• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Jak vypočítat šanci na výhru ve Sportce?

Jak vypočítat šanci na výhru ve Sportce?

Redakce NETzin.cz 23. 11. 2024     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: loterie, matematika, soutěž, Sportka

Sportka je populární česká loterie provozovaná společností Sazka, kde hráči tipují 6 čísel z celkového rozsahu 1-49. Pojďme se podívat na matematiku, která stojí za výpočtem pravděpodobnosti výhry.

ticket

Základní principy výpočtu

Pravděpodobnost výhry ve Sportce se počítá pomocí kombinatoriky. Konkrétně se využívá kombinační číslo, které určuje, kolika způsoby lze vybrat k prvků z n prvků, kde pořadí výběru nehraje roli.

Pravděpodobnost hlavní výhry (1. pořadí)

Pro získání hlavní výhry musíte správně uhodnout všech 6 čísel ze 49 možných. Tuto pravděpodobnost vypočítáme jako:

1 : C(49,6) = 1 : 13,983,816

To znamená, že šance na uhádnutí všech šesti čísel je zhruba 1 ku 14 milionům.

Pravděpodobnosti dalších pořadí:

2. pořadí (5 čísel + dodatkové): 1 : 2,330,636
3. pořadí (5 čísel): 1 : 54,201
4. pořadí (4 čísla): 1 : 1,032
5. pořadí (3 čísla): 1 : 53

Proč nelze vypočítat konkrétní výhru

Přestože můžeme přesně vypočítat pravděpodobnost výhry, konkrétní výherní částku předem vypočítat nelze. Důvodem je, že výše výhry závisí na několika proměnných faktorech:

  1. Celková vsazená částka v daném tahu
  2. Počet výherců v jednotlivých pořadích
  3. Rozdělení výherního fondu mezi pořadí (fixed)

Výherní fond

Výherní fond tvoří 50% z vsazených částek a je rozdělen mezi jednotlivá pořadí podle pevně daného klíče:

1. pořadí: 30%
2. pořadí: 17%
3. pořadí: 18%
4. pořadí: 20%
5. pořadí: 15%

Zatímco pravděpodobnost výhry lze matematicky přesně vypočítat, konkrétní výherní částku předem určit nelze. Ta závisí na množství vsazených peněz a počtu výherců v daném tahu. Sportka zůstává hrou náhody, kde matematika může pomoci pochopit šance na výhru, ale nemůže zaručit ani předpovědět konkrétní výsledky.

Je důležité připomenout, že loterie by měla být brána především jako forma zábavy, nikoliv jako způsob investování nebo získávání příjmů. Vsazené částky by nikdy neměly překročit množství peněz, které si člověk může dovolit ztratit.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Nejvyšší výhra v historii Sportky byla 399 904 705 korun22. 6. 2015 Nejvyšší výhra v historii Sportky byla 399 904 705 korun Tento pátek vyhrál sázející z Jihlavy na plný tiket Sportky a ve druhém pořadí částku 2 006 999 korun. Sazka uvádí, že v tomto roce vyhrálo částku nad milion korun již 91 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl30. 1. 2019 Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl O tom, která města se mohou na hřiště v hodnotě 1,5 mil. korun těšit, rozhodne veřejnost v hlasování, které bude probíhat od 1. do 28. února 2019. V Jihočeském kraji se hlasuje o hřiště v […] Posted in Jihočeský kraj
  • 4. 8. 2015 Ministerstvo financí Chorvatska vyhlásilo soutěž pro občany ČR Ministerstvo financí Chorvatské republiky vyhlásilo soutěž ve formě loterie s názvem „A kde je účet?“ určenou pouze občanům České republiky, kteří v období od 1. srpna do 2. října 2015 […] Posted in Cestování a turistika
  • 13. 6. 2014 Soutěž o dvě letenky do Řecka se STUDENT AGENCY Již od tohoto pondělí 16. června 2014 může každý soutěžit o dvě letenky na jedno z 33 míst v Řecku. Zcela zdarma se tak můžete vydat do Athén, na Krétu, Korfu, či Rhodos. Soutěž […] Posted in Cestování a turistika
  • 27. 8. 2013 Velká narozeninová soutěž Wedos Ke svým třetím narozeninám připravil WEDOS, poskytovatel webhostingu a registrátor domén, soutěž o 111 notebooků FUJITSU a 999 dalších cen. Soutěžit mohou noví i stávající […] Posted in Web
  • 22. 4. 2013 Nakladatelství Albatros vyhlašuje literární soutěž Nakladatelství Albatros vyhlašuje pátý ročník literární soutěže o nejlepší původní českou prózu tentokrát na libovolné téma, podmínkou je naplnění žánru - Detektivní příběh pro […] Posted in Společnost
  • Nejlepší web má prý ČSOB pojišťovna3. 12. 2011 Nejlepší web má prý ČSOB pojišťovna Na konci října proběhlo vyhlášení výsledků soutěže WebTop100 a jako nejlepší byl odbornou porotou vybrán web ČSOB pojišťovny. Tato porota jej vybrala jako nejlepší mezi stovkou on-line […] Posted in Web
  • 3. 12. 2013 Internet dostane k Vánocům devět nových domén Už před nějakou dobou přibyly na internetu čtyři nové domény nejvyššího řádu. Byly určeny pro arabský, čínský a ruský internet. Změny však pokračují a brzy zaznamenáme i nové domény, […] Posted in Web
  • Dříve či později. Aneb pár praktických rad pro kvalitní SEO.25. 9. 2010 Dříve či později. Aneb pár praktických rad pro kvalitní SEO. Autor: Plaváček Drtivá většina SEO expertů se ostýchá zveřejnit své dlouho budované know-how. Jistě to znáte z vlastní zkušenosti. Pokud už se takový profík uvolí někde něco […] Posted in Podnikání, Web
  • 23. 10. 2019 Střecha plovárny projde rekonstrukcí pravděpodobně v roce 2021 Správa sportovních zařízení města oslovila investiční odbor s požadavkem na zadání projektové dokumentace na generální opravu střechy plaveckého stadionu. Podle náměstka primátora […] Posted in Jihočeský kraj
Finance, ekonomika
loteriematematikasoutěžSportka

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám