• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > První místo ve vyhledávání, stačí to?

První místo ve vyhledávání, stačí to?

Luboš Kudláček 15. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Dosáhnout prvních pozic v SERP, tedy na stránce s výsledky vyhledávání, není zase tak složité. U méně konkurenčních dotazů stačí napsat správně text a sehnat pár kvalitních zpětných odkazů, u více konkurenčních dotazů je už pozice pouze otázkou investovaných finančních prostředků.

V obou případech jde o totéž, ale zatímco u nějaké méně zajímavé hledané fráze (klíčového slova) stačí již zmíněné odkazy a text, v konkurenčním boji se hledí na každou maličkost. Navigační strukturu webu a s ní související prolinkování stránek, poměr slov na stránce a další. V každém případě platí, že pokud pozici chcete a jste ochotni investovat, v každém případě jí dosáhnete. Tvrdou prací, zvyšováním kvality a marketingem.

Mnozí lidé se domnívají, že pozicí veškerá práce končí. Každý chce být nahoře a chce návštěvníky, z nichž se stanou zákazníci. Ať už SEO stojí jakékoli peníze, z dlouhodobého hlediska jde o reklamu nejlevnější. Řekněme si to na rovinu. Bannery, odkazy, registrace v katalozích, PPC a další reklama: nic z toho nenahradí pozici ve vyhledávačích.

Lidé používají vyhledávače a chtějí nalézt, co hledají. Vyhledávač posílá své uživatele na weby, které považuje za nejlepší vzhledem k dotazu a pokud vyhledávačům dokážete, že právě váš web je na tento dotaz mezi těmi TOP weby, máte napůl vyhráno.

A záměrně je nutno zopakovat: Napůl vyhráno.

Další aspekt úspěchu tkví totiž v tom, že výsledky vyhledávání jsou z hlediska majitele webu opět pouze reklama a kvalitní reklama nenahradí kvalitu služby nebo prodávaného produktu.

Když už tedy zajistíte, aby uživatel na odkaz v SERP klikl, třeba díky vhodnému titulku (title) a popisku (description), samotný web je klíčový pro dokončení akce uživatele.

Na špatném webu, kde se každá stránka načítá pět vteřin, nikdo nenakoupí. Stejně tak nenakoupí v eshopu, kde se těžko orientuje. Neobjedná si službu, pokud nebude mít jistotu, že je tato služba kvalitní.

Než tedy budete chtít nabídnout svou službu uživatelům, vylepšete napřed tuto. Teprve pak vylepšete SEO. Naopak to nefunguje.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • T-Mobile uvádí nový typ SIM karty a twistku pro partnerská řešení30. 9. 2011 T-Mobile uvádí nový typ SIM karty a twistku pro partnerská řešení T-Mobile přináší novinky v oblasti M2M řešení a vylepšuje svůj Partnerský program. Od začátku října jako první přinese oficiálně na český trh nový typ odolné M2M SIM karty. Pro partnery […] Posted in Technika, software
  • Jak efektivně ochránit své úspory před inflací? Praktické tipy pro rok 202513. 3. 2025 Jak efektivně ochránit své úspory před inflací? Praktické tipy pro rok 2025 Inflace v posledních letech významně ovlivňuje hodnotu úspor běžných domácností. Mnoho lidí se proto ptá, jak nejlépe ochránit své finance před znehodnocením. Existuje několik strategií, […] Posted in Finance, ekonomika
  • Antispam pro WordPress6. 4. 2010 Antispam pro WordPress V základním instalačním balíčku WordPressu získá uživatel antispamové řešení Akismet. Existuje však mnohem lepší a účinnější možnost, jak se automatickému komentářovému spamu […] Posted in Web
  • 13. 6. 2014 Cena másla se podle kraje liší o desítky korun Podle průzkumu Českého statistického úřadu, který zkoumá průměrné spotřebitelské ceny vybraných potravin, se cena másla ve 24 týdnu liší podle kraje až o desítky korun. Nejlevnější […] Posted in Finance, ekonomika
  • Končí služba Google Reader14. 3. 2013 Končí služba Google Reader Google opět ruší některé ze svých méně používaných služeb a mezi nimi je tentokrát i Google Reader - on-line čtečka RSS zdrojů. Provoz bude definitivně ukončen k 1.7.2013. O Google […] Posted in Web
  • Webtrhmánie23. 10. 2010 Webtrhmánie Měl jsem připravený článek shrnující postřehy z diskuzního serveru Webtrh.cz, ale vzhledem k tomu, že "mění svůj směr", nebyl by již dobově aktuální. Oznámené proměny Webtrhu jsou ale […] Posted in Web
  • Budování značky od nuly: Co funguje a co ne10. 6. 2025 Budování značky od nuly: Co funguje a co ne V dnešním propojeném světě je budování značky dostupnější než kdy dřív – i bez milionových rozpočtů. Ale právě proto je konkurence větší a pozornost lidí kratší. Budovat značku od nuly je […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 3. 7. 2015 ČNB vydává zlatou minci připomínající 600. výročí upálení mistra Jana Husa Česká národní banka vydává zlatou minci připomínající 600. výročí upálení mistra Jana Husa. Mince o nominální hodnotě 10 000 Kč je v historii ČNB teprve pátá s takto vysokým nominálem. V […] Posted in Finance, ekonomika
  • Volby do Evropského parlamentu: Co byste měli vědět?20. 5. 2024 Volby do Evropského parlamentu: Co byste měli vědět? Volby do Evropského parlamentu jsou jedním z nejdůležitějších demokratických procesů v Evropské unii. Konají se každých pět let a dávají občanům EU příležitost zvolit své zástupce, kteří […] Posted in Společnost
  • Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady9. 1. 2025 Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady Lipenská přehrada, často označovaná jako „jihočeské moře“, je jedním z největších a nejvýznamnějších vodních děl v České republice. Nachází se na řece Vltavě v jihozápadních Čechách, v […] Posted in Cestování a turistika, Jihočeský kraj
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám