• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > Zobrazovací válec: jak často ho měnit?

Zobrazovací válec: jak často ho měnit?

Redakce NETzin.cz 20. 9. 2015     Rubrika:  Technika, software    Štítky: tiskárny

Zobrazovací (optický, tiskový) válec je jednou z nejdůležitějších komponent každé laserové tiskárny. Jeho opotřebení má za následek horší kvalitu tisku. Jak často byste ho měli měnit – a jak vlastně poznáte, že ten čas právě nadešel?

Tonerhaus zobrazovací válec

Malá lekce z fyziky

Nejprve si řekněme pár vět k tomu, co to vlastní zobrazovací válec je a k čemu v tiskárně slouží. Jedná se o kovový váleček pokrytý tenkou vrstvou polovodiče, který je před tiskem každé stránky nasvícen laserem. A to přesně v těch místech, na kterých za pár milisekund ulpí tonerový prášek.

Nasvícením vybraných míst kovového válce totiž dojde ke změně jejich odporu – a tonerový prášek k těmto místům přilne, zatímco od těch ostatních (nenasvícených) je odpuzován. Válec s naneseným tonerem následně svůj obrys obtiskne na papír – a vytištěný text či obrázek je na světě.

Čtěte také: Více o principu fungování laserových tiskáren

Vydrží až 4 cykly toneru

Někteří lidé se mylně domnívají, že tiskový válec je nutné měnit pokaždé, když mění toner. Tak to ale není – válec obvykle vydrží déle. Zatímco průměrná životnost toneru se pohybuje okolo 10 000 stran, průměrná životnost válce je tak 3x až 4x vyšší – tedy asi 30 000 stran. Tato čísla berte jako velmi hrubý odhad, vždy záleží na typu tiskárny, na toneru i na tom, co a jak často tisknete.

Ostatně to, že je tiskový válec nutné vyměnit, velmi rychle zjistíte. Kvalita tisku totiž na přesloužilém válci výrazně klesá – takovým způsobem, že to i laik pozná pouhým okem. Někdy se dokonce stává, že na potištěném papíře uvidíte nežádoucí svislé pruhy. V takovém případě už není co odkládat: válec potřebuje vyměnit.

Originál vás vyjde draho

Jakmile zabrousíte do nabídky zobrazovacích válců, zjistíte, že máte v zásadě dvě možnosti: originální nebo kompatibilní. Zatímco originální válce pocházejí přímo z dílen výrobce tiskárny, ty kompatibilní vyrábějí různé firmy po celém světě. Rozdíl? Zejména v ceně – originální válce jsou mnohem dražší.

Při koupi originálního válce si připlatíte, na druhou stranu však máte jistotu, že válec je nový a vydrží deklarovanou dobu životnosti. Při koupi kompatibilního válce ušetříte několik stovek až tisíc korun, ale musíte si dávat pozor, abyste nakoupili skutečnou kvalitu. Proto si při výběru prodejce dávejte pozor. Doporučit můžeme třeba obchod tonerhaus.cz – jejich optické válce vás určitě nezklamou.

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!30. 4. 2025 Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz! Kdy vám naposledy začala tiskárna stávkovat právě ve chvíli, kdy jste nejvíc potřebovali vytisknout důležitý dokument? Možná to byla smůla – nebo jen zanedbaná údržba. Pravidelná profylaxe […] Posted in Technika, software, Výběr redakce
  • Jaký zvolit moderní fototisk – od používaných technologií po výběr materiálu21. 12. 2024 Jaký zvolit moderní fototisk – od používaných technologií po výběr materiálu Chystáte se vytisknout fotografie a nevíte, jakou technologii nebo materiál zvolit? Není se čemu divit – současný fototisk nabízí širokou škálu možností, ve kterých není snadné se […] Posted in Technika, software
  • Ušetřete a pořiďte do firmy repasované tiskárny17. 12. 2016 Ušetřete a pořiďte do firmy repasované tiskárny Nejen náklady na tisk, ale i samotné tiskárny znamenají velký zásah do firemního rozpočtu. Pořiďte si raději repasovanou tiskárnu, která je stále výkonná a funkční. Tiskárna […] Posted in Podnikání
  • 29. 12. 2012 Dudlík Při hledání různých názorů na používání dudlíků jsem narazil i na záznam na Wikipedii. Píše se tam, že dudlík vyvolává u dětí sací reflex a tím je uklidňuje. Dudlík je prý v současné době […] Posted in Společnost
  • 18. 6. 2010 Collabim – organizace SEO aktivit Představení aplikace pro SEO konzultanty a SEO agentury. Jiří Koutný pracoval jako SEO konzultant pro společnost H1.cz a při tom po večerech a nocích vytvářel Collabim. Aspoň tak je […] Posted in Podnikání, Web
  • 11. 4. 2013 inet4 modernizuje svou síť v Táboře i Českých Budějovicích Poskytovatel internetového připojení na jihu Čech inet4 s.r.o. posiluje a modernizuje svou síť na Táborsku, Českobudějovicku i Kaplicku. Nově už nabízí pouze dva tarify s rychlostmi 20 […] Posted in Technika, software
  • 19. 2. 2019 Digidějovice 2019 – stručné poznámky Jsem vděčný všem pořadatelům, že podobnou konferenci „dotáhli“ i sem k nám, do historicky zemědělských jižních Čech. :-) Letos jsem se jako divák zúčastnil podruhé a nelituji […] Posted in Podnikání, Web
  • Podnikat budou moci nezletilí5. 4. 2013 Podnikat budou moci nezletilí Podle nového občanského zákoníku budou moci získat živnostenský list i lidé mladší osmnácti let. Vše s posvěcením zákonného zástupce a soudu. Jedna ze základních podmínek […] Posted in Podnikání
  • Skupina PPF Petra Kellnera kupuje 100 % akcií společnosti Škoda Transportation25. 11. 2017 Skupina PPF Petra Kellnera kupuje 100 % akcií společnosti Škoda Transportation Plzeňskou společnost Škoda Transportation vyrábějící vlaky, tramvaje či trolejbusy, kupuje po souboji mezi zájemci o koupi nejbohatší Čech Petr Kellner. Společnost Škoda Transportation […] Posted in Podnikání
  • 15. 7. 2019 Finanční poradci mohou pomoci, musíte se ale obrátit na ty zkušené Poradenství v oblasti financí u nás nemá úplně ideální zvuk. Mnohdy se lidé domnívají, že se snaží finanční poradce pouze vnutit určité služby, aby získal vytouženou provizi. Na trhu dnes […] Posted in Finance, ekonomika
Technika, software
tiskárny

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám