• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě

Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě

Redakce NETzin.cz 17. 7. 2014     Rubrika:  Finance, ekonomika, Společnost    Štítky: Čína

Společnost Global Bluevydala přehled „top ten“ národů, které nejvíce globálně nakupují (‚The Top Ten Globe Shopper Nations Review‘), což je každoroční zpráva, která poskytuje analýzu a náhled do způsobu utrácení peněz a zvyků deseti největších globe shopper národů světa.

sale

V roce 2013 zvýšili turisté z těchto deseti zemí objem výdajů za nákupy zboží tax free (bez daně) uskutečněné se společností Global Blue o 8 %. Na všech těchto deset zemí dohromady připadly téměř dvě třetiny tax free transakcí, které společnost Global Blue na celém světě zpracovala. Po Thajsku a Malajsii v roce 2012, dalšími novými globe shopper národy, které se dostaly do „top ten“ zemí, patří Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty a Hongkong.

David Baxby, CEO společnosti Global Blue, komentoval situaci takto:

“Informace o trhu, které společnost Global Blue má, pomáhají obchodníkům porozumět a těžit z fenomenálního nárůstu nákupů turistů v zahraničí. Zjistili jsme, že Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě, a pokud má uplynulé desetiletí o něčem vypovídat, budou částky, které lidé utratí, i nadále vzrůstat, i když pomalejším tempem než v posledních několika letech. Není to ovšem pouze o Číňanech. Globální nakupování se stává stále více důležité na celém světě, a do žebříčku „top ten“ se dostávají nové země, které musí prodejci luxusního zboží sledovat.“

„SUPER SHOPPERS“

Číňané byli v roce 2013 nejvíce utrácejícím národem; připadlo na ně 27 % hodnoty všech žádostí o vrácení daně podaných u společnosti Global Blue. Nakupující z Ruska se stali druhou početnou skupinou, která nejvíce utrácí na nákupech tax free; připadlo na ně 17 %. Rusové uzavřeli více transakcí týkajících se vrácení daně než nakupující z Číny; nicméně vzhledem k tomu, že Rusové většinou více nakupují Módu & Oblečení (což je segment, který je obecně levnější než Hodinky & Šperky – populární kategorie pro Číňany), je jejich celkový objem výdajů obecně menší.

ZEMĚ, KTERÉ BY SE MĚLY SLEDOVAT

Nárůst nákupů tax free o 23 % v Thajsku v roce 2013 je pozoruhodný. Thajská ekonomika ve skutečnosti pokračuje v trendu, který předčil všechna očekávání – a to i očekávání její vlastní vlády. Zejména Velká Británie byla v roce 2013 svědkem masivního každoročního nárůstu nákupů tax free o 39 % ze strany thajských občanů. Na Velkou Británii nyní připadá 25 % celkových výdajů Thajců nakupujících v zahraničí.

Noví hráči, kteří nejvíce utrácejí a jejichž nakupovací návyky a preference jsou zkoumány ve zmíněné zprávě, zahrnují turisty ze Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů a Hongkongu, z nichž se všichni ocitli na seznamu „top ten“ poprvé v roce 2013. Prudký nárůst celkových výdajů globe shoppers ze Saudské Arábie jim dopomohl na 8. místo nejvíce utrácejících národů s tím, že 44 % všech nákupů tax free ze strany občanů Saudské Arábie se uskutečnilo ve Velké Británii. Spojené arabské emiráty jsou na 9. místě; jejich globe shoppers ze zemí Rady pro spolupráci arabských států v zálivu – Bahrajn, Kuvajt, Omán, Katar, Saudská Arábie a Spojené arabské emiráty (SAE) – utratili průměrně nejvíce na transakcích tax free. Nakupující z Hongkongu se v žebříčku vyskytují na desátém místě, a to díky růstu hongkongského dolaru vůči euru o 5 % v roce 2013.

DESET NÁRODŮ, KTERÉ DLE SPOLEČNOSTI GLOBAL BLUE NEJVÍCE GLOBÁLNĚ NAKUPUJÍ

  1. Čína
  2. Rusko
  3. Indonésie
  4. USA
  5. Japonsko
  6. Thajsko
  7. Malajsie
  8. Saudská Arábie
  9. SAE
  10. Hongkong

TOP DESTINACE

Deset národností, které nejvíce utrácejí, mají společné některé preferované destinace; všechny národnosti nakupovaly ve velkém alespoň v některých z nejpopulárnějších destinací pro nákup tax free: Francie, Velká Británie, Itálie, Německo a Singapur. Jiné oblíbené destinace zahrnovaly Finsko, Rakousko, Španělsko, a Jižní Koreu.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 4. 11. 2013 uProxy aneb Svobodný internet i pro nesvobodné země Právo na svobodu slova bereme jako samozřejmost – a na internetu už tuplem. Přesto jsou na světě země (zdravím Čínu), které musí o toto právo tvrdě bojovat a právě pro ně připravil Google […] Posted in Technika, software
  • Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu4. 7. 2011 Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu Microsoft uzavřel dohodu s čínským vyhledávačem Baidu a pro čínské uživatele bude poskytovat výsledky na anglicky položené dotazy. Baidu má v Číně 80 procent podíl na vyhledávání, […] Posted in Web
  • Čína blokuje Google Plus2. 7. 2011 Čína blokuje Google Plus Novou sociální síť Google+ zablokovala Čína hned druhý den po jejím uvedení na trh. Takzvaný Velký čínský firewall blokuje i Facebook a Twitter, dále weby jako YouTube, blogy na službě […] Posted in Web
  • 11. 11. 2014 ČNB vydává pamětní minci k 25. výročí 17. listopadu 1989 Česká národní banka vydává pamětní stříbrnou minci k 25. výročí událostí 17. listopadu 1989. Mince o nominální hodnotě 200 Kč bude v prodeji od 12. listopadu 2014. Na lícní straně mince […] Posted in Finance, ekonomika
  • Skautská pouť na Sokolském ostrově 7. září od 10 do 16 hodin5. 9. 2013 Skautská pouť na Sokolském ostrově 7. září od 10 do 16 hodin Skauti v Českých Budějovicích pořádají v sobotu 7. září 2013 tradiční pouť na Sokolském ostrově. Na začátku školního roku chtějí dětem a rodičům prezentovat svou činnost, nabídnout jim […] Posted in Jihočeský kraj
  • Zákazníci Vodafonu si mohou nově dobít kredit také na terminálech Fortuny3. 8. 2011 Zákazníci Vodafonu si mohou nově dobít kredit také na terminálech Fortuny Od dnešního dne Vodafone rozšiřuje počet míst, kde si mohou zákazníci dobít kredit. Terminály Fortuny zákazníci najdou tam, kde byli dříve zvyklí dobíjet kredit přes Sazku. V […] Posted in Technika, software
  • Nastavení jazyků25. 9. 2017 Kolik stojí malá svatba Pokud se rozhodnete pro malou svatbu, ale zároveň takovou, aby byla slavnostní, počítejte s náklady v desítkách tisíc korun. Není svatba jako svatba. Svatba je důležitým krokem v […] Posted in Finance, ekonomika
  • Z dětského zoubku k budoucí léčbě: V Česku vznikla první biobanka zubní dřeně20. 5. 2025 Z dětského zoubku k budoucí léčbě: V Česku vznikla první biobanka zubní dřeně V Česku právě vznikla nová kapitola medicíny. Biotechnologická společnost Bioinova otevřela první biobanku zubní dřeně dětských zubů v České republice – a zároveň i první svého druhu v […] Posted in Technika, software, Společnost
  • 4G LTE lidé znají, při výběru mobilu na něj ale příliš nehledí18. 12. 2014 4G LTE lidé znají, při výběru mobilu na něj ale příliš nehledí Téměř dvě třetiny lidí (64 procent) už znají nebo slyšely pojem 4G LTE. Znalost nejrychlejší mobilní datové sítě se tak blíží znalosti 3G (73 procent). Termín znají spíše muži (75 procent) […] Posted in Technika, software
  • 10. 5. 2010 Vícejazyčný web na Drupalu Nejjednodušší možnost, jak na Drupalu vytvořit stránky ve více jazycích. Jako příklad si uvedeme web, který bude částečně český a částečně anglický. Volba jazyků V prvním kroku se […] Posted in Web
Finance, ekonomika Společnost
Čína

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám