• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Chcete komentovat na Youtube? Nově jen s Google+ účtem!

Chcete komentovat na Youtube? Nově jen s Google+ účtem!

Ondřej Dyrka 18. 11. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: Google, YouTube

YouTubePřed listopadem 2013 Youtube dávalo jen zřídka najevo, že patří Googlu (samozřejmě kromě AdSense na každém rohu a nutnosti používat Google účet pro přihlášení). Google však učinil razantní krok a „změnil komentáře na konverzace” – a jen tak mimochodem tím naštval většinu internetu.

Jak změny vypadají?

Vše vypuklo příspěvkem na oficiálním Youtube blogu. Ten ohlásil postupnou implementaci následujících změn, které popisoval ve značně optimistickém duchu:

1. Uvidíte jen relevantní komentáře lidí z vašich kruhů, „známých osobností” nebo tvůrců videa,

2. budete moci komentovat veřejně, pro své kruhy nebo jen pro vybrané osoby,

3. razantně ubude vulgarit a trollů.

V tomto ideálním světě se tedy Pepa Vomáčka v sobotu v 10 ráno probudí, nažhaví počítač, podívá se na nové video Lonely Island a zasměje se hláškám svých kamarádů z Google kruhů (a když se bude cítit v jo dobré náladě, klikne na „Newest First“ a podívá se, jak komentují i cizí lidé).

A zatím v reálném světě…

První problém je zřejmý: uživatelé Youtube se nerovnají uživatelům Google+. Je všeobecně známo, že Google+ používá skutečně málo lidí a ti většinou spadají do velmi úzce profilované skupiny (pro jednoduchost uvažujme jakési procento komunity ajťáků). Pokud nemáte kruhy a v nich lidi, vaše komentáře nikdo neuvidí a slibovaná větší relevance také nebude mít z čeho vzniknout.

S Google+ se pojí i jeden zásadnější problém – tvrdě tlačí na pilu s používáním skutečné identity ve virtuálním světě. Spamerům a trollům je to jedno, ti si prostě založí fake účty a vesele pracují dál; normální lidé (a řekněme i méně internetově gramotní, že je také nenapadne jít cestou fake účtu) si však budou dávat sakra pozor, než o sobě všechno Googlu vysypou (protože jak známo, Google figuruje na seznamech potenciálních spolupracovníků NSA. Konečně v Americe zažijí něco na způsob kolaborantů s StB!).

A co se týče počtu vulgarit… prvních pár dní po změně to tak rozhodně nevypadá.

Další problémy

Ten systém zatím zkrátka nefunguje. Masivní Youtube osobnosti jako TotalBiscuit se snaží migrovat komentáře pryč z Youtube a tento komentář jako jeden z mnoha v praxi popisuje, jak Google+ vyloženě odrazuje od interakce a zásadně tak znesnadňuje práci velkým i malým producentům.

Jako bonus se nyní do komentářů dají vkládat klikatelné odkazy (ano, chápete dobře, že ode dneška nemáte klikat na nic v Youtube komentářích – samozřejmě pokud nefandíte virům, lekavým animacím, warezu atd.). Byl také odstraněn limit pro délku komentářů, takže si například můžete vesele brouzdat a pod každé video vložit 85x zkopírované slovo nigger. Ani samotný spoluzakladatel Youtube Jawed Karim to nevydržel a poprvé po osmi (!) letech se otázal, proč kurva potřebuje Google+ ke komentování na Youtube.

Tvrdá realita? Můj dům, moje pravidla

A teď krátké zamyšlení z druhé strany. Google za Youtube zaplatil nemalé peníze a představuje důležité aktivum v jeho portfoliu. Hlavním zdrojem zisku Googlu jsou reklamy – čím relevantnější reklamy, tím více kliků a tím více peněz pro Google. Migrace účtu na Google+ umožňuje získat více informací o uživatelích a navýšit tak zisk. Prosté jako facka, že?

Při tvorbě této strategie se však jaksi pozapomnělo na jeden problém. Youtube stojí a padá s producenty. Pokud producenti nebudou mít zpětnou vazbu a výsledky ze své práce, odejdou. Jakmile odejdou producenti, logicky odejdou i diváci. Youtube se tak kromě provázání komentářů s Google+ může dočkat ještě něčeho mnohem horšího – osudu skoro mrtvého webu, který je obecné populaci jen pro smích.

Autor:   Ondřej Dyrka

Pod hlavičkou www.ppcsluzby.cz fušuju do PPC reklam a ve volných chvílích také zdařile předstírám, že jsem copywriter. Rád se bavím o kontroverzních tématech, pro ostré slovo nejdu daleko a jsem brutálně upřímný.

Podobné články

  • Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma12. 11. 2020 Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google […] Posted in Web
  • Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google27. 11. 2018 Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google Organizace dTest podává stížnost na společnost Google k Úřadu na ochranu osobních údajů. Nový výzkum ukazuje, že Google porušuje Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) tím, jakým […] Posted in Web
  • Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek27. 11. 2018 Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek Pokud rádi a často fotíte, potkáte se dřív nebo později s problémem, jak svoje fotografie zálohovat a uložit tak, abyste o ně nepřišli. Pevné disky na to nestačí. Cloudové […] Posted in Technika, software
  • Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru16. 9. 2015 Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru Společnost Google věnovala již milion eur organizacím, které se zaměřují na humanitární pomoc uprchlíkům. Nyní vyzývá své uživatele, že zdvojnásobí jejich dary až do výše dalších 5 milionů […] Posted in Společnost
  • Značka Sklik22. 9. 2014 Nové značení inzerátů Skliku ve vyhledávání Seznam představil definitivní podobu označení placené reklamy ve výsledcích hledání. Je naprosto stejné (možná s jiným barevným odstínem), jako má Google. Placené inzeráty Sklik […] Posted in Web
  • SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam?27. 5. 2014 SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam? Sdružení pro internetovou reklamu v ČR, z.s.p.o. (SPIR), jehož členy jsou především velké firmy a mezi nimi i Seznam.cz, se účastní antimonopolního řízení, které vede Evropská komise proti […] Posted in Web
  • 17. 1. 2014 Vyhledávání obrázků v Googlu podle licence bude snazší Už od roku 2009 se dají vyhledávané obrázky v Googlu filtrovat podle typu licence, dříve však byla nabídka schovaná až v pokročilém vyhledávání. Teď se Google rozhodl tento filtr přidat […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
Web
GoogleYouTube

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
Webhosting Weblobe

Finance

osobní rozpočet
Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje
hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení

Web

web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

Dětské prolézačky
Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku
dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem

Nejpoužívanější štítky

Android banky Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám