• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Za co plánují Češi utrácet

Za co plánují Češi utrácet

Redakce NETzin.cz 25. 6. 2015     Rubrika:  Podnikání   

Informace vycházejí z mezinárodního průzkumu Barometr Cetelem, který každoročně mapuje chování spotřebitelů ve 12 evropských zemích včetně České republiky. Obecně platí, že lidé nakupují méně a méně podléhají impulsivní touze něco koupit.

nákupy

Impulsivním nákupům podléhá méně Evropanů (56 %) a patří mezi ně i 55 % Čechů. Vůbec nejvíce se tento trend projevuje v zemích jižní Evropy, kde byla většina lidí nucena značně omezit i běžné nákupy. Vůbec nejméně se v nákupech omezují Němci (38 %).

Pětina Čechů nakupuje více než dříve

Naopak častěji než dříve podléhají impulsivním nákupům nejvíce Poláci a Rumuni, z nichž to přiznává každý pátý. V Česku se jim více než dříve poddává 16 % lidí, zatímco na Slovensku jen 14 %. Zároveň ale platí, že svoji spotřebu zvýšil větší podíl Slováků než Čechů (23 % oproti 19 %). V častějších nákupech pak vítězí právě Rumunsko (29 %) a Polsko (26 %), tedy země, v nichž lidé častěji než dříve podléhají při nakupování více svým emocím. V obou ohledech obě země mírně porazily i Německo (23 %, více impulsivních nákupů 17 %).

Češi chtějí utrácet za spotřebiče a dovolené

V letošním roce má záměr utrácet peníze 40 % Čechů a dokonce 72 % Slováků. Nejčastěji plánují letos Češi nakupovat domácí spotřebiče (45 %) či vydat finance za volnočasové aktivity a cestování (42 %). Mezi častými plány jsou také investice do bydlení.

Nový nábytek chce koupit třetina Čechů, 31 % si hodlá pořídit nové nářadí pro kutily a zahrádkáře a 29 % se chce pustit do stavebních úprav a rekonstrukcí. Vyjma domácích spotřebičů (38 %) jsou na tom Slováci s nákupními záměry podobně.

Investice do bydlení přitom patří z pohledu útrat mezi nejčastější záměry Evropanů. Ačkoli plánované stavební úpravy a rekonstrukce zaznamenaly mírný pokles v Německu (o 6 procentních bodů na 43 %), Itálii (o 6 p. b. na 31 %) a Rumunsku (o 7 p. b. na 47 %), přesto zůstávají oblíbenou výdajovou položkou všech věkových kategorií. Nejčastěji však chtějí Evropané investovat do volnočasových aktivit (54 % v průměru), které nabývají na významu ve Španělsku (50 %), a zejména pak ve Francii (53 %) a v Portugalsku (41), v nichž došlo k meziročnímu nárůstu zájmu o 9 procentních bodů.

Zdroj: Cetelem

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Internet vás v roce 2020 bude znát lépe než váš partner23. 6. 2011 Internet vás v roce 2020 bude znát lépe než váš partner Microsoft uskutečnil průzkum o budoucnosti internetu a jeho podobě v roce 2020. Zúčastnilo se ho přes 10 000 uživatelů z 12 zemí Evropy. Z jeho výsledku vyplývá, že téměř třetina (30 %) […] Posted in Ostatní články
  • 13. 6. 2014 Soutěž o dvě letenky do Řecka se STUDENT AGENCY Již od tohoto pondělí 16. června 2014 může každý soutěžit o dvě letenky na jedno z 33 míst v Řecku. Zcela zdarma se tak můžete vydat do Athén, na Krétu, Korfu, či Rhodos. Soutěž […] Posted in Cestování a turistika
  • Služba Blogetery.com odstavena na žádost amerických úřadů16. 7. 2010 Služba Blogetery.com odstavena na žádost amerických úřadů Služba na doméně Blogetery.com zajišťovala provoz pro zhruba 73000 blogů. Systém byl postaven na redakčním systému WordPress a nyní je na titulní straně pouze oznámení o tom, že služba […] Posted in Ostatní články
  • 27. 6. 2014 Lidé nejsou spokojeni se službami v cestovním ruchu Podle průzkumu asociace ANEC, které se zúčastnilo 6 tisíc respondentů a z toho 800 Čechů, zažívá více než čtvrtina Evropanů problémy se službami cestovního ruchu. Výsledky publikoval […] Posted in Cestování a turistika
  • Antifacebook startuje 15. září7. 9. 2010 Antifacebook startuje 15. září Přemýšleli jste někdy o tom, jak může Facebook naložit s osobními daty? Podle pravidel užívání se jeho majetkem stane vše, co na něj uživatel napíše a nahraje. To není příliš povzbudivé, […] Posted in Web
  • Panasonic uvádí tablet Toughpad FZ-G1 s certifikací pro explozivní prostředí28. 5. 2014 Panasonic uvádí tablet Toughpad FZ-G1 s certifikací pro explozivní prostředí Společnost Panasonic dnes uvedla verzi 10,1″ tabletu Toughpad FZ-G1 s operačním systémem Windows 8 Pro (vycházejícího z 1. generace) a s certifikací ATEX pro použití v prostředí, kde hrozí […] Posted in Technika, software
  • Závislost na internetu? Nebo na Facebooku?6. 5. 2010 Závislost na internetu? Nebo na Facebooku? Pamatujete si, jak docela nedávno všechna média publikovala zprávy o závislosti na "Internetu"? V Číně se dokonce rozhodli léčit tuto závislost elektrošoky, u nás se přemýšlelo, kolik […] Posted in Web
  • 30. 8. 2012 Telefónica zrychluje O2 Internet na doma až na 40 Mbps Telefónica zrychlí od 3. září O2 Internet na doma z původních maximálních 25 Mbps na 40 Mbps. Zatímco rychlost vzroste až o 60 procent, cena zůstane zachována. Ke zvýšení rychlosti dojde v […] Posted in Technika, software
  • WordPress.com má problémy1. 7. 2010 WordPress.com má problémy Internetem proběhla vlna nespokojenosti nad častými výpadky služby na WordPress.com. Tato služba, kde si můžete automaticky založit svůj web na WordPressu, hostuje více než 9 milionů […] Posted in Web
  • 18. 1. 2019 Psa má 46 % jihočeských domácností a majitelé za péči o něj vynaloží 12 400 Kč ročně Říká to průzkum České spořitelny, podle kterého si život bez domácího mazlíčka neumí život představit 63 % lidí žijících v Jihočeském kraji. Pořizovací náklady za všechny mazlíčky, které […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám