• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vypadá poptávka po SEO

Jak vypadá poptávka po SEO

Luboš Kudláček 19. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Není to tak dlouho, co jsem si vytvořil skromnou nabídku služeb týkajících se věcí kolem SEO a marketingu na internetu. A záměrně píšu tento článek subjektivně, protože jde o osobní zkušenost a je možné, nebo dokonce pravděpodobné, že jiní lidé a především větší firmy budou mít zkušenosti s potencionálními klienty úplně jiné.

Já mám poptávku nebo dotaz v e-mailové schránce každý druhý den, nebo ať nepřeháním, tak každý čtvrtý. Vypadá to na první pohled, že poptávka je veliká, a že s takovým zájmem bych mohl vybudovat velkou firmu, zaměstnat lidi a věnovat se desítkám klientů. Starat se o jejich weby, zprostředkovat reklamu, udržovat PPC, dělat PR atd.

Jenže ve skutečnosti to tak jednoduché není.

A teď proč.

1.

Zhruba polovina potencionálních klientů vůbec nechápe, co vlastně chce. Já nenabízím první místo na Seznamu jaksi z principu. Už jsem si říkal, že dělám velkou chybu, že v byznyse prostě musíte dávat lidem přesně to, co chtějí, ale zatím jsem ve fázi, kdy to odmítám. Lidé mají určitou mlhavou představu, co od SEO očekávají, ale dost často nevědí, co vlastně očekávají od svého webu. O tom mají představu často ještě mlhavější, ale pro mě je to pro zahájení spolupráce zásadní. A nemůžu prostě dělat každému člověku analýzu jeho podnikání.

2.

Další skupina lidí se velmi zarazí nad tím, že by měli na něčem spolupracovat. Oni prostě opravdu chtějí přijít do obchodu (viz rozmáhající se SEO e-shopy), tam koupit nějaký balíček, měsíčně za něj platit, aby prostě to SEO měli, a o víc se nestarat. Když jim řeknu, že jim musím změnit a zlepšit a doplnit něco na webu, jsou překvapení.

3.

Někteří lidé to prostě jenom zkoušejí. Myslí si, že ví o SEO dost. Mají texty plné strong, mají v title spoustu klíčových slov, někomu už možná předtím zaplatili, sami hodně udělali a po dlouhé době zjistili, že to vlastně k ničemu nebylo. Je s nimi těžká domluva a je lepší dát od toho ruce pryč, telefony stojí spoustu peněz a mailování spoustu času.

4.

No a pak je tu cena. Mezi moje poptávající patří bohužel většinou lidé, kteří mají hodně levný web. Hodně málo investovali do něj (levný student, nějaký systém zdarma, maximálně WordPress). Tam se bavit o tisících korun je nepředstavitelné, protože jak je možné, že web je zadarmo a něco bych měl platit? Tolik? Aha, tak ne.

Přitom s webem jdou dělat opravdu zázraky. Díky webu lze získat zákazníky. Hodně lidí se asi zklamalo, když na jejich někde zdarma vytvořený web nikdo nechodil, ale když se podíváte do fulltextu, zjistíte, že hodně řemeslníků, živnostníků a firem nemá prakticky konkurenci. A že vlastně nic složitého a příliš nákladného nepotřebují. Stačí se trošku snažit a můžou být i na tom Seznamu první.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Objevte krásy webu s novou Beta verzí Internet Exploreru 915. 9. 2010 Objevte krásy webu s novou Beta verzí Internet Exploreru 9 Microsoft dnes celosvětově představil Beta verzi internetového prohlížeče Internet Explorer 9. Společně s partnery jako televize Nova, Seznam.cz, PLAY.CZ, Facebook, CNN nebo například Red […] Posted in Technika, software
  • 29. 7. 2015 Čistý zisk O2 vzrostl o polovinu na 2,3 miliardy korun Operátor O2 dnes oznámil své první provozní a finanční výsledky po rozdělení společnosti za první pololetí 2015. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 […] Posted in Podnikání
  • Značkové domény nejvyšší úrovně od roku 201321. 6. 2011 Značkové domény nejvyšší úrovně od roku 2013 Rada ICANN schválila na svém zasedání zavedení nových domén nejvyšší úrovně. Brzy se tak zřejmě dočkáme domén .microsoft, .google a dalších. Žádosti bude možné podávat od 12. ledna 2011, […] Posted in Web
  • Seo optimalizace webu16. 7. 2020 Seo optimalizace webu Že nevíte, jak na optimalizaci webu? Pak právě pro vás je zde náš dnešní článek, kde se o tomto tématu dozvíte více informací. Určitě nebudete litovat. Také právě začínáte […] Posted in Web, Marketing
  • 12. 9. 2017 Fio banka má 750 tisíc klientů Fio banka hlásí, že počátkem září překročila hranici tři čtvrtě milionu klientů. Za letošní rok jich získala přes 80 tisíc. Fio banka je v současné době pátou největší bankou v České […] Posted in Finance, ekonomika
  • Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem15. 1. 2010 Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem Seznam.cz spustí novou verzi PPC reklamního systému Sklik. Stane se tak o víkendu 30. a 31. ledna a na svém blogu informuje inzerenty o tom, jak bude celá migrace probíhat. Nově je zde […] Posted in Podnikání, Web
  • O214. 7. 2014 O2 má nové tarify mobilního internetu Od 15. 7. všechny datové tarify od O2 zrychlí na maximální rychlost 110 Mbit/s pro stahování a 55 Mbit/s pro nahrávání dat. Všechny tarify O2 jsou tak připraveny na využití s nejrychlejší […] Posted in Technika, software
  • Drobečková navigace z pohledu SEO22. 5. 2011 Drobečková navigace z pohledu SEO Drobečková navigace je důležitou součástí rozsáhlejšího webu o více úrovních (zanoření stránek). Každá vrstva odkazuje směrem nahoru až ke stránce titulní, což umožňuje návštěvníkovi lépe […] Posted in Podnikání, Web
  • 19. 2. 2019 Digidějovice 2019 – stručné poznámky Jsem vděčný všem pořadatelům, že podobnou konferenci „dotáhli“ i sem k nám, do historicky zemědělských jižních Čech. :-) Letos jsem se jako divák zúčastnil podruhé a nelituji […] Posted in Podnikání, Web
  • Kolik stojí parkovací karty a jak je zařídit15. 9. 2014 Kolik stojí parkovací karty a jak je zařídit Město České Budějovice vydává parkovací karty pro abonenty a rezidenty jako povolení k parkování na vyhrazených místech v centru a v okolí Lannovy třídy. Jaké jsou podmínky, kolik to stojí […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám