• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > CZ.NIC zpřehlední trh s doménami, zavádí certifikaci registrátorů

CZ.NIC zpřehlední trh s doménami, zavádí certifikaci registrátorů

Luboš Kudláček 1. 9. 2011     Rubrika:  Web    Štítky: CZ.NIC

Byznys s doménovými registracemi je stále oblíbenější. Od začátku roku 2008 se jen v Česku počet firem, které tuto službu nabízí, téměř ztrojnásobil. To s sebou nese nejen cenový boj výhodný pro zákazníka, ale také zvyšující se nepřehlednost celkové nabídky na trhu.

Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, proto představilo projekt certifikace registrátorů s cílem poskytnout zájemcům o domény základní přehled o úrovni služeb jednotlivých registrátorů a definovat ideální vlastnosti a funkce registračního systému a souvisejících služeb.

„Certifikace je dobrovolná a registrátor ji může kdykoliv podstoupit na základě vlastní žádosti. Při hodnocení jsou zohledněna kritéria jako možnost registrovat doménu .CZ, kvalita nápovědy a dokumentace, technická funkčnost systému či doplňkové služby. Podle jejich úrovně může registrátor získat až pět hvězdiček, přičemž od jedné hvězdičky je oprávněn používat označení Registrátor certifikovaný pro maloobchod,“ vysvětluje Martin Peterka, provozní ředitel CZ.NIC, který ve sdružení za spolupráci s registrátory domén .CZ odpovídá.

Projekt hodnocení je určen registrátorům zaměřeným na koncového zákazníka. Kritéria hodnocení jsou tudíž definována podle potřeb tohoto typu klienta.

V rámci projektu se tak změní i podoba záložky o registrátorech na adrese www.nic.cz; od této chvíle se bude pořadí registrátorů domén .CZ řídit výsledky hodnocení. U jednotlivých registrátorů najdou zájemci také ikony IPv6, DNSSEC a mojeID, které symbolizují, že daný registrátor tuto technologii nebo službu podporuje, nebo návod, jak nejrychleji a nejlépe zaregistrovat doménu .CZ.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté26. 11. 2014 IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté Z průzkumu sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, vyplývá, že česká internetová veřejnost opět odmítla zavedení diakritiky do systému domény .CZ - proti se vyslovila 81 % […] Posted in Web
  • 19. 12. 2013 Máme 1 100 000 českých domén Sdružení CZ.NIC, správce domény .CZ, zaevidovalo ve čtvrtek 19. prosince ve 3:18 doménu s pořadovým číslem 1 100 000. Od registrace jubilejní milionté domény tak uplynul přesně na den […] Posted in Web
  • Projekt Jak na Internet opět na televizních obrazovkách1. 10. 2013 Projekt Jak na Internet opět na televizních obrazovkách Sdružení CZ.NIC ve spolupráci s Českou televizí uvede dvě nové série seriálu osvětových spotů Jak na Internet. Půjde o 45 zhruba dvouminutových videí vysílaných vždy ve všední den po […] Posted in Web
  • CZ.NIC nakládá s informacemi bezpečně, potvrdila certifikace17. 9. 2013 CZ.NIC nakládá s informacemi bezpečně, potvrdila certifikace Správce české národní domény, sdružení CZ.NIC, získal mezinárodně uznávanou certifikaci systému managementu bezpečnosti informací (ISMS) podle normy ISO 27001. Certifikace se týká […] Posted in Podnikání, Web
  • CZ.NIC spouští nový projekt pro lehčí správu domén – Doménový prohlížeč11. 9. 2013 CZ.NIC spouští nový projekt pro lehčí správu domén – Doménový prohlížeč Efektivnější a snazší komunikace s registrem domén a lepší přehled o registrovaných doménách – to jsou hlavní přínosy Doménového prohlížeče, nového projektu, za nímž stojí zaměstnanci […] Posted in Web
  • 10. 9. 2013 Srovnání cen domén u TOP registrátorů – 2013 Velkoobchodní cena domény .CZ (vedení záznamu v Centrálním registru na dobu 1 roku) během let radikálně klesala a poslední zhruba rok a půl za ni registrátoři zaplatí 125 Kč bez DPH. […] Posted in Web
  • Web - bezpečnost6. 8. 2013 CZ.NIC představuje Skener webu a CAPTCHA Help Správce národní domény .CZ spouští dva nové projekty. Skener webu bude pomáhat odhalovat nejčastější zranitelná místa webových aplikací a CAPTCHA Help bude pomáhat hendikepovaným […] Posted in Web
  • PrestaShop – open source systém pro eshop3. 8. 2013 PrestaShop – open source systém pro eshop Pomyslnou soutěž o nejpoužívanější open-source aplikaci pro tvorbu internetových elektronických obchodů vyhrál zřejmě PrestaShop. Kromě nejrozsáhlejších materiálů a informací v rámci webu […] Posted in Podnikání
  • CZ.NIC hlásí 1 milion registrovaných domén .CZ19. 11. 2012 CZ.NIC hlásí 1 milion registrovaných domén .CZ Před malou chvílí oznámilo sdružení CZ.NIC rovný jeden milion registrovaných domén .CZ. Je škoda, že ze statistik nelze vyčíst počet jednotlivých držitelů, protože je celkem jasné, […] Posted in Web
  • Wedos třetí největší v ČR18. 4. 2012 Wedos třetí největší v ČR Podle statistik CZ.NIC je webhostingová společnost WEDOS Internet, a.s. za pouhých 19 měsíců na třetím místě v počtu obsluhovaných .CZ domén. Více jich má ACTIVE 24 (2.místo) a nejlépe je […] Posted in Web
Web
CZ.NIC

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám