Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

Digitální spotřebitelé na Internetu se dělí na 5 osobnostních typů

LidéPodle studie má každý jedinec na Internetu svou osobnost, kterou lze zařadit do jedné z pěti skupin – osobnostních typů.

Průzkum probíhal od listopadu 2012 do března 2013 na devíti trzích (USA, Kanada, Německo, Spojené království, Indie, Jižní Afrika, Spojené Arabské Emiráty, Brazílie a Kolumbie) a zúčastnilo se ho více než 9 000 digitálních spotřebitelů ve věku od 16 do 65 let.

Pět unikátních internetových osobností vzešlo z rozsáhlého statistického zkoumání, které seskupilo respondenty na základě podobnosti jejich odpovědí v šesti kategoriích:

  1. Povědomí o cíleném marketingu
  2. Sociální sítě
  3. Online nakupování
  4. Mobilní sofistikovanost
  5. Správa soukromí
  6. Data jako měna

Výsledkem studie je zjištění, že ve chvíli, kdy se spotřebitelé připojí na internet, ztrácejí svou identitu ze „skutečného světa“ a přijmou svou „digitální osobnost“, která lépe odráží, jak se cítí, jak se chovají ke svým osobním informacím a jakou hodnotu dávají svým vlastním datům.

Theodore Iacobuzio, viceprezident skupiny Global Insights společnosti MasterCard, k tomu říká:

„Skoro 2,5 miliardy lidí po celém světě používá internet každý den. Tento průzkum ukázal, že bez ohledu na to, kdo jsou a kde žijí, všichni mají něco společného, když přijde na to, jak se chovají na internetu – těchto pět unikátních osobnostních typů. Také nám to ukazuje, že když se spotřebitel připojí na internet, charakteristiky jako věk, pohlaví nebo národnost se stávají sekundárními a on místo toho přijme smysl pro to, co nazýváme ‘sociální občanství’.“

Osobnosti společnost MasterCard rozdělila takto:

Otevření sdíleči

Do této kategorie spadá 21 % online spotřebitelů, z nichž 60 % tvoří muži. Jak název napovídá, Otevření sdíleči jsou otevření sdílení a mají tendenci provádět online činnosti s menší averzí k riskování. Polovina z nich je online více než 10x denně a když sdílí své osobní informace, očekává na oplátku obchod, přístup a nabídky.

Aktivně diskutující

Tato skupina je si vědoma cíleného marketingu, ale nepovažuje svá data za cenná a proto o ně nemá žádnou zvláštní starost ani zájem. Aktivně diskutujících je ve společnosti 21 % a patří sem někteří z nejoddanějších uživatelů sociálních sítí, kteří však nejsou nijak zvlášť technicky zběhlí spotřebitelé. Co se týká online nakupování, většina (80 %) si produkty vyhledá na internetu, ale 63 % z nich i přesto upřednostní osobní obchod.

Pouze nakupující

Tato online osobnost je charakterizována spoléháním na internet při hledání výhodného nakupování a nákupů. Celkem se jedná o 21 % všech online spotřebitelů, většina (90 %) z těchto uživatelů internetu si před konečným nakoupením produkt vyhledá online; polovina z nich používá mobilní telefon pro srovnání cen přímo v obchodě, aby získala nejvýhodnější nabídku. Překvapivě však má tato skupina nízké povědomí o cíleném marketingu – pouhých 37 % ví, že sociální média používají jejich osobní údaje k lepšímu zaměření reklam.

Pasivní uživatelé

Jak už název napovídá, členové této skupiny nejsou úplně přesvědčeni o užitečnosti internetu a proto mají tendenci trávit na internetu nejméně času ze všech pěti person. Pasivní uživatelé, kterých je přibližně 20 % ze všech internetových spotřebitelů, nejsou tak často na sociálních sítích (jen 48 %) a nenakupují tak často na internetu. Ve srovnání s ostatními personami je u nich pravděpodobnější nákup přes mobilní zařízení a jsou přístupnější výměně svých dat za něco na oplátku.

Proaktivní ochránci

Proaktivní ochránci, kterých je 17 %, jsou si plně vědomi cíleného marketingu. Většina z nich (82 %) ví, že prodejci na ně mohou cílit podle jejich vyhledávání a internetové historie. Není u nich pravděpodobné, že by používali sociální sítě a jsou skupinou, která si ze všech person hlídá nastavení soukromí nejvíc.

Z průzkumu dále vyplynula zjištění, která jsou platná o všech osobností:

  • Spotřebitelé vědí, jakou mají cenu: Podle průzkumu 64 % spotřebitelů věří, že jejich osobní data mají hodnotu pro obchodníky a reklamu.
  • Většina spotřebitelů je opatrná u nastavení soukromí: Studie odhalila, že 60 % spotřebitelů ví, jak si na svém internetovém prohlížeči změnit nastavení soukromí.
  • Spotřebitelé mají rádi personalizované nabídky výměnou za sdílení informací: Většina spotřebitelů (55%) ocení nabídky, které jim jsou uzpůsobené na základě sdílených informací.
  • Spotřebitelé si osvojují tzv. „Showrooming“: Skoro polovina (49 %) spotřebitelů si na svém mobilním telefonu v obchodě srovnává ceny, aby získala ty nejvýhodnější nabídky.

„V dnešním digitálním světě spotřebitelé tráví stále více času i utrácí více peněz na internetu,“ řekl Iacobuzio. „O to důležitější bude porozumět těmto pěti různým osobnostem, hlavně pak je budou muset pochopit obchodníci a odborníci na marketing. Díky lepšímu porozumění proč chce spotřebitel sdílet své informace online, mohou být společnosti lépe připraveny s nimi spolupracovat smysluplnějšími a relevantnějšími způsoby.“

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger.

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS