• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Tvorba podpůrných minisites

Tvorba podpůrných minisites

Luboš Kudláček 2. 11. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: minisites

Tvorba podpůrných miniwebů, jejichž úkolem je propagovat a především odkazovat na mateřský web, je velmi oblíbenou metodou marketingu a SEO. Důvody jsou dva. Za prvé je to z dlouhodobého hlediska finančně výhodnější, za druhé je velmi obtížné sehnat na svůj komerční web opravdu tématické odkazy, zvlášť když minisites jiných firem tvoří polovinu internetu.

S nadsázkou samozřejmě. Přesné údaje nejsou k mání, ale pokud jste někdy hledali tématické weby za účelem získávání zpětných odkazů a pokud to bylo v nějakém specifickém oboru, určitě jste na tyto minisites narazili. Tím pádem jste také pravděpodobně zároveň zjistili, že dohoda s majitelem není možná, vždyť on přece nemá žádný důvod podporovat odkazem kohokoli jiného, natož pak svou konkurenci.

Takže uvažujete. Existují sice weby nekomerční, které by na vás rádi za nějaký obolus odkazovaly, nicméně jde o výtvory už od počátku vznikající přesně za tímto účelem a jejich kvalita je nevalná, lépe řečeno vůbec žádná. Zjistíte, že bude nejlepší vytvořit si vlastní miniweby (microsites, minisites), které budou odkazovat a podporovat váš eshop či jiné podnikání, a že je to zároveň řešení nejjednodušší a ve výsledku i nejlevnější.

Podoba minisite

Zde už se dostáváme k podobě takového podpůrného miniwebu a je potřeba si položit otázku: Co je cílem toho webu? Co od něj očekávám?

Odpověď bude rovněž jednoduchá: Chci návštěvnost, reklamu a zpětné odkazy.

Aby byly splněny tyto podmínky, rozdělme je prostě na návštěvnost a odkazy, miniweb musí splňovat nějaká ta kritéria kvality, podobně jako je tomu u kteréhokoliv jiného webu, který chcete vidět ve výsledcích hledání. Na Google blogu pro Webmastery o tom vyšel článek upozorňující na fakt, že firmy často podléhají megalomanství a namísto kvalitních minisites nechávají vytvořit větší množství identických, nebo velmi podobných webů, které potom bývávají označeny jako doorway a jsou tím pádem příslušným způsobem penalizovány.

Cituji (přibližně):

Občas, zejména pokud se jedná zajímavá obchodní témata (například on-line hazardní hry), vidíme, že se někteří webmasteři snaží soutěžit o pozice ve výsledcích Google velkým počtem webů na jedno téma.

Někteří méně kreativní webmasteři, nebo ti s nedostatkem času, bývají v pokušení vytvořit velké množství podobných stránek, aniž by přidávali jedinečné informace na každou z nich. Z pohledu uživatele jde ale o velmi chudý zážitek z návštěvy takového webu.

Naše algoritmy jsme však behěm času vyvinuli tak, abychom byli schopni nabízet uživatelům ve výsledcích hledání obsah s rozmanitou škálou informací, nedoporučujeme proto vytvářet podobné weby, je to ztráta času a vašich zdrojů.

A ještě trochu jinak:

Pokud jste registrovali několik domén, ale chcete je soustředit na jedno téma, doporučujeme vám vytvořit jedinečný a zajímavý obsah na každé z nich. Myslete na svůj web, jakoby šlo o restauraci. Chcete přece, aby každé z jídel odráželo vysokou kvalitu poskytované služby a opakovat v menu restaurace pořád ta samá jídla není zrovna dobré pro váš podnik.

Při větším počtu webů může být obtížné udržet obsah svěží a poutavý. Je proto lepší mít několik dobrých míst, než větší množství stránek s nízkou hodnotou.

Co se týče Seznam.cz, ten ve své nápovědě identifikuje jako zakázanou optimalizační techniku doorway, jakožto skupinu stránek, které obsahují odkazy na jeden konkrétní web. Často též mají duplicitní obsah. Jejich účelem je umístit se na širokou škálu dotazů na jakékoliv pozici a získat tak potenciální návštěvníky pro web, na který odkazují.

Takzvané tapetování vyhledávačů se tedy moc nelíbí, nelíbí se duplicitní, nebo velmi podobný obsah. Do jaké míry se s tím vyhledávače ve skutečnosti dokáží vypořádat ponechme stranou a vsaďme na to, že se snaží své algoritmy zlepšovat.

Pokud tedy chcete splnit u minisites zmíněnou podmínku návštěvnosti, můžete vytvořit tisíce webů, jestliže ovšem disponujete dostatečně širokým sortimentem a jste zároveň dostatečně kreativní. Efektem zaměření se na uživatele budou potom i kvalitnější zpětné odkazy. V tomto případě je také nutné si uvědomit, že vytváříte skutečné, takřka plnohodnotné, weby a je potřeba k nim podle toho i přistupovat.

Pokud vám jde jenom o odkazy, ani v tomto případě není dobré podmínku jedinečnosti obsahu ignorovat, stačí ovšem menší web se základním linkbuildingem. Jeho návštěvnost bude spíše symbolická, ale odkaz, za který byste třeba jinde platili, budete mít trvale zdarma a pod svou kontrolou.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře9. 8. 2017 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře Vedete nebo jste si právě založili nový e-shop? Pak určitě oceníte mít přehled v oblasti online marketingu. Připravili jsme seznam stránek a zdrojů, které je dobré sledovat a […] Posted in Podnikání
  • Kredit O2 lze dobíjet online platební kartou3. 11. 2011 Kredit O2 lze dobíjet online platební kartou Operátoři již nějakou dobu soutěží o to, který z nich nabídne nejvíce možností a míst pro dobíjení kreditu mobilních předplacených služeb. Nejvíce tiskových zpráv o uzavření spolupráce s […] Posted in Technika, software
  • Jiří Paroubek pod palbou27. 4. 2010 Jiří Paroubek pod palbou Jiří Paroubek a obecně ČSSD je na sociální síti Facebook zřejmě tím nejoblíbenějším terčem kritiky a posměšků. Často vznikají nové nenávistné uživatelské skupiny a získávají snadno velmi […] Posted in Společnost
  • Další virtuál je z Prostějova a jmenuje se Connectica8. 8. 2013 Další virtuál je z Prostějova a jmenuje se Connectica Connectica nabízí hned 7 tarifů bez smluvního závazku, tarifikaci 60+60 a minutu za cenu od 1,49 Kč dle zvoleného tarifu. Virtuální operátor z Prostějova funguje v síti […] Posted in Technika, software
  • Londýnské The Times spustily placený web31. 5. 2010 Londýnské The Times spustily placený web Deník The Times je od loňska první, který zamezí bezplatnému prohlížení svého webu a začne za něj vybírat peníze. Vlastníkem je Rupert Murdoch, který zpoplatnění svých webů oznámil již […] Posted in Podnikání
  • Březnový přehled internetové display inzerce12. 4. 2012 Březnový přehled internetové display inzerce V březnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 393 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly o 12 %. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
  • Zákaz entit ve FCK editoru6. 2. 2010 Zákaz entit ve FCK editoru Pokud jste se rozhodli používat v Drupalu FCK editor, pravděpodobně se setkáte s tím, že při psaní zaměňuje české znaky s diakritikou za HTML entity, které jsou místo klasických písmen ve […] Posted in Web
  • Historie mobilních telefonů – od cihly v kapse k chytrému pomocníkovi20. 4. 2024 Historie mobilních telefonů – od cihly v kapse k chytrému pomocníkovi Mobilní telefony ušly od svého počátku v 70. letech 20. století neuvěřitelnou cestu. Z těžkých a drahých zařízení se staly chytré pomocníci, které nám usnadňují život a otevírají dveře k […] Posted in Technika, software
  • 9. 2. 2016 ČNB vydává pamětní minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady Česká národní banka vydává pamětní stříbrnou minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady, jednoho z nejdůležitějších orgánů zahraničního odboje. Mince v […] Posted in Finance, ekonomika
  • Microsoft představil bezplatný nástroj pro snadnou tvorbu webových stránek14. 1. 2011 Microsoft představil bezplatný nástroj pro snadnou tvorbu webových stránek WebMatrix pomůže k vlastnímu webu i uživatelům bez velkých zkušeností s programováním. Společnost Microsoft dnes uvolnila ke stažení nový bezplatný nástroj WebMatrix. Uživatelům […] Posted in Technika, software
Podnikání Web
minisites

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám