• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Drobečková navigace z pohledu SEO

Drobečková navigace z pohledu SEO

Luboš Kudláček 22. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Drobečková navigace je důležitou součástí rozsáhlejšího webu o více úrovních (zanoření stránek). Každá vrstva odkazuje směrem nahoru až ke stránce titulní, což umožňuje návštěvníkovi lépe se orientovat a ukazuje mu úplně přesně, kde se vlastně nachází. A nejen Google drobečkovou navigaci doporučuje jako základ optimalizace.

Zde na Netzinu a na jakémkoli blogu či magazínu podobného typu není drobečková navigace zas tolik podstatná. Takový blog má vlastně jenom dvě, možná tři úrovně, takže zdejší drobečková navigace u tohoto článku by vypadala takto:

Netzin.cz » Drobečková navigace z pohledu SEO

Maximálně takto, pokud bychom brali kategorii článku (nebo sérii nějakých článků) jako vrstvu, která je článku nadřazena:

Netzin.cz » SEO » Drobečková navigace z pohledu SEO

V podstatě jde o to, že čtenář tak pozná, kde přesně je. Je zanořen od titulní stránky přes jakousi sekci SEO na tento článek (alternativou by bylo například odkazovat ještě na výpis všech článků, pokud se nejedná o stránku titulní). To mu dává snadnou možnost dostat se výše, protože intuitivně vycítí, že tam bude obsah související s tím právě navštíveným.

Drobečková navigace bývá často mezi hlavičkou a vlastním obsahem, často je třeba odlišena barevně a případně i jinou velikostí písma.

Na blogu není, jak již bylo řečeno, příliš podstatná. Zde totiž stejnou funkci plní odkazy na kategorie u každého článku, navíc si na typickém weblogu může čtenář všechny rubriky dohledat v menu přímo na stránce, kde se zrovna nachází.

Jiná situace však nastává u webu, který má úrovní více. Jako ukázku můžeme použít web Ekonomikon.cz (můj vlastní), kde je jasně vidět, k čemu drobečková navigace slouží. Web má několik částí, které mají výchozí stránku a další stránky zanořené, někdy ještě na další úroveň. Ať už čtenář přijde na jakoukoli, vždy má k dispozici odkazy na všechny stránky směrem nahoru až k titulce.

Je to dobře patrné i na přiděleném Sranku, který se předává z hlouběji položených stránek k těm směrem vzhůru. Čím víc podstránek pak každá sekce má, tím vyšší Srank má její hlavní stránka.

Malý narychlo vytvořený model zanoření stránek:

Drobečková navigace

Z pohledu vyhledávače a odkazové struktury webu budou mít nejmenší váhu stránky 6 a 7, které budou svou hodnotu předávat stránce číslo 5. Celkově je pak jasné, že vzhledem k počtu podstránek na tom bude První úroveň B lépe, než První úroveň A. Touto strukturou a s pomocí drobečkové navigace říkám vyhledávačům, které stránky jsou důležitější.

Ve skutečnosti je pochopitelně třeba brát v úvahu obsah jednotlivých stránek, na jaké stránky tyto ze svého obsahu dále odkazují, jaké mají odkazy z vnějších zdrojů a podobně.

Drobečková navigace však v každém případě vyjadřuje strukturu webu a její použití potěší jak návštěvníky, tak vyhledávače.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Logo O226. 7. 2011 Osobní zkušenost a recenze O2 TV O2 TV, neboli digitální televize šířená po kabelu pevné linky. Počáteční nadšení už opadlo a je na čase objektivní zhodnocení kvality i spektra služeb. Posted in Technika, software
  • text13. 11. 2013 Víte, která slova udělají z vašeho textu úspěšné copy? Vědci zjistili, že ďábel se skutečně skrývá v detailech. Zkoušeli účinnost určitých typů vět na běžné testovací skupiny. Závěr byl jednoznačný - opravdu záleží na maličkostech. […] Posted in Web
  • Proč (ne)používat Facebook6. 3. 2010 Proč (ne)používat Facebook Každá služba se dočká nějaké kritiky. Kritika každé úspěšné služby je vidět daleko víc, než když bude někdo kritizovat třeba něčí blog. Facebook vzbuzuje emoce. Má hodně zastánců a hodně […] Posted in Web
  • Podnikáte? Jak na efektivnější propagaci a lepší pracovní prostředí16. 7. 2019 Podnikáte? Jak na efektivnější propagaci a lepší pracovní prostředí Běh podnikání a celý provoz firmy je spojen s celou řadou klíčových faktorů, které je potřeba brát na zřetel. Jedině tak si zajistíme úspěch. A můžeme začít od věcí spojených s marketingem […] Posted in Jihočeský kraj
  • Vodu v Českých Budějovicích mohou pít i kojenci – zároveň ale podraží21. 4. 2008 Vodu v Českých Budějovicích mohou pít i kojenci – zároveň ale podraží Zajímavá zpráva se objevila v březnových Novinách ČB radnice. Týká se Světového dne vody, který sice proběhl již 22.3., ale aktuální je stále. Ředitel společnosti 1. JVS Martin Kalač […] Posted in Jihočeský kraj
  • 5. 4. 2016 Finanční správa spustila web k elektronické evidenci tržeb Finanční správa spustila speciální webové stránky k elektronické evidenci tržeb, na nichž mohou podnikatelé, občané, ale i IT specialisté najít v uživatelsky příjemném prostředí moderních […] Posted in Podnikání
  • KUPčlánek.cz - logo12. 8. 2013 Jan Kalianko: KUPčlánek má rozhodně co nabídnout KUPčlánek.cz je pay-per-post systém s vlastní novou filozofií. Zařazené weby ukazuje inzerentům veřejně, má vlastní hodnocení jejich kvality, nízké nároky na příjem nových, žádné výplatní […] Posted in Podnikání
  • Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí13. 8. 2013 Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí Čím dál více uživatelů využívá k připojení na Internet vlastní počítač, který nesdílí s dalšími členy domácnosti. Souvisí to s aktuálním trendem rostoucího počtu jednočlenných domácností […] Posted in Technika, software
  • 12. 9. 2014 Město nařídilo celoplošnou deratizaci Statutární město České Budějovice vydalo nařízení, kterým se nařizuje provedení celoplošné deratizace, schválené dne 11.9.2014. Podle dokumentu vydaného městem jsou plošnou […] Posted in Jihočeský kraj
  • 23. 9. 2007 Biskupská zahrada v Českých Budějovicích Minulý týden měla veřejnost v rámci dnů Evropského dědictví možnost prohlédnout si i památky, které jsou jinak před našimi zraky uzavřené. Jedním z hojně navštěvovaných míst byla i […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám