• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Redakce NETzin.cz 24. 11. 2021     Rubrika:  Podnikání    Štítky: zdražování

V posledních měsících a letech dochází téměř vše a i to, čeho je ještě dostatek, prudce zdražuje. To se samozřejmě odráží i ve výsledných cenách pro zákazníky. Zdražování nás obklopuje prostě všude.

Jak neztratit klienty při nutném zdražování?

Jak si však i přesto udržet zákazníky? A je zdražování skutečně jediná strategie přežití? Na to jsme se podívali ve spolupráci s Cashbot.cz.

Chcete zvýšit ceny? Zhodnoťte své pocity ze zdražování

Navyšování cen je normální a občas to bez něj prostě nejde. To samozřejmě neznamená, že s tím budou vaši zákazníci spokojení.

Jen se zamyslete, jaké to je, když jste sami v opačné situaci. Chcete si koupit svou oblíbenou pochoutku a najednou koukáte, že jste za ni zaplatili klidně o 20 % víc.

Takový přístup od dodavatele rozhodně nepotěší nikoho. Přestože se zdražení dá pochopit, je hlavně o přístupu a komunikaci se zákazníky.

Jak na to jít správně?

Otevřená komunikace

Každá společnost i každý živnostník má pro zdražování důvody.

Může jít třeba o zmíněné zdražování materiálů, energií a záloh. Stejně tak ale můžete zdražovat třeba proto, že se zvyšuje kvalita vašich služeb nebo zkrátka potřebujete nastavit novou cenovou strategii i kvůli tomu, že je toho na vás zrovna příliš moc.

Ať už je za zdražováním cokoliv, nejdůležitější je správná komunikace směrem k zákazníkům.

Nebojte se upřímnosti.

Zdražujete, protože chcete lepší platy pro své zaměstnance?

Protože se zdražují materiály, které pro svou práci potřebujete?

Oznamte to.

Stejně tak se nebojte ani říct, pokud zdražujete kvůli zvyšující se úrovni vašich služeb.

Zdražování komunikujte včas

Dalším důležitým bodem při zdražování je upozornit zákazníky včas.

Pokud jim ze dne na den oznámíte, že už s další fakturou zaplatí výrazně vyšší cenu, radost rozhodně mít nebudou.

Zdražování se pokuste komunikovat alespoň s dvouměsíčním předstihem.

Důležité je i kolik

Jedním z dalších důležitých bodů je částka, o kterou zdražíte.

K tomu je vždy nutné přistupovat opatrně a vždy je lepší zdražovat postupně po menších procentech, než na zákazníka najednou vypálit cenu o 20 % vyšší oproti minulosti.

Většinou se můžete držet pravidla, že je vhodné zdražit maximálně o 10 % ze současné ceny, to je ještě částka, se kterou se zákazníci smíří. Cokoliv nad tím už může představovat problém i pro ty nejloajálnější.

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Přidání RSS zdroje9. 10. 2017 Ceny vzrostly meziročně o 2,7 %, hlavní vinu nesou potraviny Spotřebitelské ceny klesly v září proti srpnu o 0,1 %. Tento vývoj ovlivnilo zejména snížení cen v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny o 2,7 %, což bylo o 0,2 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Mamutíkův vodní park – novinka v České republice27. 6. 2014 Mamutíkův vodní park – novinka v České republice V sobotu 5. července 2014 se slavnostně otevře nová vodní atrakce v relax & sport resortu Dolní Morava. Mamutíkův vodní park je absolutní novinkou v České republice. Jedná se o […] Posted in Cestování a turistika
  • Bohemia JazzFest14. 7. 2008 Bohemia JazzFest Bohemia JazzFest zavítá do našeho města 19.7.2008 a začíná v 16:00. Místo: Náměstí Přemysla Otakara II. Program: 1. MAX FRANKL QUARTET (D) 2. Michal Gera Band (CZ) 3. MATÚŠ JAKABČIC […] Posted in Jihočeský kraj
  • StarTEL dává 100 Kč slevu na první vyúčtování1. 4. 2015 StarTEL dává 100 Kč slevu na první vyúčtování Při objednávce tarifu za 199 Kč s názvem VOLÁM LEVNĚ slibuje virtuální operátor StarTEL slevu na první vyúčtování ve výši 100 Kč. Platí ale pouze při přenosu telefonního čísla. Akční […] Posted in Technika, software
  • Nejhledanější slova na Seznam.cz31. 1. 2011 Nejhledanější slova na Seznam.cz V databázi fulltextového vyhledávání Seznam.cz je podle oficiální zprávy blogu Seznamu přes 350 milionů českých stránek. Během jediného dne zpracovává až 17 milionů uživatelských dotazů, […] Posted in Web
  • Yahoo! přechází na Bing25. 8. 2010 Yahoo! přechází na Bing Yahoo!, jeden z významných celosvětových portálů, používá od dnešního dne pro vyhledávání technologii společnosti Microsoft s názvem Bing. Dohoda mezi Yahoo! a Microsoftem byla uzvařena […] Posted in Web
  • Česká hudba bude na webu zdarma24. 1. 2011 Česká hudba bude na webu zdarma Nový projekt má změnit způsob nákupu a poslouchání hudby na internetu. Každý může poslouchat zdarma, stahovat pak za měsíční poplatek. O tomto konceptu právě vyjednávají největší čeští […] Posted in Web
  • 9. 2. 2016 ČNB vydává pamětní minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady Česká národní banka vydává pamětní stříbrnou minci, která připomene 100 let od založení Československé národní rady, jednoho z nejdůležitějších orgánů zahraničního odboje. Mince v […] Posted in Finance, ekonomika
  • public relations26. 7. 2011 Jak napsat tiskovou zprávu Tiskovou zprávu vydává subjekt v okamžiku, kdy potřebuje skrze média sdělit něco veřejnosti. Chce oznámit změnu ve svém vedení, uvedení nové služby na trh, úpravy obchodních podmínek a […] Posted in Podnikání
  • 12. 4. 2014 Už také stárnetujete? Co to je stárnetování? Stárnetujte! Vyzývá nás už nějakou dobu hlas z jihočeských rádií. Co to ale je to stárnetování? Asi je i z reklamy jasné, že jde o projekt poskytovatele internetového připojení na jihu […] Posted in Technika, software, Jihočeský kraj
Podnikání
zdražování

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám