• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Martin Jersák: Placla je krutohustě megageniální nástroj

Martin Jersák: Placla je krutohustě megageniální nástroj

Luboš Kudláček 12. 7. 2010     Rubrika:  Podnikání    Štítky: placené články, Placla.cz, PR články, rozhovor

Martin Jersák, známý na Internetu pod přezdívkou JersyWoo, se prezentuje jako webdeveloper, konzultant a marketingový specialista. Pro mnoho lidí je ale především provozovatelem prvního českého Pay Per Post systému. Jako jediný dokázal přivést na svět skutečně funkční model, který bloggerům vydělává peníze a inzerentům přináší skutečné výsledky.

Povídat si tedy budeme právě o Placla.cz, systému placených článků, který je na jednu stranu trnem v oku nejednomu kritikovi, na tu druhou pak ale oblíbenou možností výdělků, PR, a také linkbuildingu.

Martine, možná bychom měli začít prostě prezentací základní myšlenky Placla.cz. Mohl bys stručně popsat systém fungování a osobní motivaci, s jakou ses zrovna do tohoto typu podnikání pustil?

Placla je z mého pohledu krutohustě megageniální nástroj 🙂 Ale je to jenom internetová služba, která dává možnost inzerentům, aby se o jejich službě nebo zboží psalo pěkně na internetu a zároveň blogerům dává možnost vydělat si psaním témtatických článků.

Jsem tvůrce webů a když vidím, že je po nějakém webu zájem a zároveň tam vidím vizi monetizace, tak ho udělám. Tvorba a provozování webů je business jako každý jiný, takže osobní motivací jsou prachy.

Prachy? Žádné vznešenější cíle? 🙂
Několik let jsem sledoval jistý web, který na jediné existující stránce hlásal a stále to tvrdí, že je prvním českým Pay Per Post systémem. Nikdy nebyl uveden do provozu, ale přišel jsi ty a pustil ses do toho po hlavě. Nevím o tom, že bys měl konkurenci a troufám si říct, že podobný model v ČR neexistuje, takže mě napadá jednoduchá otázka. Je o Placla.cz zájem? Můžeš uvést nějakou statistiku například co se týče počtu napsaných článků, ale také počtu jednotlivých inzerentů?

Mám velmi kladný vztah k šiškám (penězům) a charitu dělám každý měsíc, když platím povinné zálohy na daně. Na netu je spousta lidí, kteří více napíšou než udělají, proto je na netu napsáno více než je ve skutečnosti dotaženo do provozu. Digitální písmo snese všechno a čtenáři to žerou. Před Placla tu byly dva pokusy a během prvního roku existence další dva pokusy o podobnou službu. Udělat tu službu funkční není jenom něco naprogramovat a spustit to na doméně. Je potřeba promyslet funkčnost a pracovní procesy pokud možno do posledního detailu, včetně offline návaznosti. Základem je si to napsat a nakreslit na papír. Potom si to po sobě přečíst a prohlédnout, jestli je to vůbec možné udělat tak jak si člověk myslel. Při tvorbě Placla jsem 3 měsíce čmáral po papírech a pak to během 14 dní vytvořil. Nakonec je služba z poloviny jiná než jsem původně plánoval, uživatelé si sami řekli o změny a rád jsem jim vyhověl. Spokojený inzerent nebo bloger je pro mě základ a ostatní je bezvýznamné.

Zveřejovat nějaký čísla se mi moc nechce. V současné chvíli je zprostředkováno cca 2500 článků a z toho za poslední měsíc 421. Inzerenty může asi zajímat, že se brzo staneme plátci Dph (z povinnosti) a kvůli tomu se zároveň z Placla stane s.r.o.

Je v Placla nějaký inzerent, který má zájem o PR a nejde mu “jenom” o levné zpětné odkazy? A ještě trochu jinak: Jsou vůbec v Placla registrovány takové weby, které by mohly naplnit představu velké firmy, kdyby chtěla, aby se o ní na internetu psalo?

Jak vidno tak narážíš na častou pomatenost brát Placla jako linkovací službu. Placla není linkovací služba, ale internetový marketingový nástroj. Každá poptávka má svoje zadání a odkaz. Placla nabízí inzerentům tématické články dle jejich zadání se zpětným odkazem, nic víc, nic míň. Placla není o optimalizaci pro vyhledávače (SEO, rankohoničství), ale o vyhledávačovém marketingu (SEM). Popíšu celý problém na fiktivním inzerentovi – provozovateli autoservisu v Praze.

Autoservisák si zadá poptávku že chce články, kde se bude psát, že jeho autoservis v Praze je prostě dobrý. V článku bude chtít zmínit, že opravují Škodovky, fungují nonstop, mají autolakovnu a součástí má být odkaz na web autoservisu. Postupně si nechá napsat 30 článků. Těch 30 článků má velký záběr volné shody relevantních slovních spojení a budou se zobrazovat ve výsledkách vyhledávání na výrazy jako je: “ autoservis Praha, Autoservis Škoda, Autolakovna Praha, nonstop autoservis Praha. Návštěvník na takovou stránku přijde z vyhledávače a v pochvalném článku najde odkaz na autoservis v Praze. Skočí na web autoservisu a případně si zavolá, kdy mají volno.

Napsané články nejsou určeny k honění prvních pozic na „top slova“, která tvoří ve vyhledávání jenom pár procent objemu, ale na tu spoustu dalších výrazů ve volné shodě, kdy jsou výsledky celkem nekonkurenční, ale tvoří 95% objemu vyhledávání. Zároveň uživatel, který ví co hledá, rozšiřuje svůj hledaný výraz postupně: “ Autoservis -> Autoservis Praha -> Autoservis nonstop Praha“. A takový návštěvník je nejvíce konvertující. Konvertujícího návštěníka potřebujete dostat na svůj web, aby jste mu prodali svou službu.

Abych se vrátil zpátky k tvé otázce. V současné době je v Placla registrováno cca 300 blogů a z nich je tak 200 aktivních. Na jednu poptávku se ozývá odhadem 20 – 60 blogů, podle náročnosti, tématičnosti a ceny. Nemá smysl rozlišovat inzerenty na malé a velké firmy, všichni chtějí to stejné, koupě chtivé návštěvníky z vyhledávačů. Půlka poptávek je od velkých marketingových firem a půlka od drobných inzerentů.

Možná jsem druhou část otázky špatně formuloval. Velkou firmou jsem myslel například mobilního operátora, který chce šířit informaci o svých tarifech mezi lidmi a vyhledávače ho v tomto případě vůbec nezajímají. Tímto způsobem tedy Placla neslouží?

A rovnou další otázka, tvůj osobní názor. Kolik bych měl jako inzerent investovat, abych dosáhl nějakého efektu, jak říkáš 30 článků, takže dejme tomu 6 tisíc?

Pokud chce například operátor šířit hromadně nějakou informaci, tak jsou lepší masmédia (noviny,televize,rádio). Placla je o cílení na výsledky vyhledávače.

Počet článků záleží na konkurenčnosti oboru, ale myslím si, že 30 článků je zdravý základ. Průměrná cena za článek je dost variabilní údaj. V administraci vidím aktuální průměrné ceny článků a tento měsíc je průměrná cena napsaného článku pro inzerenta 215 Kč, nejvyšší byla v květnu 285 Kč. Celkový rozsah je 160 – 1250 Kč/článek, proto novým inzerentům doporučuji nastavit cenu za článek v poptávce mezi 200 a 300 korunami. Ideální kredit pro kampaň je tedy mezi 6 a 9 tisíci korunami.

A ještě poslední otázka: Co říkáš na negativní ohlasy o podvádění čtenářů weblogů? Někteří inzerenti sami přímo navádějí k sepsání lživé “osobní zkušenosti”. Vím, že se to tebe ve skutečnosti netýká, ale zajímá mě tvůj názor.

V normálních velkých enovinách si všimni kolik článků je psáno na objednávku, tipuji že v některých to bude i třetina obsahu. Jsou čtenáři enovin podváděni? To je další pseudoargument. Je na inzerentovi a blogerovi (redaktorovi), jak daleko chtějí zajít do scifi při vytváření obalu nosné informace. Pay per post je nově používaný formát v SEM a tak je kolem toho z neznalosti šířeno spousta mýtů.

Děkuju za rozhovor.

Placla.cz

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • KUPčlánek.cz - logo12. 8. 2013 Jan Kalianko: KUPčlánek má rozhodně co nabídnout KUPčlánek.cz je pay-per-post systém s vlastní novou filozofií. Zařazené weby ukazuje inzerentům veřejně, má vlastní hodnocení jejich kvality, nízké nároky na příjem nových, žádné výplatní […] Posted in Podnikání
  • Placla doplňuje pravidla, větší záruka pro inzerenty?26. 11. 2010 Placla doplňuje pravidla, větší záruka pro inzerenty? Jediný skutečně funkční PPP systém na českém internetu upravuje pravidla a nyní dává inzerentům jakousi záruku minimální doby zobrazování nakoupených článků. V pravidlech stojí, že se […] Posted in Podnikání, Web
  • Petr Hejl: Za investici 1 milion Kč polovinu práv k projektu Nový hledač6. 6. 2010 Petr Hejl: Za investici 1 milion Kč polovinu práv k projektu Nový hledač Ing. Petr Hejl, CSc. je na českém Internetu známý především díky svému projektu Nový Hledač, pro který již nějakou dobu hledá investici. Vystoupil v televizním pořadu Den D, účastní se […] Posted in Ostatní články
  • Ondřej Špulák: Tvorba článku může trvat i sedm hodin25. 4. 2010 Ondřej Špulák: Tvorba článku může trvat i sedm hodin  Ondřej Špulák je šéfredaktorem magazínu Recenze a Tipy na download serveru Slunečnice.cz. Jak sám říká, svou práci má rád a za jinou by ji nevyměnil. Co musí jako šéfredaktor umět a […] Posted in Ostatní články
  • Michaela Smutná: Nutím čtenáře k akci25. 4. 2010 Michaela Smutná: Nutím čtenáře k akci Mgr. Michaela Smutná chtěla být novinářkou už od útlého dětství. Vystudovala sociologii a žurnalistiku. Vyzkoušela si spolupráci s regionální televizí i s Českým rozhlasem, nakonec se ale […] Posted in Ostatní články
  • Jan Polzer: Napsat knihu není složité25. 4. 2010 Jan Polzer: Napsat knihu není složité Autor několika odborných knih Jan Polzer je znám především první českou knihou o systému Drupal (aplikace pro správu webového obsahu). Kniha se dočkala svého druhého vydání a čtenářům […] Posted in Ostatní články
  • Dušan Janovský: Jsem webař 1.0 a asi jím chci zůstat20. 4. 2010 Dušan Janovský: Jsem webař 1.0 a asi jím chci zůstat Rozhovor s Dušanem Janovským především o webu a jeho tvorbě. Dušan Janovský je autorem dle mého názoru nejrozsáhlejšího a nejkvalitnějšího webu zaměřeného na tvorbu webových stránek. […] Posted in Web
  • Placené články10. 4. 2010 Placené články Kdo je výš? Inzerent nebo blogger? A mají placené články šanci? Reklamní formát PPP je na českém internetu poměrně nový. Inzerent si může zadat poptávku po reklamním propagačním článku […] Posted in Podnikání
  • Martin Malý: Nové funkce a služby radši vymýšlím než programuju28. 3. 2010 Martin Malý: Nové funkce a služby radši vymýšlím než programuju Rozhovor s Martinem Malým o blogování, sociálních sítích, programování a webu. Martin Malý je autorem několika zajímavých webových projektů. V současné době vede magazín Zdroják (tvorba […] Posted in Web
  • Podnikání na Internetu: Mám asi padesát webů5. 1. 2010 Podnikání na Internetu: Mám asi padesát webů Tento článek je sepsán jako volně vedený rozhovor s člověkem, který si vydělává provozováním v tuto chvíli přibližně padesáti samostatných webů. Je majitelem dvou stovek domén, […] Posted in Podnikání, Web
Podnikání
placené článkyPlacla.czPR článkyrozhovor

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám