• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > SEO optimalizace

SEO optimalizace

Luboš Kudláček 9. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Znalec oboru právě ohrnuje nos nad tím amatérským nadpisem a pravděpodobně ho ani ve snu nenapadne, že by si měl něco s takovým titulkem přečíst. A pokud ano, tak jenom proto, aby nasbíral další náboje pro svůj nenávistný článek o amatérech, kteří ani neví, že něco takového jako SEO optimalizace neexistuje.

Téměř každý člověk, který se nějakou dobu věnuje tvorbě webových stránek na zakázku (tento obor je zde jako související příklad), nechává si tudíž za tuto práci platit a má nějakou aktivní nabídku svých služeb, setkal se již s laiky nechápajícími ani ty nejzákladnější principy a skutečnosti.

Těžko na takového člověka křičet, že je blbec, proč to nechápe, když takto je to lepší. Ještě horší je pak vysvětlovat rozdíl v návštěvnosti mezi Seznam.cz a nově vytvořenou firemní vizitkou, největší úskalí je ale nakonec přece jenom v ceně, jejíž výše nakonec mnoho amatérů zavede k dlouhým večerům a nocím stráveným u počítače. Není na tom přece nic těžkého, stačí se podívat někam na fórum, najít odpovědi a ten web si komplet udělám sám včetně té optimalizace. Pro ty vyhledávače.

Poučených amatérů (pozor, na těchto slovech není vůbec nic hanlivého) je velké množství. Právě tito lidé hledají a žádají SEO optimalizaci, protože chtějí optimalizovat a chtějí SEO, takže je to logické. Přesně ví co požadují, chtějí samozřejmě nějakou pevnou pozici na Seznamu na to hlavní komerční slovo vztahující se k jejich podnikání. Vůbec je nezajímá, že správně by měli poptávat Search engine optimization, je jim opravdu zcela ukradené, jak se tomu vlastně správně říká.

Je proto potřeba docházet ke kompromisům mezi odbornými termíny a popisu věci pro laika. Nad některými nesmysly v jiných oborech se nikdo nepozastaví, ale v IT je zřejmě potřeba snést trochu té kritiky. Neodborný a nesprávný termín však může ve skutečnosti znamenat vysokou profesionalitu v optimalizaci pro hledající uživatele a ve výsledku také znamená větší úspěšnost.

SEO optimalizace, optimalizace pro SEO a podobné fráze, to je to, co lidé hledají. Pokud si tedy někdo založí minisite s tímto názvem, může jít o zkušeného profesionála, který má šanci chytře odchytnout určitou cílovou skupinu lidí, kteří právě tyto termíny používají.

Takže, ne, opravdu to nemusí být člověk, který ničemu nerozumí a nic neumí. Možná je to právě naopak.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • WordPress.com má problémy1. 7. 2010 WordPress.com má problémy Internetem proběhla vlna nespokojenosti nad častými výpadky služby na WordPress.com. Tato služba, kde si můžete automaticky založit svůj web na WordPressu, hostuje více než 9 milionů […] Posted in Web
  • 11. 9. 2015 Opět vzrostl počet dolarových milionářů Počet dolarových milionářů vzrostl v minulém roce po celém světě o téměř jeden milion (920 000), jedním z důvodů byla dobrá ekonomická situace a příznivý stav akciových trhů. Počet […] Posted in Finance, ekonomika
  • 23. 6. 2015 Jak probíhala mumifikace (jak vzniká mumie) Mumifikace je proces postupného vysoušení a balzamování, kterým se má zabránit rozkladu mrtvého těla. Mumie jsou známy hlavně díky starověkému Egyptu. Mumifikaci tam prováděli kněží […] Posted in Ostatní články
  • Seznam skokanů od Seznamu každý měsíc3. 2. 2011 Seznam skokanů od Seznamu každý měsíc  Seznam.cz představil novou službu - seznam skokanů ve vyhledávání v aktuálním měsíci.  Report za každý uplynulý měsíc najdete v prvním týdnu následujícího měsíce na […] Posted in Web
  • Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí12. 5. 2025 Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí Každý nákup, od rychlého výběru sušenek v supermarketu až po investici do nového automobilu, je výsledkem složité směsi emocí, návyků, vlivů a podnětů. Rozhodování zákazníků není tak […] Posted in Marketing
  • Spuštěn Národní geoportál20. 1. 2011 Spuštěn Národní geoportál Dnes byla veřejnosti představena první verze webové aplikace Národní geoportál. Nabízí mapové, síťové, transformační a katalogové služby vyplývající ze směrnice INSPIRE pro veřejnou […] Posted in Web
  • 25. 3. 2019 Prodej bytů Plzeň Realitní trh prošel v roce 2018 mnoha otřesy. Jak si stojí prodej bytů v Plzni a okolí po změně podmínek pro získání hypotéky? A ovlivnila plzeňský trh bytová krize? Nemovitosti jsou stále […] Posted in Finance, ekonomika
  • 15. 8. 2014 Švýcarsko versus Česko – kde se žije líp? Pokud se někdy rozhodnete ve Švýcarsku vyprávět, jak se žije u nás v České republice, obyvatelé nezávislého státu s dlouho budovaným kapitalismem - státu, který je dáván jako vzor úspěšné […] Posted in Společnost
  • Dušan Janovský: Jsem webař 1.0 a asi jím chci zůstat20. 4. 2010 Dušan Janovský: Jsem webař 1.0 a asi jím chci zůstat Rozhovor s Dušanem Janovským především o webu a jeho tvorbě. Dušan Janovský je autorem dle mého názoru nejrozsáhlejšího a nejkvalitnějšího webu zaměřeného na tvorbu webových stránek. […] Posted in Web
  • 19. 2. 2018 Skupina PPF kupuje mediální společnost Nova Group Skupina PPF ve své tiskové zprávě oznámila, že kupuje 100 % bulharské mediální společnosti Nova Broadcasting Group Jsc., provozující u nás televizní stanice Nova. PPF působí v Evropě, […] Posted in Podnikání
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám