• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě

Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě

Redakce NETzin.cz 17. 7. 2014     Rubrika:  Finance, ekonomika, Společnost    Štítky: Čína

Společnost Global Bluevydala přehled „top ten“ národů, které nejvíce globálně nakupují (‚The Top Ten Globe Shopper Nations Review‘), což je každoroční zpráva, která poskytuje analýzu a náhled do způsobu utrácení peněz a zvyků deseti největších globe shopper národů světa.

sale

V roce 2013 zvýšili turisté z těchto deseti zemí objem výdajů za nákupy zboží tax free (bez daně) uskutečněné se společností Global Blue o 8 %. Na všech těchto deset zemí dohromady připadly téměř dvě třetiny tax free transakcí, které společnost Global Blue na celém světě zpracovala. Po Thajsku a Malajsii v roce 2012, dalšími novými globe shopper národy, které se dostaly do „top ten“ zemí, patří Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty a Hongkong.

David Baxby, CEO společnosti Global Blue, komentoval situaci takto:

“Informace o trhu, které společnost Global Blue má, pomáhají obchodníkům porozumět a těžit z fenomenálního nárůstu nákupů turistů v zahraničí. Zjistili jsme, že Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě, a pokud má uplynulé desetiletí o něčem vypovídat, budou částky, které lidé utratí, i nadále vzrůstat, i když pomalejším tempem než v posledních několika letech. Není to ovšem pouze o Číňanech. Globální nakupování se stává stále více důležité na celém světě, a do žebříčku „top ten“ se dostávají nové země, které musí prodejci luxusního zboží sledovat.“

„SUPER SHOPPERS“

Číňané byli v roce 2013 nejvíce utrácejícím národem; připadlo na ně 27 % hodnoty všech žádostí o vrácení daně podaných u společnosti Global Blue. Nakupující z Ruska se stali druhou početnou skupinou, která nejvíce utrácí na nákupech tax free; připadlo na ně 17 %. Rusové uzavřeli více transakcí týkajících se vrácení daně než nakupující z Číny; nicméně vzhledem k tomu, že Rusové většinou více nakupují Módu & Oblečení (což je segment, který je obecně levnější než Hodinky & Šperky – populární kategorie pro Číňany), je jejich celkový objem výdajů obecně menší.

ZEMĚ, KTERÉ BY SE MĚLY SLEDOVAT

Nárůst nákupů tax free o 23 % v Thajsku v roce 2013 je pozoruhodný. Thajská ekonomika ve skutečnosti pokračuje v trendu, který předčil všechna očekávání – a to i očekávání její vlastní vlády. Zejména Velká Británie byla v roce 2013 svědkem masivního každoročního nárůstu nákupů tax free o 39 % ze strany thajských občanů. Na Velkou Británii nyní připadá 25 % celkových výdajů Thajců nakupujících v zahraničí.

Noví hráči, kteří nejvíce utrácejí a jejichž nakupovací návyky a preference jsou zkoumány ve zmíněné zprávě, zahrnují turisty ze Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů a Hongkongu, z nichž se všichni ocitli na seznamu „top ten“ poprvé v roce 2013. Prudký nárůst celkových výdajů globe shoppers ze Saudské Arábie jim dopomohl na 8. místo nejvíce utrácejících národů s tím, že 44 % všech nákupů tax free ze strany občanů Saudské Arábie se uskutečnilo ve Velké Británii. Spojené arabské emiráty jsou na 9. místě; jejich globe shoppers ze zemí Rady pro spolupráci arabských států v zálivu – Bahrajn, Kuvajt, Omán, Katar, Saudská Arábie a Spojené arabské emiráty (SAE) – utratili průměrně nejvíce na transakcích tax free. Nakupující z Hongkongu se v žebříčku vyskytují na desátém místě, a to díky růstu hongkongského dolaru vůči euru o 5 % v roce 2013.

DESET NÁRODŮ, KTERÉ DLE SPOLEČNOSTI GLOBAL BLUE NEJVÍCE GLOBÁLNĚ NAKUPUJÍ

  1. Čína
  2. Rusko
  3. Indonésie
  4. USA
  5. Japonsko
  6. Thajsko
  7. Malajsie
  8. Saudská Arábie
  9. SAE
  10. Hongkong

TOP DESTINACE

Deset národností, které nejvíce utrácejí, mají společné některé preferované destinace; všechny národnosti nakupovaly ve velkém alespoň v některých z nejpopulárnějších destinací pro nákup tax free: Francie, Velká Británie, Itálie, Německo a Singapur. Jiné oblíbené destinace zahrnovaly Finsko, Rakousko, Španělsko, a Jižní Koreu.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 4. 11. 2013 uProxy aneb Svobodný internet i pro nesvobodné země Právo na svobodu slova bereme jako samozřejmost – a na internetu už tuplem. Přesto jsou na světě země (zdravím Čínu), které musí o toto právo tvrdě bojovat a právě pro ně připravil Google […] Posted in Technika, software
  • Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu4. 7. 2011 Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu Microsoft uzavřel dohodu s čínským vyhledávačem Baidu a pro čínské uživatele bude poskytovat výsledky na anglicky položené dotazy. Baidu má v Číně 80 procent podíl na vyhledávání, […] Posted in Web
  • Čína blokuje Google Plus2. 7. 2011 Čína blokuje Google Plus Novou sociální síť Google+ zablokovala Čína hned druhý den po jejím uvedení na trh. Takzvaný Velký čínský firewall blokuje i Facebook a Twitter, dále weby jako YouTube, blogy na službě […] Posted in Web
  • V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně2. 2. 2012 V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně Počet českých uživatelů internetu se podle výsledků NetMonitoru v druhé polovině roku 2011 vyšplhal na šest milionů a zatím se drží. Průměrně zobrazený počet stránek je o více než 400 […] Posted in Technika, software
  • 21. 4. 2013 inet4 rozšiřuje svou síť na Táborsku Poskytovatel internetového připojení v jižních Čechách, inet4 s.r.o., buduje od roku 2011 bezdrátovou a optickou síť v Táboře a okolí. V současné době se mohou obyvatelé zmíněných […] Posted in Jihočeský kraj
  • Společná mikrodata pro Google, Bing a Yahoo! – Schema.org2. 6. 2011 Společná mikrodata pro Google, Bing a Yahoo! – Schema.org Tři vyhledávače dnes oznámily společnou inciciativu, která by jim měla pomoci poskytovat lepší výsledky hledání a ulehčovat jim orientaci v obsahu webových stránek. Jde o návod pro […] Posted in Web
  • 5. 8. 2015 UPC hlásí zisk 164 milionů Největší český poskytoval kabelového připojení UPC vykázal zisk 164 milionů korun po zdanění při celkových tržbách 4 miliardy korun. UPC se také úspěšně daří získávat nové zákazníky a […] Posted in Podnikání
  • Stařec a moře4. 1. 2013 Stařec a moře Novela Ernesta Hemingwaye Stařec a moře byla poprvé publikována roku 1952, během dvou dní se jí prodalo 5,2 milionu výtisků a v roce 1954 za ni autor dostal Nobelovu cenu za literaturu. […] Posted in Společnost
  • Operátoři vyslyšeli naše prosby. Data padají z nebe!28. 4. 2017 Operátoři vyslyšeli naše prosby. Data padají z nebe! Svět nás může potěšit řadou malých i velkých událostí. Slunečným a teplým počasím, nově vyvinutým lékem proti závažné nemoci nebo dokonce ukončením válečného konfliktu. Tentokrát jsou to […] Posted in Technika, software
  • O2 Kachničky – jedna z nejefektivnějších kampaní na českém Facebooku14. 3. 2011 O2 Kachničky – jedna z nejefektivnějších kampaní na českém Facebooku Na českém Facebooku se objevilo během dvou týdnů 16 000 originálních kachniček. Jsou ze speciální herní aplikace, která každému umožňuje vytvořit si vlastní kachničku a soutěžit s ní o […] Posted in Marketing
Finance, ekonomika Společnost
Čína

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám