• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > 40 % Čechů nikdy nezměnilo svou banku

40 % Čechů nikdy nezměnilo svou banku

Redakce NETzin.cz 18. 9. 2015     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: banky, průzkum

Banku už někdy změnilo 60 % Čechů. Dalších 10 % se na to chystá. Při výběru nové banky je zajímají hlavně poplatky a funkční internetové bankovnictví, jinak jsou ale Češi ke své bance spíše loajální.

Budova ČNB

Tvrdí to portál Ušetřeno.cz, který provedl průzkum mezi 1200 respondenty. Z něj vyplývá, že banku sice někdy v minulosti změnilo 60 % dotázaných, nicméně většina z nich za svůj život změnila banku maximálně jednou (57 %) nebo dvakrát (30 %).

Od nové banky Češi požadují především nízké nebo nulové poplatky za vedení účtu. Jejich výši uvedly jako klíčový faktor při rozhodování téměř tři čtvrtiny všech dotázaných. Polovina z nich pak uvedla také minimální nebo žádné poplatky za výběry z bankomatů, příchozí/odchozí platby a další služby. Poměrně důležité je pro Čechy také přehledné internetové bankovnictví (40 %). Jen třetina vyžaduje proklientský přístup banky (29 %).

Novou banku si více než 52 % z respondentů vybírá na základě informací dostupných na internetu, i když významnou roli hraje i doporučení od přátel a rodiny, kde pátralo 38 % dotázaných. Osobně na pobočku se pak pro další informace vypraví pouze čtvrtina lidí.

Při výběru běžného účtu Češi myslí na budoucnost a zajímají se i o výhodnost dalších produktů banky, jako je půjčka, spořící účet či hypotéka. Jejich ceny si předem zjistí tři čtvrtiny z nich. Spořicí účet si pak 41 % lidí založí rovnou společně s běžným účtem.

Banku nikdy nezměnilo a ani změnit neplánuje 28 % dotázaných. Jde především o konzervativní klienty, kteří si účet sjednali standardně na pobočce (86 %) a jsou u své banky již 8 let a více (64,2 %). Spokojeno se službami své banky je ale jenom 68 % z nich. Jako důvod, proč banku nikdy nezměnili, převažovala lenost i nechuť a nedostatek času změnu řešit. Pouhých 6 % dotázaných uvedlo, že podle nich na trhu není lepší banka než jejich stávající. Desetina všech dotázaných pak přiznala, že se ke změně banky teprve chystá.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Platební prsteny od mBank za 1 Kč14. 5. 2025 Platební prsteny od mBank za 1 Kč mBank spustila časově omezenou akci na podporu bezkontaktního placení pomocí prstenu. Až do 31. srpna 2025 mohou noví i stávající klienti získat platební prsten Niceboy One za 1 Kč místo […] Posted in Finance, ekonomika
  • Tajemství devizových rezerv: Jak centrální banky udržují stabilitu měn3. 5. 2024 Tajemství devizových rezerv: Jak centrální banky udržují stabilitu měn Devizové rezervy jsou jako tichý strážce, který stojí v pozadí a zajišťuje stabilitu a prosperitu ekonomiky. Přestože o nich nemluvíme často, hrají klíčovou roli v globálním finančním […] Posted in Finance, ekonomika
  • Favicon.ico7. 10. 2019 Erste (u nás má Českou spořitelnu) slaví 200 let od svého založení Předchůdce dnešní Erste Group - spořitelna „Erste Oesterreichische Spar-Casse” - byla založena ve Vídni 4. října 1819. Naše Česká spořitelna v roce 1825 a je nejstarší bankou na domácím […] Posted in Finance, ekonomika
  • 16. 7. 2019 Air Bank se stěhuje z Géčka do IGY, bankomat v Géčku zůstane Pobočka v nákupním centru Géčko bude uzavřena v úterý 23. července večer. Stěhování bude trvat jeden den, tedy hned ve čtvrtek 25. července bude otevřena nová pobočka v nákupním centru IGY […] Posted in Jihočeský kraj
  • Měňte dodavatele služeb kdykoli je to vhodné, ušetříte hromadu peněz9. 4. 2019 Měňte dodavatele služeb kdykoli je to vhodné, ušetříte hromadu peněz Když budete měnit dodavatele služeb kdykoli to uznáte za vhodné, přispějete ke zlepšování postavení spotřebitelů na trhu, k nižším cenám a k lepší zákaznické péči pro […] Posted in Finance, ekonomika
  • 18. 1. 2019 Psa má 46 % jihočeských domácností a majitelé za péči o něj vynaloží 12 400 Kč ročně Říká to průzkum České spořitelny, podle kterého si život bez domácího mazlíčka neumí život představit 63 % lidí žijících v Jihočeském kraji. Pořizovací náklady za všechny mazlíčky, které […] Posted in Jihočeský kraj
  • Většině lidí dnes stačí bankovní účet bez poplatku, tak proč za něj platit4. 12. 2018 Většině lidí dnes stačí bankovní účet bez poplatku, tak proč za něj platit Většině lidí chodí na bankovní účet vydělané peníze, které pak vybírají z bankomatu nebo své finanční prostředky čerpají placením kartou. Tyto služby jsou dnes běžně […] Posted in Finance, ekonomika
  • 18. 6. 2018 Rady a tipy, jak vybrat ten nejlepší studentský účet Vybíráte studentský účet? Pak se nezaměřujte jen na konta určená pro studenty a rozhodně nelpěte pouze na nulových poplatcích. Při výběru běžného účtu jsou důležité i další parametry. Co […] Posted in Finance, ekonomika
  • Česká spořitelna bude mít od října nové webové stránky18. 9. 2017 Česká spořitelna bude mít od října nové webové stránky Česká spořitelna bude mít od začátku října nové webové stránky. Jejich hlavní výhodou bude nový design s ohledem na moderní webové trendy a vylepšená přehlednost pro uživatele. Nový […] Posted in Web, Finance, ekonomika
  • 12. 9. 2017 Fio banka má 750 tisíc klientů Fio banka hlásí, že počátkem září překročila hranici tři čtvrtě milionu klientů. Za letošní rok jich získala přes 80 tisíc. Fio banka je v současné době pátou největší bankou v České […] Posted in Finance, ekonomika
Finance, ekonomika
bankyprůzkum

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám