• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Redakce NETzin.cz 24. 11. 2021     Rubrika:  Podnikání    Štítky: zdražování

V posledních měsících a letech dochází téměř vše a i to, čeho je ještě dostatek, prudce zdražuje. To se samozřejmě odráží i ve výsledných cenách pro zákazníky. Zdražování nás obklopuje prostě všude.

Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Jak si však i přesto udržet zákazníky? A je zdražování skutečně jediná strategie přežití? Na to jsme se podívali ve spolupráci s Cashbot.cz.

Chcete zvýšit ceny? Zhodnoťte své pocity ze zdražování

Navyšování cen je normální a občas to bez něj prostě nejde. To samozřejmě neznamená, že s tím budou vaši zákazníci spokojení.

Jen se zamyslete, jaké to je, když jste sami v opačné situaci. Chcete si koupit svou oblíbenou pochoutku a najednou koukáte, že jste za ni zaplatili klidně o 20 % víc.

Takový přístup od dodavatele rozhodně nepotěší nikoho. Přestože se zdražení dá pochopit, je hlavně o přístupu a komunikaci se zákazníky.

Jak na to jít správně?

Otevřená komunikace

Každá společnost i každý živnostník má pro zdražování důvody.

Může jít třeba o zmíněné zdražování materiálů, energií a záloh. Stejně tak ale můžete zdražovat třeba proto, že se zvyšuje kvalita vašich služeb nebo zkrátka potřebujete nastavit novou cenovou strategii i kvůli tomu, že je toho na vás zrovna příliš moc.

Ať už je za zdražováním cokoliv, nejdůležitější je správná komunikace směrem k zákazníkům.

Nebojte se upřímnosti.

Zdražujete, protože chcete lepší platy pro své zaměstnance?

Protože se zdražují materiály, které pro svou práci potřebujete?

Oznamte to.

Stejně tak se nebojte ani říct, pokud zdražujete kvůli zvyšující se úrovni vašich služeb.

Zdražování komunikujte včas

Dalším důležitým bodem při zdražování je upozornit zákazníky včas.

Pokud jim ze dne na den oznámíte, že už s další fakturou zaplatí výrazně vyšší cenu, radost rozhodně mít nebudou.

Zdražování se pokuste komunikovat alespoň s dvouměsíčním předstihem.

Důležité je i kolik

Jedním z dalších důležitých bodů je částka, o kterou zdražíte.

K tomu je vždy nutné přistupovat opatrně a vždy je lepší zdražovat postupně po menších procentech, než na zákazníka najednou vypálit cenu o 20 % vyšší oproti minulosti.

Většinou se můžete držet pravidla, že je vhodné zdražit maximálně o 10 % ze současné ceny, to je ještě částka, se kterou se zákazníci smíří. Cokoliv nad tím už může představovat problém i pro ty nejloajálnější.

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Přidání RSS zdroje9. 10. 2017 Ceny vzrostly meziročně o 2,7 %, hlavní vinu nesou potraviny Spotřebitelské ceny klesly v září proti srpnu o 0,1 %. Tento vývoj ovlivnilo zejména snížení cen v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny o 2,7 %, což bylo o 0,2 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Listonoška.cz12. 2. 2015 ONLINE pošta Listonoška.cz za vás zpracuje a odešle dopisy Nová služba umožňuje zadat dopis na webu (i bez registrace) a odeslat jej skrze Českou poštu na jakoukoli fyzickou adresu. To je pošta online, kterou nyní představila […] Posted in Web
  • Význam domény a jak ji vybrat22. 3. 2010 Význam domény a jak ji vybrat Proč mít vlastní doménu. Podle čeho a jak doménu vybrat. Vliv na SEO. Jakmile se chystáte vytvořit nový web, je doménové jméno to první, co vás bude zajímat. Pryč jsou ty doby, kdy byla […] Posted in Podnikání, Web
  • StarTEL dává SIM kartu i přenos čísla zdarma20. 9. 2014 StarTEL dává SIM kartu i přenos čísla zdarma Virtuální operátor StarTEL dává přenos čísla zdarma a SIM kartu za jednorázový poplatek 99 korun. V případě tarifu VOLÁM LEVNĚ ale nově zákazník ušetří na všech aktivačních […] Posted in Technika, software
  • 26. 8. 2014 Na český trh vstoupila čínská značka telefonů MEIZU Společnost MEIZU byla založena v roce 2003 v čínském městě Ču-chaj. Napřed se specializovala na výrobu mp3 přehrávačů a v roce 2008 se plně zaměřila na vývoj prémiových mobilních telefonů. […] Posted in Technika, software
  • Google Knol stále funguje17. 4. 2011 Google Knol stále funguje Objevují se zprávy o tom, že Google Knol končí, nebo je už dokonce mimo provoz. Google představil tuto službu koncem července roku 2008 a od počátku je vnímána jako konkurence Wikipedie. […] Posted in Technika, software
  • Cena domény17. 5. 2010 Cena domény Podle čeho poznat cenu domény. Hodnotu doménového jména určuje trh. Z logiky věci tudíž nemůže existovat nástroj, který by doménu ohodnotil, leda by počítal se všemi možnými faktory, […] Posted in Podnikání
  • Školní tabule23. 5. 2014 Kolik stojí vybavení prvňáčka (do školy) Blíží se doba, kdy se bude obecně v médiích upozorňovat na to, jak je vybavení pro dítě jdoucí do první třídy základní školy drahé. Podívejme se, jaká je skutečnost. Každý rodič musí […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • Rychlé VDSL už využívá každý pátý zákazník O218. 5. 2012 Rychlé VDSL už využívá každý pátý zákazník O2 Telefónica si drží pozici největšího poskytovatele internetu. Počet xDSL přípojek letos překročí hranici 900 tisíc. V květnu loňského roku zahájila společnost Telefónica oficiální […] Posted in Technika, software
  • CZ.NIC spouští nový projekt pro lehčí správu domén – Doménový prohlížeč11. 9. 2013 CZ.NIC spouští nový projekt pro lehčí správu domén – Doménový prohlížeč Efektivnější a snazší komunikace s registrem domén a lepší přehled o registrovaných doménách – to jsou hlavní přínosy Doménového prohlížeče, nového projektu, za nímž stojí zaměstnanci […] Posted in Web
Podnikání
zdražování

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám