• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Může někdo garantovat pozice ve vyhledávačích?

Může někdo garantovat pozice ve vyhledávačích?

Luboš Kudláček 24. 7. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

GooglebotBěžný majitel komerčního webu se obrací na SEO agenturu většinou proto, že není spokojen s výsledky vyhledávání, které se týkají jeho podnikání. Chce mít ve vyhledávačích lepší pozici, chce více návštěvníků, více zákazníků a více peněz. Žije v představě, že SEO mu toto zajistí, ale SEO agentura mu začne vykládat něco o tom, že SEO není ve skutečnosti o pozicích, že má platit za dělání SEO, ale že nelze nic garantovat, protože to je moc komplikované.

Co když vyhledávač změní algoritmus? Vážený pane, my pracujeme kvalitně a vy musíte zaplatit bez ohledu na to, jestli v těch vyhledávačích vůbec budete. Nemůžeme nic garantovat, protože v Seznamu se někdo špatně vyspí, vy spadnete, ale my za to nemůžeme. My jsme přece umístili články na PR weby, koupili za třicet korun někde odkazy (ty nejlevnější, ale s rankem 3!), možná jsme někde koupili nějakou další reklamu, my jsme prostě všechno optimalizovali a za tohle fakt nemůžeme.

Když se nad tím zamyslíte, zní to trochu divně, byť je takové chování běžná praxe. SEO je o dosahování relevantních pozic a získávání relevantních návštěvníků skrze vyhledávače. Neexistuje jiný důvod, proč by se měla podnikající osoba zajímat v této souvislosti o něco jiného, proč by měla někomu platit za dělání SEO, které nemá výsledky ve formě zvýšení počtu těch správných lidí přicházejících z výsledků hledání. A kdo tvrdí opak, je podvodník.

Svou činnost zabaluje do složité filozofie, klientovi posílá přehled toho, kam nalil jeho peníze, ale jakmile se před ním zmíníte o pozici, řekne vám, že to je klišé. Že SEO není o pozicích, nýbrž o zisku, což je sice pravda, ale pouze do té chvíle, než začne sloužit pouze jako výmluva. On totiž ten zisk s tou pozicí, pokud se bavíme o SEO, dost souvisí.

Proto není na garantování pozic (s předem udělanou analýzou) a odměna za ně nic špatného. Znamená to vlastně, že SEO konzultant bere peníze za správně odvedenou práci s potřebným efektem, který klient potřebuje. Nechat si platit za SEO s tím, že třicátá pozice stačí, ty PR weby přece už časem zapůsobí, vždyť v referencích máme desítky webů, které jsme úspěšně registrovali do katalogů, to chce silný žaludek.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 9. 2. 2016 ČNB vydává pamětní minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady Česká národní banka vydává pamětní stříbrnou minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady, jednoho z nejdůležitějších orgánů zahraničního odboje. Mince v […] Posted in Finance, ekonomika
  • 29. 11. 2019 Od ledna vzroste daň z CNG na dvojnásobek. Stále však bude o 10 korun nižší než u litru benzínu Stlačený zemní plyn (CNG) od ledna 2020 zřejmě podraží. Vzroste totiž daň ze zemního plynu, která aktuálně činí 1,44 Kč/m3 CNG. V příštím roce bude téměř dvojnásobná, tedy 2,80 Kč/m3. […] Posted in Finance, ekonomika
  • Upravit web23. 5. 2018 Nejlepší čas na bankovní úvěr? Úrokové sazby jsou na minimu Vývoj úrokových sazeb za poslední dobu přináší dobré zprávy pro všechny, kteří přemýšlí o spotřebitelském úvěru, hypotéce či refinancování. Podívejte se na klíčové informace a zjistíte […] Posted in Finance, ekonomika
  • 27. 11. 2018 Zvyšuje se velkoobchodní cena .CZ domény Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény .CZ, od 1. ledna 2019 zvyšuje velkoobchodní cenu za roční registraci doménového jména, a to na 145 Kč bez DPH. Ke změně velkoobchodní […] Posted in Web
  • Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady9. 1. 2025 Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady Lipenská přehrada, často označovaná jako „jihočeské moře“, je jedním z největších a nejvýznamnějších vodních děl v České republice. Nachází se na řece Vltavě v jihozápadních Čechách, v […] Posted in Cestování a turistika, Jihočeský kraj
  • Spirit of Africa v Českých Budějovicích7. 8. 2008 Spirit of Africa v Českých Budějovicích Naše Náměstí Přemysla Otakara II. je svědkem mnoha akcí. 12.8.2008 v 18:00 hodin se nám představí dvanáctičlenná africká skupina studentů umělecké školy v Bulawayzo v Zimbabwe. […] Posted in Jihočeský kraj
  • 20. 6. 2012 Telefónica spouští síť LTE Telefónica oznamuje zahájení komerčního provozu sítě LTE (Long Term Evolution) a zahajuje také prodej služeb na bázi LTE zákazníkům. S FUPem 40 GB lze takto rychlé mobilní připojení k […] Posted in Technika, software
  • 22. 6. 2014 Opravdu tam ti lidé na zvoncích bydlí? Není to až moc velká náhoda? Bednář, Závora, Otevřel a Zavřel? Jde o skutečnou fotku zvonků u dveří jednoho domu a jde o skutečně zajímavou náhodu na spolubydlící pro jakéhokoli z […] Posted in Ostatní články
  • Adresář Google27. 7. 2011 Adresář Google ukončil svůj provoz Adresář Google, neboli vlastně katalog odkazů, který přebíral obsah z projektu dmoz.org, ukončil svůj provoz. Na stránce je pouze oznámení o tom, že mnohem rychlejší je používat […] Posted in Web, Marketing
  • HTML11. 4. 2015 Malé zamyšlení nad moderním webem a skutečnou praxí Na jedné straně stojí odborná média a blogy specialistů, na straně druhé pak skutečná praxe, skutečné weby firem, živnostníků a soukromých osob. Definujme si napřed moderní web, což […] Posted in Web
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám