• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Linkbuilding v komentářích a rel=“nofollow“

Linkbuilding v komentářích a rel=“nofollow“

Luboš Kudláček 6. 10. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: linkbuilding, nofollow

Odkaz„Moc pěkný článek, tu informaci jsem už dlouho hledal. Díky.“ Objevilo se v komentáři pod článkem a samozřejmě s odkazem autora komentáře na jakýsi web o ubytování.

No budiž, proč ne, nemá smysl to řešit, nic jiného bych nedělal, kdybych se měl tímto typem spamu zabývat.

Jenže ono to pokračovalo.

Stejný komentář se objevil pod dalšími články na různých webech a já byl pořád v klidu. Ne, nebudu se tím zabývat, ztráta času, nešlo o významné články a ať si tam ten člověk (nebo robot) teda ten odkaz dá.

Pak se však stejná věta objevila na instalaci WordPressu pod systémem automaticky vygenerovaným prvním článkem. Šel jsem, prošel všechny weby a ze všech ten komentář smazal. Všechno má své hranice a tento „linkbuilder“ už to zkrátka přehnal.

rel=“nofollow“

Někdo tvrdí, že i odkazy s atributem nofollow mají svou hodnotu. Vychází to z předpokladu, že nofollow vyhledávače nemůžou a nikdy ani nemohly brát úplně vážně prostě proto, že webmasteři ho neumějí používat. Vkládají ho i tam, kam by ho vkládat neměli z obavy o své vlastní hodnocení, nebo možná i ze závisti, že by nějaké hodnocení mohli někomu (navíc zdarma) předat.

Typickým příkladem je Wikipedia, kde je atribut nofollow u všech externích odkazů, a otevřená editovatelná encyklopedie je tedy zřejmě tím největším příkladem nepochopení a diletantství.

K čemu tedy nofollow slouží

Z pohledu majitele webu tak může nofollow posloužit v případě, že chce mít odkazy pod kontrolou a například k těm v komentářích se nehlásit. Označí je za nedůvěryhodné a z jeho pohledu je všechno v pořádku (zde je ovšem další prostor ke spekulacím). Z pohledu linkbuildera je rovněž všechno v pořádku, protože takový odkaz má svou hodnotu (byť pochybnou a ne úplně prokázanou) a majitel se o to přitom moc nestará, protože věří, že spamem není nijak ohrožen.

Kdo tedy přijme tyto informace za správné, tomu pak nevadí vkládat odkazy do starých, a někde i do těch nových, článků na blogy a získat tak velké množství zpětných odkazů s minimálním úsilím. Navíc u toho může dělat z autora blbce a pochválit ho, takže ten si pak takového komentáře ještě považuje.

Kde je hranice

Technická stránka věci je tedy celkem jasná. Nemá smysl se dohadovat, pokud neexistují důkazy. Ano, četl jsem pohádku o nofollow a další texty. Neviděl jsem ale výsledky žádného testování a osobně mám za to, že získávat cíleně odkazy s rel=“nofollow“ je ztráta času.

Zbývá ale stránka morální, ta z pohledu majitele webu. Všichni máme v dnešní době málo času a každý skutečný komentář má svou hodnotu. Komentující by tedy měl mít možnost odkaz vložit, je to pro něj motivující a není nic špatného na tom, že komentuje tak trochu i kvůli tomu. Vedlejším efektem linkbuildingu může být vlastně navazování nových vztahů, diskutování o problému a jeho řešení. Tedy pokrok.

Pokud se to nepřehání a není z toho spam.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Navigační, kontextové, dynamické: 3 typy interních SEO odkazů, které musíte znát27. 11. 2024 Navigační, kontextové, dynamické: 3 typy interních SEO odkazů, které musíte znát Jak udělat váš web atraktivní pro vyhledávače i návštěvníky? Interní odkazy jsou klíčem, který otevírá dveře nejen lepší optimalizaci pro vyhledávače, ale i spokojenějším návštěvníkům. V […] Posted in Web, Marketing
  • Význam registrace do katalogů30. 1. 2011 Význam registrace do katalogů V průběhu let jsem registroval (nebo si nechal registrovat) mnoho webů do velkého množství katalogů. Pamatuji si docela jasně, jak jsem tímto způsobem zajišťoval nějakou tu hodnotu […] Posted in Podnikání, Web
  • Jak vypadá poptávka po SEO19. 5. 2011 Jak vypadá poptávka po SEO Není to tak dlouho, co jsem si vytvořil skromnou nabídku služeb týkajících se věcí kolem SEO a marketingu na internetu. A záměrně píšu tento článek subjektivně, protože jde o osobní […] Posted in Podnikání, Web
  • 4. 11. 2013 uProxy aneb Svobodný internet i pro nesvobodné země Právo na svobodu slova bereme jako samozřejmost – a na internetu už tuplem. Přesto jsou na světě země (zdravím Čínu), které musí o toto právo tvrdě bojovat a právě pro ně připravil Google […] Posted in Technika, software
  • Any Weblock - databáze webů14. 7. 2015 Zpožděný let, příjezd vlaku či autobusu? Žádejte kompenzace! Léto s ním související dovolené jsou už nějakou dobu v plném proudu. Více cestujících znamená více nasazených spojů, a spolu s tím roste i pravděpodobnost výskytu některých přepravních […] Posted in Cestování a turistika
  • 27. 3. 2013 11 GB online úložiště zdarma od Capsa.cz Capsa.cz nabízí online datové úložiště o velikosti 11 GB zdarma. Přikoupit lze 1 GB za 1 Kč měsíčně. Capsa.cz je česká firma a jejím hlavním produktem je úložiště pro práci v týmu. […] Posted in Technika, software
  • Logo O226. 7. 2011 Telefónica spouští affiliate program Telefónica O2 spouští v těchto dnech partnerský provizní systém. Jde o zprostředkování nákupu v eshopu a provize vypadají poměrně zajímavě, například za zprostředkování objednávky […] Posted in Podnikání, Technika, software
  • Propagace Facebooku Českou televizí11. 8. 2010 Propagace Facebooku Českou televizí U tiskové zprávy publikované zde na Netzinu se objevil zajímavý komentář, jehož myšlenka si zaslouží více pozornosti. Česká televize zavedla v květnu tohoto roku na svém webu ct24.cz […] Posted in Ostatní články
  • Společná mikrodata pro Google, Bing a Yahoo! – Schema.org2. 6. 2011 Společná mikrodata pro Google, Bing a Yahoo! – Schema.org Tři vyhledávače dnes oznámily společnou inciciativu, která by jim měla pomoci poskytovat lepší výsledky hledání a ulehčovat jim orientaci v obsahu webových stránek. Jde o návod pro […] Posted in Web
  • 18. 4. 2010 Naplánování publikování příspěvků v Drupalu Používáte-li Drupal jako magazín, blog, nebo prostě jiný typ zdroje, kde vycházejí chronologicky řazené příspěvky, bude se vám určitě hodit funkce, která zajistí zveřejnění obsahu v předem […] Posted in Web
Podnikání Web
linkbuildingnofollow

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám