• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Nejlepší web má prý ČSOB pojišťovna

Nejlepší web má prý ČSOB pojišťovna

Luboš Kudláček 3. 12. 2011     Rubrika:  Web    Štítky: ČSOB, soutěž, webdesign

Na konci října proběhlo vyhlášení výsledků soutěže WebTop100 a jako nejlepší byl odbornou porotou vybrán web ČSOB pojišťovny. Tato porota jej vybrala jako nejlepší mezi stovkou on-line prezentací velkých českých firem.

Jelikož v současné době nějaké pojištění řeším, mám k tomu pár osobních poznámek.

Nevím jistě, čím se odborná porota v této soutěži vlastně zabývá. Pokud jde jenom o design, lze pochopit, že byl vybrán zrovna tento web. Každý má nějaký subjektivní pocit z designu a v hlasování se zřejmě ukázalo, že tento se prostě líbí. Pokud byl ale tento web v médiích prezentován jako „nejlepší“ bez dalších vysvětlujících podrobností o tom, co bylo vlastně hodnoceno, pak musím nesouhlasit. Prezentovaná informace totiž vyvolává dojem, že nic lepšího podle odborníků na českém Internetu není, což je zcela jistě omyl.

„Poslední rok byl bohatý na opravdu povedené redesigny, což se promítlo ve výsledcích soutěže, kdy na předních místech často figurují společnosti, jejichž web prošel v nedávné době kompletní obměnou. Redesign byl často tak povedený, že odsunul na nižší příčky i takové stálice jako třeba Hypoteční banku, která v žebříčku Finance nenašla přemožitele od roku 2007,“ komentuje soutěž ředitel pořadatelské agentury Dobrý web Luboš Plotěný.

Mé subjektivní hodnocení

  1. Pojištění jsem hledal během října a srovnával si jednotlivé nabídky. Mnou vybrané pojištění se po vyhlášení výsledků v této soutěži zdražilo o 300 Kč.
  2. Na webu v té době nebyly dostupné pojistné podmínky, dostal jsem se k nim až po vyplnění osobních informací v nějakém z dalších kroků.
  3. Při prohlížení webu se na některých stránkách ozývá opakující se ťukání nějaké reklamy.
  4. U životního pojištění nejsou funkční odkazy v patičce. Mají vést na „často kladené dotazy“.
  5. Projevil jsem zájem a pod konkrétním typem životního pojištění použil kontaktní formulář s dotazem. Odpovědí mi bylo, že jsem neuvedl, na jaké pojištění se vlastně ptám. Formulář tedy, byť se tak tváří, neodesílá tuto informaci automaticky.

První bod je čistě osobní a s webem jako takovým nemá nic společného. Pojišťovna správně pochopila, že medializace a reklama zvýší návštěvnost a zdražení se vyplatí. Skryté pojistné podmínky také nejsou záležitostí použitelnosti webu, jde spíš o přístup pojišťovny k zákazníkovi a záměr. Proč nabízet složité věci ke studování, lidé chtějí věci jednoduché. Vyplní nám osobní údaje a my kdyžtak zavoláme (což také udělali).

Bod 3 je záležitostí vkusu. Opět jde o přístup k zákazníkovi, je to podobné jako s automaticky spouštěnou hudbou na webové stránce. Tvůrce takové stránky nepředpokládá, že při prohlížení třeba poslouchám něco jiného a do reproduktorů mi žene další, většinou dost nepříjemný zvuk. Ťukání není až tak nepříjemné, nicméně při delším setrvání na stránce začíná připomínat psychické mučení.

Bod 4 a 5 se u nejlepšího webu nedá odpustit. Jde pravda sice jen o 4 odkazy, ale ten web stál jistě dost peněz a chodí na něj hodně lidí, kteří jej chtějí používat.

Kontaktní formulář se, jak už jsem zmínil, zobrazuje pod konkrétním typem pojištění a je vizuálně součástí informací o něm. Návštěvník se tedy chce bavit o tom, co si vybral. Technicky přitom není složité zařídit, aby formulář potřebné informace odesílal – stačí URL adresa stránky, na které se zájemce o nějaký produkt při jeho vyplnění nacházel.

Abych to ale nějak shrnul. Typicky není mým cílem něco kritizovat. ČSOB pojišťovna si ale označení „nejlepší web“ podle mého názoru prostě nezaslouží.

http://www.webtop100.cz/

http://www.csobpoj.cz/cs/produkty/zivotni-pojisteni/Stranky/pojisteni-forte.aspx

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný22. 5. 2025 Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný V digitálním světě, kde uživatelé přistupují na web z nepřeberného množství zařízení – od stolních počítačů přes tablety až po chytré telefony – je responzivní design klíčovým prvkem […] Posted in Web
  • Jak vypočítat šanci na výhru ve Sportce?23. 11. 2024 Jak vypočítat šanci na výhru ve Sportce? Sportka je populární česká loterie provozovaná společností Sazka, kde hráči tipují 6 čísel z celkového rozsahu 1-49. Pojďme se podívat na matematiku, která stojí za výpočtem […] Posted in Finance, ekonomika
  • Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl30. 1. 2019 Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl O tom, která města se mohou na hřiště v hodnotě 1,5 mil. korun těšit, rozhodne veřejnost v hlasování, které bude probíhat od 1. do 28. února 2019. V Jihočeském kraji se hlasuje o hřiště v […] Posted in Jihočeský kraj
  • ČSOB nabízí pojištění internetových rizik2. 2. 2016 ČSOB nabízí pojištění internetových rizik Produkt "Pojištění internetových rizik" je u ČSOB k dispozici od ledna, dle tiskové zprávy stojí standardně 900 korun ročně a ochrání i při online nakupování. Produkt je možné […] Posted in Finance, ekonomika
  • 29. 12. 2015 Průzkum ČSOB: Za silvestrovské oslavy utratí většina Čechů méně než 500 Kč Konec roku a s ním spojené silvestrovské oslavy se kvapem blíží. Kolik za poslední den v roce utratíte vy? Podívejte se na zajímavé srovnání, které vychází z průzkumu ČSOB. Překvapivě […] Posted in Finance, ekonomika
  • 8. 9. 2015 ČSOB spouští novou službu s názvem ČSOB Smart klíč ČSOB spouští novou službu s názvem ČSOB Smart klíč. Jedná se o unikátní autorizační metodu ve formě aplikace pro chytré telefony nebo tablety, která slouží jako komfortní alternativa k […] Posted in Finance, ekonomika
  • 24. 8. 2015 ČSOB nově nabízí COOL platební kartu bez bankovního účtu Nová COOL karta od ČSOB se dá jednoduše přirovnat k dobíjecí kartě, na kterou stačí poslat peníze a následně ji využívat při placení v obchodě, přes internet nebo pro výběry z bankomatu. […] Posted in Finance, ekonomika
  • 4. 8. 2015 Ministerstvo financí Chorvatska vyhlásilo soutěž pro občany ČR Ministerstvo financí Chorvatské republiky vyhlásilo soutěž ve formě loterie s názvem „A kde je účet?“ určenou pouze občanům České republiky, kteří v období od 1. srpna do 2. října 2015 […] Posted in Cestování a turistika
  • 17. 6. 2015 Roste zájem o refinancování půjček Podle tiskové zprávy ČSOB a Era roste v posledních u těchto bankovních institucí zájem o refinancování půjček, neboli konsolidaci. Zájem vzrostl o 30 %, přičemž nejvíce své půjčky slučují […] Posted in Finance, ekonomika
  • ČSOB uvádí předplacené platební karty14. 10. 2014 ČSOB uvádí předplacené platební karty Plnohodnotná platební karta bez nutnosti vlastnit bankovní účet přichází do Česka. Skupina ČSOB vyvinula unikátní platformu, díky které mohou firmy svým zákazníkům nabízet vlastní platební […] Posted in Technika, software, Finance, ekonomika
Web
ČSOBsoutěžwebdesign

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám