• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Tvorba podpůrných minisites

Tvorba podpůrných minisites

Luboš Kudláček 2. 11. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: minisites

Tvorba podpůrných miniwebů, jejichž úkolem je propagovat a především odkazovat na mateřský web, je velmi oblíbenou metodou marketingu a SEO. Důvody jsou dva. Za prvé je to z dlouhodobého hlediska finančně výhodnější, za druhé je velmi obtížné sehnat na svůj komerční web opravdu tématické odkazy, zvlášť když minisites jiných firem tvoří polovinu internetu.

S nadsázkou samozřejmě. Přesné údaje nejsou k mání, ale pokud jste někdy hledali tématické weby za účelem získávání zpětných odkazů a pokud to bylo v nějakém specifickém oboru, určitě jste na tyto minisites narazili. Tím pádem jste také pravděpodobně zároveň zjistili, že dohoda s majitelem není možná, vždyť on přece nemá žádný důvod podporovat odkazem kohokoli jiného, natož pak svou konkurenci.

Takže uvažujete. Existují sice weby nekomerční, které by na vás rádi za nějaký obolus odkazovaly, nicméně jde o výtvory už od počátku vznikající přesně za tímto účelem a jejich kvalita je nevalná, lépe řečeno vůbec žádná. Zjistíte, že bude nejlepší vytvořit si vlastní miniweby (microsites, minisites), které budou odkazovat a podporovat váš eshop či jiné podnikání, a že je to zároveň řešení nejjednodušší a ve výsledku i nejlevnější.

Podoba minisite

Zde už se dostáváme k podobě takového podpůrného miniwebu a je potřeba si položit otázku: Co je cílem toho webu? Co od něj očekávám?

Odpověď bude rovněž jednoduchá: Chci návštěvnost, reklamu a zpětné odkazy.

Aby byly splněny tyto podmínky, rozdělme je prostě na návštěvnost a odkazy, miniweb musí splňovat nějaká ta kritéria kvality, podobně jako je tomu u kteréhokoliv jiného webu, který chcete vidět ve výsledcích hledání. Na Google blogu pro Webmastery o tom vyšel článek upozorňující na fakt, že firmy často podléhají megalomanství a namísto kvalitních minisites nechávají vytvořit větší množství identických, nebo velmi podobných webů, které potom bývávají označeny jako doorway a jsou tím pádem příslušným způsobem penalizovány.

Cituji (přibližně):

Občas, zejména pokud se jedná zajímavá obchodní témata (například on-line hazardní hry), vidíme, že se někteří webmasteři snaží soutěžit o pozice ve výsledcích Google velkým počtem webů na jedno téma.

Někteří méně kreativní webmasteři, nebo ti s nedostatkem času, bývají v pokušení vytvořit velké množství podobných stránek, aniž by přidávali jedinečné informace na každou z nich. Z pohledu uživatele jde ale o velmi chudý zážitek z návštěvy takového webu.

Naše algoritmy jsme však behěm času vyvinuli tak, abychom byli schopni nabízet uživatelům ve výsledcích hledání obsah s rozmanitou škálou informací, nedoporučujeme proto vytvářet podobné weby, je to ztráta času a vašich zdrojů.

A ještě trochu jinak:

Pokud jste registrovali několik domén, ale chcete je soustředit na jedno téma, doporučujeme vám vytvořit jedinečný a zajímavý obsah na každé z nich. Myslete na svůj web, jakoby šlo o restauraci. Chcete přece, aby každé z jídel odráželo vysokou kvalitu poskytované služby a opakovat v menu restaurace pořád ta samá jídla není zrovna dobré pro váš podnik.

Při větším počtu webů může být obtížné udržet obsah svěží a poutavý. Je proto lepší mít několik dobrých míst, než větší množství stránek s nízkou hodnotou.

Co se týče Seznam.cz, ten ve své nápovědě identifikuje jako zakázanou optimalizační techniku doorway, jakožto skupinu stránek, které obsahují odkazy na jeden konkrétní web. Často též mají duplicitní obsah. Jejich účelem je umístit se na širokou škálu dotazů na jakékoliv pozici a získat tak potenciální návštěvníky pro web, na který odkazují.

Takzvané tapetování vyhledávačů se tedy moc nelíbí, nelíbí se duplicitní, nebo velmi podobný obsah. Do jaké míry se s tím vyhledávače ve skutečnosti dokáží vypořádat ponechme stranou a vsaďme na to, že se snaží své algoritmy zlepšovat.

Pokud tedy chcete splnit u minisites zmíněnou podmínku návštěvnosti, můžete vytvořit tisíce webů, jestliže ovšem disponujete dostatečně širokým sortimentem a jste zároveň dostatečně kreativní. Efektem zaměření se na uživatele budou potom i kvalitnější zpětné odkazy. V tomto případě je také nutné si uvědomit, že vytváříte skutečné, takřka plnohodnotné, weby a je potřeba k nim podle toho i přistupovat.

Pokud vám jde jenom o odkazy, ani v tomto případě není dobré podmínku jedinečnosti obsahu ignorovat, stačí ovšem menší web se základním linkbuildingem. Jeho návštěvnost bude spíše symbolická, ale odkaz, za který byste třeba jinde platili, budete mít trvale zdarma a pod svou kontrolou.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Televizi Horizon používá už 100 000 lidí23. 6. 2015 Televizi Horizon používá už 100 000 lidí Interaktivní televizi s názvem Horizon provozovanou společností UPC používá po necelých dvou měsících od jejího spuštění přes 100 000 zákazníků. „Podle plánu směřujeme k metě 150 000 […] Posted in Technika, software
  • Nejlepší pluginy pro WordPress20. 1. 2019 Nejlepší pluginy pro WordPress Tento článek vyšel poprvé již 1. ledna roku 2010, zaslouží si ale po těch letech aktualizaci. V tomto článku představím 12 pluginů, které používám na svém osobním blogu. Možná máte v […] Posted in Web
  • Bezkontaktní mobilní platby NFC odstartuje již v polovině tohoto roku25. 3. 2011 Bezkontaktní mobilní platby NFC odstartuje již v polovině tohoto roku Společnosti Telefónica O2, Komerční banka, Citibank Europe, Globus ČR a VISA Europe společně odstartují již v polovině letošního roku pilotní projekt bezkontaktních mobilních plateb. Nová […] Posted in Technika, software, Finance, ekonomika
  • 11. Vycházka za historií barokního opevnění města8. 11. 2012 11. Vycházka za historií barokního opevnění města Přijměte pozvání na 11. vycházku za historií, tentokráte za městským opevněním, které Vám představí PhDr. Daniel Kovář. Ředitel Státního okresního archivu České Budějovice pan. PhDr. […] Posted in Jihočeský kraj
  • ETF versus akcie: Výhody a nevýhody15. 7. 2025 ETF versus akcie: Výhody a nevýhody V dnešní době investování se stále více lidí zaměřuje na alternativní způsoby zhodnocení svého kapitálu, přičemž dva z nejpopulárnějších nástrojů jsou ETF (Exchange Traded Fund) a akcie. […] Posted in Finance, ekonomika
  • České Budějovice: Od královského města k moderní metropoli25. 3. 2025 České Budějovice: Od královského města k moderní metropoli České Budějovice mají bohatou historii sahající až do 13. století. Město bylo založeno v roce 1265 českým králem Přemyslem Otakarem II. s cílem upevnit královskou moc v jižních Čechách a […] Posted in Jihočeský kraj
  • Policie znovu obvinila budějovického primátora3. 5. 2013 Policie znovu obvinila budějovického primátora Předchozí stíhání primátora Juraje Thomy zastavil státní zástupce. Nyní je policií obviněn znovu ze zneužití pravomoci veřejného činitele. Jako úřední osoba měl Juraj Thoma v roce 2010 […] Posted in Jihočeský kraj
  • 19. 6. 2014 Palmknihy prodávají eknihy s multilicencí Největší prodejce elektronických knih na českém trhu zahájil prodej e-knih s multilicencí, která umožňuje sdílení jedné knihy v rámci celé firmy. Díky této licenci může firma jeden […] Posted in Finance, ekonomika
  • Firmy-CZ.cz – pokus o podvod?22. 9. 2010 Firmy-CZ.cz – pokus o podvod? Na mou adresu dorazil e-mail, že do 30.9.2010 je nutné k firemnímu zápisu v katalogu na adrese www.firmy-cz.cz přidat IČ, jinak bude tento zápis nenávratně smazán. Zpráva obsahuje mimo […] Posted in Ostatní články
  • T-Mobile vyhlašuje Rozjezdy pro začínající podnikatele6. 9. 2011 T-Mobile vyhlašuje Rozjezdy pro začínající podnikatele Společnost T-Mobile vyhlašuje 1. ročník soutěže podnikatelských začátečníků Rozjezdy. Záštitu nad soutěží přijali podnikatelé Radim Jančura a Linda Vavříková. T-Mobile podpoří startující […] Posted in Podnikání
Podnikání Web
minisites

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám