• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vypadá poptávka po SEO

Jak vypadá poptávka po SEO

Luboš Kudláček 19. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Není to tak dlouho, co jsem si vytvořil skromnou nabídku služeb týkajících se věcí kolem SEO a marketingu na internetu. A záměrně píšu tento článek subjektivně, protože jde o osobní zkušenost a je možné, nebo dokonce pravděpodobné, že jiní lidé a především větší firmy budou mít zkušenosti s potencionálními klienty úplně jiné.

Já mám poptávku nebo dotaz v e-mailové schránce každý druhý den, nebo ať nepřeháním, tak každý čtvrtý. Vypadá to na první pohled, že poptávka je veliká, a že s takovým zájmem bych mohl vybudovat velkou firmu, zaměstnat lidi a věnovat se desítkám klientů. Starat se o jejich weby, zprostředkovat reklamu, udržovat PPC, dělat PR atd.

Jenže ve skutečnosti to tak jednoduché není.

A teď proč.

1.

Zhruba polovina potencionálních klientů vůbec nechápe, co vlastně chce. Já nenabízím první místo na Seznamu jaksi z principu. Už jsem si říkal, že dělám velkou chybu, že v byznyse prostě musíte dávat lidem přesně to, co chtějí, ale zatím jsem ve fázi, kdy to odmítám. Lidé mají určitou mlhavou představu, co od SEO očekávají, ale dost často nevědí, co vlastně očekávají od svého webu. O tom mají představu často ještě mlhavější, ale pro mě je to pro zahájení spolupráce zásadní. A nemůžu prostě dělat každému člověku analýzu jeho podnikání.

2.

Další skupina lidí se velmi zarazí nad tím, že by měli na něčem spolupracovat. Oni prostě opravdu chtějí přijít do obchodu (viz rozmáhající se SEO e-shopy), tam koupit nějaký balíček, měsíčně za něj platit, aby prostě to SEO měli, a o víc se nestarat. Když jim řeknu, že jim musím změnit a zlepšit a doplnit něco na webu, jsou překvapení.

3.

Někteří lidé to prostě jenom zkoušejí. Myslí si, že ví o SEO dost. Mají texty plné strong, mají v title spoustu klíčových slov, někomu už možná předtím zaplatili, sami hodně udělali a po dlouhé době zjistili, že to vlastně k ničemu nebylo. Je s nimi těžká domluva a je lepší dát od toho ruce pryč, telefony stojí spoustu peněz a mailování spoustu času.

4.

No a pak je tu cena. Mezi moje poptávající patří bohužel většinou lidé, kteří mají hodně levný web. Hodně málo investovali do něj (levný student, nějaký systém zdarma, maximálně WordPress). Tam se bavit o tisících korun je nepředstavitelné, protože jak je možné, že web je zadarmo a něco bych měl platit? Tolik? Aha, tak ne.

Přitom s webem jdou dělat opravdu zázraky. Díky webu lze získat zákazníky. Hodně lidí se asi zklamalo, když na jejich někde zdarma vytvořený web nikdo nechodil, ale když se podíváte do fulltextu, zjistíte, že hodně řemeslníků, živnostníků a firem nemá prakticky konkurenci. A že vlastně nic složitého a příliš nákladného nepotřebují. Stačí se trošku snažit a můžou být i na tom Seznamu první.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Stát vydělává miliardy na prodeji drog a nikomu to nevadí27. 10. 2014 Stát vydělává miliardy na prodeji drog a nikomu to nevadí Z přednášky o drogách se můžete kromě jiného dozvědět také to, že dealer drog se snaží nalákat další konzumenty a budoucí odběratele svého zboží tak, že první dávky jsou zdarma nebo za […] Posted in Společnost
  • Logo O221. 10. 2013 O2 Čtení nabízí elektronické časopisy a noviny Telefónica O2 nabízí svým zákazníkům novou službu s názvem O2 Čtení. Ta umožňuje stahovat si noviny a časopisy do zařízení připojeného k internetu, a to bez čerpání datových […] Posted in Podnikání
  • 16. 9. 2015 Kofola se stěhuje do České republiky Skupina Kofola pokračuje v projektu stěhování sídla své mateřské společnosti do České republiky, sídlo bude mít v Ostravě. Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola, k tomu […] Posted in Podnikání
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads31. 5. 2019 Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů. […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Jak používat Child Themes25. 6. 2011 Jak používat Child Themes Child theme je šablona WordPressu, která přebírá soubory svého rodiče, tedy šablony jí nadřazené, a lze v ní cokoli upravit bez obav z toho, že o změny přijdete při aktualizaci […] Posted in Web
  • internet18. 5. 2015 Internet na cesty i do domácnosti Hledáte nového, výhodnějšího, poskytovatele internetu? Můžeme vám poradit na co se dívat u jednotlivých nabídek. Dnes jsme pro vás rozebrali do posledního detailu internet od O2. Méně […] Posted in Technika, software
  • Přesměrování18. 9. 2013 Možnosti přesměrování Přesměrovat webovou stránku na jinou byste měli hlavně v případech jejího přesunu. Tento článek je o tom, jak přesměrovat stránku pomocí meta tagu v hlavičce stránky, PHP kódem a […] Posted in Web
  • Vodafone jako první na český trh přináší sdílené tarify2. 8. 2011 Vodafone jako první na český trh přináší sdílené tarify Vodafone od 15. srpna jako první z operátorů nabídne českým zákazníkům sdílené tarify, které mohou rodinám či firmám výrazně snížit náklady na komunikaci. Díky novým Společným tarifům na […] Posted in Technika, software
  • Připomenutí vítězství nad německým fašismem1. 5. 2008 Připomenutí vítězství nad německým fašismem 5. a 8. května 2008 pořádá město OSLAVY DNE VÍTĚZSTVÍ, které proběhnou za účasti představitelů města, kraje, členů Českého svazu bojovníků za svobodu a zástupců Armády České […] Posted in Jihočeský kraj
  • T-Mobile umožní zákazníkům platit v Google Play z vyúčtování či z kreditu10. 12. 2013 T-Mobile umožní zákazníkům platit v Google Play z vyúčtování či z kreditu T-Mobile zavádí jako první operátor v České republice placení v internetovém obchodě Google Play přímo z vyúčtování služeb pro tarifní zákazníky nebo z kreditu pro uživatele předplacených […] Posted in Technika, software
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám