• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Společnost > Nový absolventský portál umožní spolupráci vysokých škol, studentů a firem

Nový absolventský portál umožní spolupráci vysokých škol, studentů a firem

Redakce NETzin.cz 2. 10. 2010     Rubrika:  Společnost    Štítky: vzdělání

PRAHA, 29. 9. 2010 – Společnou informační platformu pro komunikaci škol se svými absolventy, studenty či jejich zaměstnavateli představila dnes Asociace Studentů a Absolventů (ASA).

Nový portál Absolventi.cz disponuje již nyní podporou šestnácti vysokých škol a dvaceti osmi středních a vyšších odborných škol, díky čemuž patří mezi největší projekty svého druhu v českém školství.

„Portál vznikl na základě potřeby nás, studentů a budoucích absolventů vysokých škol. Chyběl nám systém, který by nám umožnil být v kontaktu se školou nejen během studia, ale i po jeho ukončení. A nejen to. Systém má pro zúčastněné školy či firmy značný ekonomický a ekologický rozměr, jelikož umožňuje výrazně šetřit náklady na tisk a tím šetří i životní prostředí,“ říká Daniel Novák, ředitel projektu Absolventi.cz.

Do projektu jsou zapojeny veřejné vysoké školy, soukromé vysoké školy a nově i střední školy, které také chtějí komunikovat se svými absolventy. Systém již nyní může využívat více než 70 000 studentů a budoucích absolventů partnerských vysokých škol projektu. Funkce portálu jsou však plně přístupné i zbylým 330 000 studentům vysokých škol, se kterými v současnosti ASA partnerství dojednává.

Na školách dosud existovaly dva odlišné druhy informačních systémů. Jeden pro komunikaci se studenty, druhý pro správu databáze absolventů. „Absolventi.cz obě tyto funkce integruje do jedné a přitom nabízí ještě funkci další – nástroj propagace vysoké školy vůči potenciálním studentům z řad středních škol,“ říká Mgr. Ladislav Mrklas, Ph.D.,prorektor vysoké školy CEVRO Institut, a dodává: „Projekt nám i ostatním školám ušetří značné náklady na budování vlastních systémů, ale také náklady na jejich správu a propagaci. Je výhodnější spolupracovat na jednom společném portálu, než v Česku samostatně vytvářet desítky či stovky portálů vlastních.“

Počet studentů spojených s tímto portálem je zajímavý i pro firmy. „Zapojení firem je pro nás také velmi důležité. Aby se studenti na portál vraceli, musí na něm najít informace. A to nejen od škol, ale také od firem například o práci, brigádách a dalších možnostech spolupráce. Již nyní nám oslovené firmy poskytují velmi dobrou zpětnou vazbu. Vítají efektivní nástroj ke komunikaci se studenty, který šetří náklady na tisk a distribuci svých plakátů a pomocí něhož mohou jedním klikem od stolu oslovit jednoduše svoji cílovou skupinu,“ uvádí Daniel Novák z Absolventi.cz.

Důležitou součástí portálu je systém elektronických nástěnek. Zde tvůrci projektu pracovali s motivací, proč by se studenti měli registrovat do dalšího z mnoha portálů. Odpovědí na tuto otázku byla pro tvůrce potřeba informací. Pro každou vysokou školu je vytvořena vlastní elektronická nástěnka, kam jednotlivé školy umisťují informace, jako to dělaly dříve na klasické nástěnky. A to nejenom školy, ale i firmy. „Na nástěnky vysokých škol se tiskne obrovské množství plakátů. Vidíme zde velký potenciál, že díky portálu Absolventi.cz nebudou firmy tisknout plakát pro 70 vysokých škol, ale jednoduše umístí plakát v elektronické podobě na 70 online nástěnek,“ přibližuje ekologický rozměr projektu Zora Kasiková, mluvčí sdružení Arnika.

„Spotřeba papíru v České republice každoročně roste. Snížit ji lze jen tehdy, pokud se změní naše uvažování a chování všude tam, kde se papír používá. Tvůrci díky novému portálu ukazují praktické řešení, které je ekologické a efektivní,“ dodává Kasiková.

„Do budoucna chceme zapojovat další a další školy, od základních až po vysoké a vytvořit tak funkční absolventský portál pro všechny české školy. Zároveň se budeme snažit navazovat partnerství, která by nám měla pomoci v rozvoji našeho projektu. Příkladem mohou být již uzavřená partnerství s projektem Česká hlava nebo Junior Achievement,“ nastiňuje budoucí rozvoj portálu jeho ředitel Daniel Novák.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost1. 9. 2025 Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost Vzdělání nebylo dříve dostupné pro každého a samotná myšlenka, že by stát mohl nařizovat účast ve škole, byla kdysi radikální. Pojďme se podívat na to, jak se z výsady vzdělávat stala […] Posted in Společnost
  • Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc14. 7. 2025 Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc Začátek školního roku je pro většinu rodičů nejen emocionálně nabitý moment, ale i nemalý zásah do rodinného rozpočtu. Pokud máte doma budoucího prvňáčka, připravte se na to, že pořízení […] Posted in Finance, ekonomika
  • Teenageři z Českých Budějovic ovládli soutěž finanční gramotnosti20. 7. 2021 Teenageři z Českých Budějovic ovládli soutěž finanční gramotnosti Rekordních 10 tisíc českých dětí se v uplynulém pololetí učilo finanční gramotnost s Abecedou peněz. Co si z programu odnesli, prověřila soutěž, jíž se mohli školáci se svými pedagogy […] Posted in Jihočeský kraj
  • Jihočeští školáci ve finále celostátní Soutěže finanční gramotnosti11. 4. 2021 Jihočeští školáci ve finále celostátní Soutěže finanční gramotnosti Soutěž finanční gramotnost zná krajské vítěze. Do celostátního finále se probojovaly tři týmy dětí z jižních Čech. Trojčlenné týmy uspěly v náročné konkurenci a prokázaly, že se ve světě […] Posted in Jihočeský kraj
  • Staňte se díky překladatelské agentuře rovnocenným partnerem22. 5. 2015 Staňte se díky překladatelské agentuře rovnocenným partnerem Čím dál častěji firmy působící v nejrůznějších oborech pracují nejen s tuzemskými, ale také zahraničními obchodními partnery. V takovém okamžiku nestačí jen trochu umět anglicky, právě […] Posted in Podnikání
  • Film o Nicholasi Wintonovi míří do škol25. 6. 2011 Film o Nicholasi Wintonovi míří do škol Projekt Nickyho rodina je interaktivním projektem pro základní a střední školy a navazuje na cyklus filmů Nicholase Wintona, který před vypuknutím II. světové války zachránil 669 českých a […] Posted in Společnost
  • Nový studentský portál Absolventi.cz2. 10. 2010 Nový studentský portál Absolventi.cz 29.9.2010 představila v rámci tiskové konference Asociace Studentů a Absolventů (ASA) novou informační platformu pro komunikaci škol se svými absolventy, studenty, či jejich […] Posted in Společnost
  • Jak se nezadlužit jako OSVČ a co s tím, když už se to stane?7. 9. 2018 Jak se nezadlužit jako OSVČ a co s tím, když už se to stane? I podnikatelé se mohou dostat do svízelné situace a najednou přestanou být schopní dostát svým závazkům. Jak tomu předejít a co dělat, když už se do takové situace dostanete a dluhy vám […] Posted in Podnikání
  • Peoplemetry slaví 17 let své existence v ČR2. 6. 2014 Peoplemetry slaví 17 let své existence v ČR Peoplemetr je malé zařízení, které sleduje aktivitu diváků před televizní obrazovkou, tedy odesílá údaje o tom, na co se kdo dívá. V České republice má doma peoplemetr 1850 […] Posted in Technika, software
  • Albatros Media a.s. novým majitelem nakladatelství Computer Press30. 9. 2010 Albatros Media a.s. novým majitelem nakladatelství Computer Press Podpis smlouvy o prodeji 100% akcií uzavřené ve čtvrtek 30. září 2010 završil proces prodeje společnosti Computer Press a.s. Computer Press a.s., největší české nakladatelství odborné […] Posted in Podnikání
Společnost
vzdělání

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám