• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Internetu i v Česku nabízí nové možnosti podnikání. Je na čase, aby je začaly využívat i ženy. Ty se totiž na internetu zatím raději baví

Internetu i v Česku nabízí nové možnosti podnikání. Je na čase, aby je začaly využívat i ženy. Ty se totiž na internetu zatím raději baví

Redakce NETzin.cz 18. 11. 2010     Rubrika:  Podnikání   

Tak jako na celém světě, i v Česku obliba internetu stále roste. Stejně tak u nás i ve světě platí to, že na internetu se sice pohybuje více mužů, ženy ovšem tráví online více času. Ve světle těchto zjištění je  nasnadě zamyslet se nad tím, jak se genderové rozdíly promítají do způsobu používání internetu. Co například může ženám toto médium nabídnout s ohledem na možnosti prosadit se ve světě businessu, jemuž zatím dominují muži?

Jak uvádí Český statistický úřad, podíl domácností s přístupem k internetu vzrostl mezi lety 2003 a 2008 z 23,8 na 42%. Vypovídající je též údaj o tom, jak v České republice stoupá počet vysokorychlostních přípojek, kterým Češi dávají stále více přednost před přípojkami nízkorychlostními. ČŠÚ uvádí srovnání počtu vysokorychlostních přípojek mezi léty 2005 a 2008 (viz graf). Z toho je patrné, jak rapidně se jejich používání rozšiřuje. Nízkorychlostní přípojky naopak ubývají. V roce 2005 je používalo 14% domácností, o tři roky později už jen 8,6%. Je tedy zřejmé, že Češi internetu stále více holdují a rádi si tudíž dopřejí kvalitnější a rychlejší připojení, aby mohli využívat veškeré dostupné služby jako je například streamované video, online hry atd.

Zajímavý pohled na užívání internetu v České republice přináší genderové srovnání. Z toho je možné vyvodit, že ženy se častěji připojují k internetu za účelem kontaktu a zábavy. Přestože se totiž dle statistiky společnosti NetMonitor z roku 2008 pohybuje na českém internetu celkově o něco více mužů (53,2%), ženy podle dat ČSÚ vedou v náklonnosti k fenoménu sociálních sítí jako je Facebook (viz graf), který se stal nejsilnějším reprezentantem tohoto typu médií.

Dle výzkumu provedeného americkou společností ComScore ženy tráví na sociálních sítích více času než muži, protože více využívají internet k tomu, aby zůstaly v kontaktu s lidmi. Hledají proto i nové komunikační kanály, a sociální sítě jsou tedy pro ně logickou volbou. Publikace společnosti ComScore věnující se chování žen na webu rovněž uvádí, že ženy raději sdílí zážitky nebo fotografie na internetu a také více vyhledávají různé rady, návody, recepty a další užitečné informace. Ženy rovněž rády tráví čas hraním her nebo sledováním videa.

Přestože mužů je na internetu co do počtu více, ženy surfováním obecně tráví v průměru více času. Podle dat společnosti NetMonitor ženy v České republice surfovaly v srpnu 2008 v průměru o více než 2 hodiny a 25 minut déle než muži. Podle analýzy zveřejněné firmou ComScore tráví ženy na celém světě více času online než muži.

Z informací dostupných z různých zdrojů rovněž vyplývá, že na internetu v Česku podniká více mužů. Zakladatelé a vlastníci těch nejúspěšnějších firem jako je Seznam, Centrum nebo třeba společnost AVG vyvíjející antivirový software jsou všichni muži. Vyšší zastoupení mužů v businessu je v České republice ovšem jev všeobecně platný napříč odvětvími.

Vzhledem k tomu, že mají ženy k internetu očividně kladný vztah, je nabíledni zamyslet se nad tím, jak jej mohou využít jako nástroj k prosazení se právě v businessu. Internetové prostředí nabízí totiž možnost relativně jednoduchého vstupu do světa podnikání. Snadná dosažitelnost připojení, minimální vstupní náklady a téměř nevyčerpatelné spektrum možností otevírá dveře pro všechny, kteří se nebojí s online businessem začít. Spousta úkonů s ním spojených se totiž dá provádět celkem jednoduše ze zázemí vlastního domova. Online business je tak dobrou volbou pro činorodé ženy v domácnosti nebo třeba na mateřské dovolené.

Jednou z žen, které tato možnost oslovila, je paní Zlata Botero Vašková z Brna. Ta je zakladatelkou a spolumajitelkou portálu Skupiner.cz. Paní Botero Vašková, která ve společnosti Skupiner, s.r.o., vystupuje též jako jednatelka, takto objasňuje jeden z popudů k zahájení podnikání na internetu: „Důležitým impulzem při zakládání firmy pro mě bylo mé nadcházející druhé mateřství. Ani na mateřské dovolené totiž nechci zahálet v budování své kariéry.“ Internet se prý ukázal být ideálním místem pro nové podnikání právě proto, že nabízí celou řadu příležitostí a umožňuje skloubit mateřské povinnosti s povinnostmi podnikatelky.

Paní Botero Vašková se v internetovém prostředí pohybuje již delší dobu a s podnikáním na internetu již určité zkušenosti má. Ty získala při provozování internetového obchodu s venezuelskou bižuterií www.DoradoFashion.com a jako autorka blogu www.MumTeaching.com nabízejícího výuku angličtiny a mateřské rady. Vše, co se o internetu a jeho možnostech již dozvěděla, hodlá nyní naplno využít při práci na novém projektu.

Inspirací pro založení portálu Skupiner.cz byl pro paní Botero Vaškovou úspěšný obchodní model americké společnosti provozující portál Groupon.com. Ten je založen na zprostředkování slev na hromadné nákupy produktů a služeb na internetu. Přestože i v Česku již působí velké množství podobně zaměřených firem, žádná z nich dosud podle paní Botero Vaškové nedokázala využít všechny možné výhody, které tento obchodní model přináší. Portál Skupiner.cz jeho zakladatelka charakterizuje raději jako online reklamní systém pro propagaci místního podnikání než jako server s hromadnými slevami. Koncepce Skupineru není založena jen na principu vyjednávání slev od partnerů a následném nabízení zlevněných produktů a služeb nakupujícím na internetu. Skupiner je místem, které nabízí svým uživatelům především vysoce kvalitní služby, produkty, zábavu a společenské vyžití za dostupné ceny. Smyslem je tedy to, aby si více lidí mohlo užít zážitky, které by si jinak nedopřáli. Svým obchodním partnerům pak Skupiner poskytuje marketingovou podporu a propagační služby se zaručenými výsledky. Navíc za ně partneři fakticky nic neplatí. Nejde tedy zdaleka jen o nakupování se slevou, jak zdůrazňuje mladá podnikatelka.

Paní Botero Vašková, mladá matka, která brzy očekává druhý přírůstek do rodiny, je dobrým příkladem pro všechny moderní energické ženy, jež se nebojí výzev a mají chuť podnikat. Její případ ukazuje, že začít podnikat se dá i s dětmi na krku a z domova. Jen je potřeba dostatečné odhodlání, dobrý nápad i tolerantní a nápomocný manžel a rodina.

Tiskový kontakt:

Mgr. Zbyněk Michal

Tel. 724113001

zbynek.michal@skupiner.cz

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Ministerstvo financí podalo trestní oznámení kvůli neoprávněnému provozování „kvízomatů“31. 7. 2014 Ministerstvo financí podalo trestní oznámení kvůli neoprávněnému provozování „kvízomatů“ Ministerstvo financí podalo trestní oznámení kvůli nelegálnímu provozování takzvaných „vědomostních kvízů“. Nepovolená technická zařízení, která kombinují klasickou sázkovou hru se […] Posted in Podnikání
  • 13. 7. 2015 Visa hlásí přes jednu miliardu bezkontaktních plateb Nejnovější data společnosti Visa Europe ukazují, že obliba bezkontaktních karet nadále roste a za posledních 12 měsíců bylo jejich prostřednictvím uskutečněno zhruba 1,1 miliardy transakcí […] Posted in Finance, ekonomika
  • Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá4. 6. 2025 Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá Ve světě zahlceném informacemi, stresem a tlakem na výkon je potřeba mít bezpečné a klidné útočiště zásadní. A právě domov by měl být tím místem, kde si člověk odpočine, načerpá síly a […] Posted in Společnost
  • Google+ zatím Facebooku na paty nešlape17. 1. 2012 Google+ zatím Facebooku na paty nešlape Českému komunitnímu rybníku vládne Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly jen ČSFD, LinkedIn a Google+. Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s […] Posted in Web
  • Jak funguje úvěrový byznys autobazarů15. 7. 2015 Jak funguje úvěrový byznys autobazarů Některé ze společností poskytující půjčky skrze autobazary již v minulosti oznámily, že se distancují od praktik, které na půdě autobazarů jeho zaměstnanci provádějí. Pořád ale platí, že […] Posted in Finance, ekonomika
  • Na jihu Čech vzniká nové politické hnutí s názvem Nová generace23. 4. 2016 Na jihu Čech vzniká nové politické hnutí s názvem Nová generace Nové hnutí se představilo již v polovině března na své první tiskové konferenci. Zakladateli jsou Vladislav Nadberežný, Filip Šmaus a Tomáš Pintér. Dle tiskové zprávy má hnutí […] Posted in Jihočeský kraj
  • 4. 1. 2015 Jak snížit náklady na služby? Měnit poskytovatele… Když odebíráte nějakou službu, nemá většinou její poskytovatel důvod nějak vás zvýhodňovat. Je to normální, protože upírá veškeré své úsilí k získání nových zákazníků. Právě proto máte […] Posted in Finance, ekonomika
  • Zprávičky v postranním menu a ne v přehledu článků26. 6. 2010 Zprávičky v postranním menu a ne v přehledu článků Svůj oblíbený plugin jsem představil už jinde, ale i zde je na něj místo. Sideblog umí vyřadit články v označených rubrikách z přehledu všech článků a zobrazit je potom buď v postranním […] Posted in Web
  • Speeddating: oblíbená rychlá rande se šíří i u nás8. 11. 2010 Speeddating: oblíbená rychlá rande se šíří i u nás V USA a na západě nejsou seznamovací večery, takzvaná rychlá rande, žádnou novinkou. Začátkem 21. století si našly pevné místo také v České republice. A právem. Speeddating, jinak také […] Posted in Ostatní články
  • Úpravy přihlašovací stránky WordPressu26. 6. 2011 Úpravy přihlašovací stránky WordPressu Jednoduchý plugin umožní snadno změnit vzhled jinak klasické přihlašovací stránky WordPressu. Vložit lze obrázek na pozadí stránky, vlastní logo s odkazem, obrázek na pozadí přihlašovacího […] Posted in Web
Podnikání

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám