E-shop kniha – recenze
Provozujete e-shop a zasekli jste se na nějakém provozním problému? Rádi byste větší zisky?
Nebo si chcete internetový obchod teprve založit?
Pak je tu pro vás praktický rádce ve formě nové knihy Jana Kalianka E‑shop kniha aneb návod, jak vybudovat úspěšný e-shop.
Autor se může pochlubit každoročním růstem obchodu s módními botami o více než 250 %
Možná jste na tom jako já a jméno Jan Kalianko jste doposud neznali. Proto byste měli vědět, že má za sebou řádku úspěšných projektů a jeho firma aktuálně provozuje největší český e-shop s módní obuví SvětBot.cz. Přesně to je informace, která by vás měla zajímat, uvažujete-li o zakoupení jeho knihy.
Obchod s botami totiž Jan vybudoval z ničeho, a přesto dokáže tržby zvyšovat ročně o více než 250 % a to bez drahých reklamních kampaní. Během práce na tomto e-shopu a dalších projektech nasbíral obrovskou paletu zkušeností prakticky ze všech oblastí, do kterých se jako e-shopař můžete dostat.
Kniha je rozdělena na kapitoly, které odpovídají velkým výzvám, tématům a otázkám, které provázejí jak již existující e-shopy, tak proces zakládání nových. Od výběru zboží, přes typologii zákazníka, vyčerpávající návod ke SWOT analýze i analýze klíčových slov až k otázkám skladu, kompletního návrhu řešení webu, jednání s dodavateli i zákazníky, zbožovým vyhledávačům, sociálním sítím či platebním metodám, podává doslova vyčerpávající přehled všeho, co se zřízení a provozu e-shopu týká.
Dozvíte se pravdu o dodavatelích, zákaznících a získáte spoustu užitečných tipů
To však ještě není žádná záruka kvality, jen systematického myšlení. Díky zkušenostem autora však prostřednictvím 500 stránkové knihy nedostáváte do rukou jen nějaký kompilát všeobecných pouček a mýtů. Tam, kde se Janovi zkušenosti rozcházejí s obecnými tvrzeními, řekne to bez servítků a nebojí se odtajnit i některá bolavá místa každodenního chleba e-shopařů.
Na rovinu také přiznává, že věci, které prezentuje, fungují dobře jemu, a že je možné, že tomu tak nemusí být vždycky. Kromě zobecněné teorie, kterou předkládá velmi čtivě, vyšperkoval text osobními zkušenostmi, radami a triky, což dodává knize na autentičnosti a umožní vám aspoň v náznacích zahlédnout jeho nemalé zkušenosti v oboru.
Samotný text je psán velmi svižně a věcně, bez zbytečných kliček a odboček, takže ačkoliv jsou místy poměrně detailní návody rozepsané do podrobností, nenudí a neuspává. Pokud zrovna nebudete mít pro některý detailnější návod (například analýzu klíčových slov) využití, možná si řeknete, že autor šel zbytečně moc do hloubky, ale ve skutečnosti jen dodává komplexní příručku, díky které si můžete opravdu postavit celý e-shop.
Jediné, co by se dalo knize trochu vytknout, jsou poněkud nedbalé korektury, což je ovšem malá vada na kráse, zvlášť pokud vám může pomoci s vaším online podnikáním. A tahle E-shop kniha jednoznačně může!
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.