• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Ostatní články > Smysl registrace do katalogů

Smysl registrace do katalogů

Redakce NETzin.cz 20. 8. 2010     Rubrika:  Ostatní články   

Občas se diskutuje a polemizuje nad tím, jestli má nějaký smysl registrace do katalogů odkazů, tedy činnost, při níž člověk prochází katalogy a vkládá do nich odkazy na svůj web. Někdo zatvrzele tvrdí, že je tato registrace naprosto zbytečná, jiní lidé upozorňují na to, že by mohla odkazovanému webu dokonce uškodit a další vzývají registraci do katalogů jako základ SEO a linbuildingu.

Skutečnost jako obvykle v celém oboru není jednoznačná a záleží na mnoha okolnostech. Zkušenosti praví, že nový web bez nějakého podpůrného mateřského nemá vlastně ani šanci dostat se do fulltextu vyhledávačů a pokud ano, tak rozhodně ne tak rychle, jak by si to majitel webu představoval.

Výběr katalogů a registrace do nich zajistí novým stránkám status něčeho, co by měly brát vyhledávače vážně. Teprve pak lze přemýšlet nad postupným budováním pozice, nad odkazovým profilem a dalšími možnostmi linkbuildingu. Vždyť majitel nového webu nemá ani na výběr.

Funkce katalogů

Katalogy tak plní velmi důležitou funkci. I když samy často bývají z výsledků hledání vyřazeny, mají svou hodnotu a pomáhají novým webům uchytit se. Je potřeba brát je vážně a neohrnovat nos nad jejich přínosem.

Mohou odkazy z katalogů webů uškodit?

Logicky by nemělo být možné, aby katalogy nějakému webu ublížily. Pokud se web zapojí do nějaké sítě linkfarem a sám na ně odkazuje, pak se může tato činnost negativně projevit, nelze však odsoudit web za to, že je na něj odkazováno. V zásadě platí, že se odkazovaná stránka nemusí dočkat kladného hodnocení, nikdy však nebude hodnocena záporně a proto je nejhorším stavem nulový přínos.

Kolik je katalogů odkazů?

Stovky a možná tisíce. Vznikají, zanikají, nikdo se o ně nestará. Za každým katalogem stojí nějaký administrátor a každý katalog je majitelem udržován v provozuschopném stavu. To stojí peníze i čas a ne každý je schopen toto trvale akceptovat.

Registrátoři do katalogů

Hlavní hodnotou zkušeného profesionálního registrátora do katalogů a zároveň důvodem, proč si jeho služby objednat, je právě seznam funkčních katalogů. Téměř s každým registrovaným webem se tento seznam obměňuje, registrátor přidává nové katalogy a vyřazuje ty nefunkční.

Je pravděpodobné, že majitel webu sám takový seznam nemá a stráví zbytečný čas registrováním do nefunkčních katalogů, zatímco ty funkční a přínosné mu unikají.

Katalogy mohou zajistit i návštěvnost

V některých velkých katalozích lidé skutečně hledají. Takové katalogy mohou přivést nové zákazníky, nové čtenáře, nové klienty. Takových katalogů není mnoho a není ani mnoho lidí, kteří by se na ně spoléhali, ale v podnikání se cení každý jednotlivec, který může být zákazníkem.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Úschovna.cz míří na zahraniční trhy30. 8. 2019 Úschovna.cz míří na zahraniční trhy Online vydavatelství TISCALI MEDIA, a.s. patří do skupiny Dignity, kterou s obratem dosahujícím téměř 500 milionů korun ročně vlastní podnikatel Kamil Koupý. Úschovna.cz patří mezi […] Posted in Web
  • Nový unikátní projekt pro malé a střední firmy19. 7. 2010 Nový unikátní projekt pro malé a střední firmy Nový projekt pro malé a střední firmy: Marketing+Design Minulý měsíc byl spuštěn zcela nový, unikátní projekt Marketing+Design (M+D), který pomáhá vytvářet malým a středním firmám […] Posted in Ostatní články
  • V ČB bude na zkoušku elektrobus s nabíjením z trolejí26. 1. 2014 V ČB bude na zkoušku elektrobus s nabíjením z trolejí Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. ve spolupráci se společnostmi Siemens, Rampini a Wiener Linien zve všechny zájemce na bezplatnou jízdu novým zajímavým vozidlem - elektrobusem […] Posted in Jihočeský kraj
  • Automatický video web na WordPressu30. 6. 2010 Automatický video web na WordPressu OIM Corporation uvádí na trh svůj nový produkt - motivy pro web postavený na WordPressu automaticky vkládající videa dle výběru. Služba je zpoplatněna, ale o web se není potřeba aktivně […] Posted in Web
  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • Nová ulice by měla nést název po Heliodoru Píkovi18. 1. 2014 Nová ulice by měla nést název po Heliodoru Píkovi Po Praze, Brně, Kroměříži, Liberci, Olomouci, Ostravě a Kladně by se i České Budějovice měly stát městem s ulicí, nesoucí název po armádním generálovi Heliodoru Píkovi. Jméno […] Posted in Jihočeský kraj
  • Domény INFO o jednom a dvou znacích8. 3. 2011 Domény INFO o jednom a dvou znacích Správce domény .INFO oznámil, že uvolní domény o jednom a dvou znacích (registrovat lze běžně pouze domény o třech znacích). Přidělení domény je však podmíněno podáním žádosti a zvláštním […] Posted in Web
  • Další možnost personifikace v hledání Google10. 3. 2011 Další možnost personifikace v hledání Google Nová funkcionalita přidává odkaz pro blokování celé domény přímo ve výsledcích. Je dostupná na Google.com, ale již brzy se rozšíří na Google v dalších oblastech a v dalších […] Posted in Web
  • Telefónica a Mozilla vyvinuly otevřený systém pro chytré telefony1. 3. 2012 Telefónica a Mozilla vyvinuly otevřený systém pro chytré telefony Díky novému systému mohou vzniknout chytré telefony za ceny běžných mobilních telefonů. První telefon založený na novém systému by se měl na trhu objevit ještě letos. Nadnárodní […] Posted in Technika, software
  • Vodafone22. 1. 2014 Vodafone představuje datový tarif s neomezeným surfováním po webu za 499 korun Vodafone nabídne od 24. ledna nový datový tarif Mobilní připojení Turbo s tzv. smart FUP – neomezeným surfováním po webových stránkách a limitem 20 GB pro stahování či sdílení souborů a […] Posted in Technika, software
Ostatní články

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám