč – 7,0 %
EBITDA 4 825 mil. Kč 3 643 mil. Kč + 32,4 %
EBITDA marže 26,2 % 19,8 % + 6,4 p.b.

Provozní ukazatele – Česká republika

Počet zákazníků mobilních služeb 1H 2015 1H 2014 Meziroční změna
Tarifní zákazníci 3 252 tis. 3 253 tis. 0 %
Zákazníci s předplacenou kartou 1 693 tis. 1 807 tis. – 6,3 %
Celkem 4 945 tis. 5 060 tis. – 2,3 %
Chytré telefony 1H 2015 1H 2014 Meziroční změna
Podíl chytrých telefonů v síti O2 43,7 % 38,1 % + 5,6 p.b.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • České Budějovice: Od královského města k moderní metropoli25. 3. 2025 České Budějovice: Od královského města k moderní metropoli České Budějovice mají bohatou historii sahající až do 13. století. Město bylo založeno v roce 1265 českým králem Přemyslem Otakarem II. s cílem upevnit královskou moc v jižních Čechách a […] Posted in Jihočeský kraj
  • 19. 6. 2015 Jak vzniká benzín a nafta Bez benzínu a nafty si již dnes jen stěží dokážeme představit naší lidskou civilizaci. A i když se zdá, že se doprava bude posouvat směrem k jinému způsobu pohonu vozidel (například k […] Posted in Technika, software
  • Allview uvádí na evropský trh nejtenčí smartphone, X2 Soul22. 5. 2014 Allview uvádí na evropský trh nejtenčí smartphone, X2 Soul Allview, lokální značka smartphonů a tablet číslo 1 v Rumunsku, uvádí dnes na evropský trh smartphone X2 Soul. S tloušťkou pouhých 5,55 mm se nový přístroj nachází na vrcholu hodnocení […] Posted in Technika, software
  • O2 spustila webovou samoobsluhu22. 8. 2011 O2 spustila webovou samoobsluhu Společnost Telefónica Czech Republic rozšířila možnosti portálu Moje O2 a spustila pro své rezidentní zákazníky webovou samoobsluhu. Jejím prostřednictvím budou moci nově sledovat a měnit […] Posted in Technika, software
  • nákupní košík17. 9. 2013 Proč se lidé bojí nakupovat v eshopech a čeho se bojím já Počet lidí nakupujících přes internet podle všech zpráv roste a současně s tím roste i počet i eshopů. Lidé se ale stále bojí podvodů, placení on-line a reklamací. Zároveň je mnoho lidí […] Posted in Podnikání
  • Závislost na internetu? Nebo na Facebooku?6. 5. 2010 Závislost na internetu? Nebo na Facebooku? Pamatujete si, jak docela nedávno všechna média publikovala zprávy o závislosti na "Internetu"? V Číně se dokonce rozhodli léčit tuto závislost elektrošoky, u nás se přemýšlelo, kolik […] Posted in Web
  • Peruánské perspektivy – výstava v radnici6. 11. 2012 Peruánské perspektivy – výstava v radnici Od 7. listopadu hostí radniční výstavní síň výstavu fotografií pod názvem Peruánské perspektivy, která se koná pod záštitou peruánského velvyslanectví v České republice. „Peru – země o […] Posted in Jihočeský kraj
  • 28. 1. 2015 Na cestách po italských ostrovech Italské ostrovy jsou silným magnetem pro turisty, kteří mají rádi krásnou přírodu, romantické pláže lemované piniovými lesíky a vinicemi, místa, kterými kráčela historie, nebo originální […] Posted in Cestování a turistika
  • 10. 7. 2015 Hlavní hygienik ČR: Také v letošní sezóně sledujeme kvalitu vody ke koupání Koupání ve volné přírodě je v průběhu letní rekreační sezóny každoročně sledováno a kontrolováno orgány ochrany veřejného zdraví. I v letošním roce probíhá monitorování přírodních […] Posted in Cestování a turistika
  • České Budějovice připravují jarní deratizaci10. 3. 2021 České Budějovice připravují jarní deratizaci I letos zajistí deratizaci na území města České Budějovice odborná firma Pařez, která provedla v průběhu roku 2020 celkem tři cílené etapy hubení hlodavců (jarní, letní, podzimní). Práce […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám