Smysl registrace do katalogů
Občas se diskutuje a polemizuje nad tím, jestli má nějaký smysl registrace do katalogů odkazů, tedy činnost, při níž člověk prochází katalogy a vkládá do nich odkazy na svůj web. Někdo zatvrzele tvrdí, že je tato registrace naprosto zbytečná, jiní lidé upozorňují na to, že by mohla odkazovanému webu dokonce uškodit a další vzývají registraci do katalogů jako základ SEO a linbuildingu.
Skutečnost jako obvykle v celém oboru není jednoznačná a záleží na mnoha okolnostech. Zkušenosti praví, že nový web bez nějakého podpůrného mateřského nemá vlastně ani šanci dostat se do fulltextu vyhledávačů a pokud ano, tak rozhodně ne tak rychle, jak by si to majitel webu představoval.
Výběr katalogů a registrace do nich zajistí novým stránkám status něčeho, co by měly brát vyhledávače vážně. Teprve pak lze přemýšlet nad postupným budováním pozice, nad odkazovým profilem a dalšími možnostmi linkbuildingu. Vždyť majitel nového webu nemá ani na výběr.
Funkce katalogů
Katalogy tak plní velmi důležitou funkci. I když samy často bývají z výsledků hledání vyřazeny, mají svou hodnotu a pomáhají novým webům uchytit se. Je potřeba brát je vážně a neohrnovat nos nad jejich přínosem.
Mohou odkazy z katalogů webů uškodit?
Logicky by nemělo být možné, aby katalogy nějakému webu ublížily. Pokud se web zapojí do nějaké sítě linkfarem a sám na ně odkazuje, pak se může tato činnost negativně projevit, nelze však odsoudit web za to, že je na něj odkazováno. V zásadě platí, že se odkazovaná stránka nemusí dočkat kladného hodnocení, nikdy však nebude hodnocena záporně a proto je nejhorším stavem nulový přínos.
Kolik je katalogů odkazů?
Stovky a možná tisíce. Vznikají, zanikají, nikdo se o ně nestará. Za každým katalogem stojí nějaký administrátor a každý katalog je majitelem udržován v provozuschopném stavu. To stojí peníze i čas a ne každý je schopen toto trvale akceptovat.
Registrátoři do katalogů
Hlavní hodnotou zkušeného profesionálního registrátora do katalogů a zároveň důvodem, proč si jeho služby objednat, je právě seznam funkčních katalogů. Téměř s každým registrovaným webem se tento seznam obměňuje, registrátor přidává nové katalogy a vyřazuje ty nefunkční.
Je pravděpodobné, že majitel webu sám takový seznam nemá a stráví zbytečný čas registrováním do nefunkčních katalogů, zatímco ty funkční a přínosné mu unikají.
Katalogy mohou zajistit i návštěvnost
V některých velkých katalozích lidé skutečně hledají. Takové katalogy mohou přivést nové zákazníky, nové čtenáře, nové klienty. Takových katalogů není mnoho a není ani mnoho lidí, kteří by se na ně spoléhali, ale v podnikání se cení každý jednotlivec, který může být zákazníkem.
Autor: Redakce NETzin.cz