• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Free PR weby penalizovány Googlem, jak dál?

Free PR weby penalizovány Googlem, jak dál?

Luboš Kudláček 22. 2. 2012     Rubrika:  Marketing    Štítky: PR weby

PRPodle diskuze na Webtrhu došlo v minulých dnech k penalizaci Pageranku na PR webech. Možná za to může Panda, možná jde o reakci na nějaké udání, možná někoho prostě napadlo snížit těmto webům PageRank a snížit tak oblibu tohoto způsobu linkbuildingu a Search Engine Marketingu.

Jaký měly a mají tyto PR weby smysl, a jaký smysl mají PR články do budoucna?

O významu free PR webů jsem psal už v minulosti. Můj názor po veškerém a nikterak náročném zkoumání zní asi tak, že je, a vždy bylo, lepší vložit PR článek na normální web, jehož majitel toto umožňuje.

PR weby jsou odsouzeny k zániku, ale nikoli proto, že by bylo něco špatného na publikování PR. Jediný problém PR webů je totiž v tom, že jsou všechny stejné a s duplicitním obsahem.

Vyhledávačům nebude vadit komerční reklamní článek s odkazy. Pokud si někdo vytvoří free PR web a bude striktně trvat na originalitě obsahu, je vysoce pravděpodobné, že takový web bude vnímán vyhledávači zcela normálně, bude mít ranky a odkazy na něj se budou také zcela normálně zobrazovat ve výsledcích hledání. Mám takovou zkušenost. Není PR web jako PR web. Ten originální znamená větší úsilí při jeho budování, nicméně jako u všech webových projektů (a zní to už trošku jako klišé), důraz na kvalitu se vždy vyplatí.

PR článek je pořád velmi silným nástrojem SEO a marketingu. A zůstane to tak i do budoucna. Internet je plný PR článků, na kterých to ovšem není vidět na první pohled, jsou originální a mnohdy i užitečné. Proti těmto PR aktivitám nikdo nic nemá. Stačí najít web, investovat do originálního článku přímo pro něj a možná sáhnout do peněženky pro odměnu za zveřejnění.

Výsledek je jasný. Originální článek na běžném webu, kde nezapadne hned do archivu, bude mít po nějakém čase vyšší hodnotu, než celý free PR web. Berte článek jako originální webovou stránku na originálním a silném webu. Stránka bude dobře dohledatelná (SEM), bude zdrojem návštěvnosti i místem trvale uložených zpětných odkazů.

PR weby nekončí, jen se musí změnit, a to společně s přístupem inzerentů a marketingových specialistů.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 12. 4. 2014 Dvě třetiny spotřebitelů se setkaly s falešnou internetovou recenzí Organizace dTest provedla průzkum, jehož výsledkem je zajímavá skutečnost. Více jak polovina respondentů totiž uvedla, že se setkala s nevěrohodnou internetovou recenzí, o níž se domnívá, […] Posted in Podnikání
  • FAYN1. 6. 2015 City mobile končí, zákazníky přebírá virtuální operátor FAYN Společnost FAYN Telecommunications (FAYN), český telekomunikační operátor, působící na trhu již od roku 2002, se dohodl se společností City mobile s.r.o. na převzetí zákazníků […] Posted in Technika, software
  • 19. 6. 2014 Úschovna navyšuje limit pro zásilku, nově pošlete až 7 GB zdarma Úschovna, server pro rychlé posílání velkých dat, přichází s novými limity: Přes Úschovnu lze nyní poslat 7 GB zásilku zdarma, bez registrace a bez omezení rychlosti. Ještě nedávno […] Posted in Technika, software
  • Microsoft představil nabídku Hyper-V Cloud zaměřenou na privátní cloudy10. 11. 2010 Microsoft představil nabídku Hyper-V Cloud zaměřenou na privátní cloudy Společnost Microsoft představila na konferenci Tech•Ed Europe v Berlíně novou nabídku Hyper-V Cloud. Jde o soubor programů a služeb umožňujících podnikům a organizacím budovat jednodušeji […] Posted in Podnikání, Technika, software
  • Češi nakupují v eshopech stále více15. 8. 2013 Češi nakupují v eshopech stále více Dominantním doručovatelem zboží z internetových obchodů je stále Česká pošta, ale i přepravní společnost Geis hlásí meziroční nárůst přepravy z e-shopů téměř o třetinu. „Za […] Posted in Podnikání
  • Google Sitelink: 8 až 12 vnořených odkazů16. 8. 2011 Google Sitelink: 8 až 12 vnořených odkazů Vnořené odkazy (Sitelinks) mají novou podobu. Nějakou dobu Google rozšíření testoval, dnes změny oficiálně oznámil na svém blogu. Sitelinks mají novou podobu, zobrazují nyní úryvek […] Posted in Marketing
  • WordPress 3.25. 7. 2011 WordPress 3.2 WordPress 3.2 - Gershwin - přichází s novou výchozí šablonou, nepodporuje Internet Explorer 6, vyžaduje PHP verze 5.2.4 a MySQL 5.0. Přichází 4 měsíce od vydání verze 3.1, která jen tak […] Posted in Web
  • CZ.NIC přichází s vlastním DNS serverem, významně tak přispívá ke stabilitě internetu3. 11. 2011 CZ.NIC přichází s vlastním DNS serverem, významně tak přispívá ke stabilitě internetu Prohlížení internetových stránek, posílání e-mailů, internetová telefonie... Nic z toho by nebylo možné, kdyby správně nefungovaly DNS servery. Pro jejich provoz byly z hlediska velkých […] Posted in Technika, software
  • Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři14. 6. 2012 Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři V květnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 497 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly skoro o pětinu. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
  • Teenageři z Českých Budějovic ovládli soutěž finanční gramotnosti20. 7. 2021 Teenageři z Českých Budějovic ovládli soutěž finanční gramotnosti Rekordních 10 tisíc českých dětí se v uplynulém pololetí učilo finanční gramotnost s Abecedou peněz. Co si z programu odnesli, prověřila soutěž, jíž se mohli školáci se svými pedagogy […] Posted in Jihočeský kraj
Marketing
PR weby

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
Webhosting Weblobe

Finance

osobní rozpočet
Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje
hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení

Web

web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

Dětské prolézačky
Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku
dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem

Nejpoužívanější štítky

Android banky Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám