Význam registrace do katalogů
V průběhu let jsem registroval (nebo si nechal registrovat) mnoho webů do velkého množství katalogů. Pamatuji si docela jasně, jak jsem tímto způsobem zajišťoval nějakou tu hodnotu prakticky každým novým stránkám. Taková registrace stačila na Pagerank, který je dneska na českém webu vzácností, a stačila i na odpovídající pozici v SERP. Časy se ale mění.
Dnes je situace jiná a registrace už téměř nepatří mezi činnosti linbuildingu, stejně by ale bylo předčasné všechny katalogy úplně zavrhovat.
Já třeba registraci provádím (u menších webů, například živnostníků) hned po vytvoření základního odkazového profilu. Nějakou dobu jsem se dokonce snažil používat katalogy postupně a přínos průběžně vyhodnocovat, ale vzhledem k časové náročnosti jsem to musel vzdát. Nikdy nebyl čas na hraní a čekání s ostatními aktivitami, jestli to tedy nějak dopadne.
V každém případě jsem se nikdy nesetkal s tím, že by registrace webu ublížila, pokud se bavíme o pozicích. Stále platí, že je možné získat ranky. Také je pravda, že katalog je pořád web, za nímž stojí nějaký člověk – administrátor. Jestliže se administrátor o svůj katalog stará a udržuje ho aktuální (to je ten kámen úrazu), takže odkazuje na weby funkční, není důvod si myslet, že je celý web absolutně bezcenný.
Můj závěr je asi takový:
Když máte nový web, třeba blog, můžete díky katalogům získat první zpětné odkazy, takže si vás vyhledávače začnou všímat.
Z katalogů až na vzácné výjimky nikdy nikdo nepřijde.
Katalogy odkazovanému webu nijak neublíží.
Samotné katalogy odkazovanému webu pomohou pouze v případě, že web prakticky nemá konkurenci. S pomocí odkazů z katalogů nelze soupeřit v konkurenčním prostředí.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz