• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Google Apps na vlastní doméně

Google Apps na vlastní doméně

Luboš Kudláček 22. 1. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: E-mail, Google

E-mail, Dokumenty, Kalendář… Aplikace Google na vlastní doméně s vlastní správou a zdarma, to nabízí již nějakou dobu Google Apps. Padesát e-mailových schránek v prostředí, jaké znají uživatelé služby Gmail mě přesvědčilo o tom, abych výhody i nevýhody této možnosti sám vyzkoušel. V článku najdete stručný návod ke zprovoznění, první dojmy a zkušenosti.

Abyste si mohli e-mailovou službu Google Apps aktivovat, musíte mít k dispozici doménu. Nemusí k ní být ani webhosting, stačí ji někde zaparkovat a nastavit záznamy DNS přesně tak, jak Google požaduje (to za vás může udělat i technická podpora webhostingu).

Příklad: Zaregistrujete si doménu novak.cz a vaše e-mailová adresa potom bude cokoli@novak.cz, tedy třeba honza@novak.cz. (Doména musí být volná k registraci.)

Poté přejděte na registrační stránku Google Apps, zadejte název své domény a postupujte podle návodů, které vám v jednotlivých krocích aktivačního formuláře aplikace napíše. Bude třeba nastavit již zmíněné záznamy DNS a čekat, než se změny projeví. Jak je uživatel upozorněn, může to trvat i 48 hodin, většinou je to však hotovo během hodiny jedné.

Vyplňte všechny potřebné údaje včetně prvního administrátorského e-mailu (pozor, pokud již nějaké e-mailové schránky máte u svého poskytovatele webhostingu, změnou DNS budou tyto odstraněny, musíte je tedy znovu založit).

Po dokončení registrace vás přivítá administrační panel, jeho spodní část je vidět na následujícím obrázku:

Google Apps - administrační panel

Google Apps - administrační panel

Mě zajímal v první řadě e-mail. Kliknutím na odkaz se dostanete do jeho nastavení, kde lze navolit vlastní subdoménu, např. http://mail.example.cz. To vyžaduje taktéž nastavení DNS u vaší domény a tato změna trvá dle mých zkušeností zhruba dvanáct hodin.

Poznámka: Mail na subdoméně ve skutečnosti nebude, dojde k přesměrování na adresu Google. Každopádně můžete na svou subdoménu poslat další uživatele pro přihlášení k e-mailové schránce. Stejné je to i v případě dalších aplikací, pokud je aktivujete a chcete využívat.

První dojmy

Jde tedy téměř o klasický Gmail, který netřeba podrobněji popisovat. Štítky, archivace zpráv (v tuto chvíli 7GB místa ve schránce), konverzace (seskupuje e-maily a odpovědi na ně ve složce Doručená pošta, takže vždy vidíte své zprávy v kontextu konverzace. Související zprávy jsou přehledně uspořádány jedna za druhou jako balíček karet.) K tomu bych zmínil ještě možnost nechat si přeložit cizojazyčné zprávy, dokumenty otevírat rovnou v aplikacích Google Docs (Dokumenty Google) a pro mě zcela zásadní a rozhodující možnost využít tohoto online klienta pro správu více e-mailových účtů. Nejen, že je stahuje přes POP3 z jiných schránek, ale dokáže je také stejným způsobem přes SMTP poskytovatele schránky odesílat. V jednom online účtu tak máte opravdu všechno.

Vložená reklama

Trochu jsem se obával, že budu zahlcen reklamou, nicméně není jí více než v klasickém Gmailu. Na pravé straně jeden sloupec v otevřené e-mailové zprávě, jinak žádná.

Shrnutí

Google Apps vidím jako dobrého pomocníka při organizaci lidí a sdílení informací. Ve verzi zdarma je to 50 uživatelů, kteří mohou sdílet informace v kalandáři, společnými silami pracovat na dokumentech v Google Docs (nyní slouží i jako datové úložiště) a mít svou vlastní firemní e-mailovou schránku.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma12. 11. 2020 Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google […] Posted in Web
  • Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google27. 11. 2018 Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google Organizace dTest podává stížnost na společnost Google k Úřadu na ochranu osobních údajů. Nový výzkum ukazuje, že Google porušuje Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) tím, jakým […] Posted in Web
  • Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek27. 11. 2018 Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek Pokud rádi a často fotíte, potkáte se dřív nebo později s problémem, jak svoje fotografie zálohovat a uložit tak, abyste o ně nepřišli. Pevné disky na to nestačí. Cloudové […] Posted in Technika, software
  • Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru16. 9. 2015 Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru Společnost Google věnovala již milion eur organizacím, které se zaměřují na humanitární pomoc uprchlíkům. Nyní vyzývá své uživatele, že zdvojnásobí jejich dary až do výše dalších 5 milionů […] Posted in Společnost
  • Značka Sklik22. 9. 2014 Nové značení inzerátů Skliku ve vyhledávání Seznam představil definitivní podobu označení placené reklamy ve výsledcích hledání. Je naprosto stejné (možná s jiným barevným odstínem), jako má Google. Placené inzeráty Sklik […] Posted in Web
  • SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam?27. 5. 2014 SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam? Sdružení pro internetovou reklamu v ČR, z.s.p.o. (SPIR), jehož členy jsou především velké firmy a mezi nimi i Seznam.cz, se účastní antimonopolního řízení, které vede Evropská komise proti […] Posted in Web
  • 17. 1. 2014 Vyhledávání obrázků v Googlu podle licence bude snazší Už od roku 2009 se dají vyhledávané obrázky v Googlu filtrovat podle typu licence, dříve však byla nabídka schovaná až v pokročilém vyhledávání. Teď se Google rozhodl tento filtr přidat […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
Podnikání Web
E-mailGoogle

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám