• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Oslabená koruna zdraží elektroniku až o dvacet procent

Oslabená koruna zdraží elektroniku až o dvacet procent

Redakce NETzin.cz 23. 2. 2015     Rubrika:  Finance, ekonomika   

KošíkPrůběžné oslabování české koruny vzhledem k hlavním světovým měnám postupně tvrdě dopadá na ceny elektroniky. Nejrychleji dochází ke zdražení výpočetní techniky a mobilních telefonů. S určitým časovým odstupem bude stejným způsobem postižena spotřební elektronika i bílá technika.

„Postupné zvýšení maloobchodních cen u téměř celého sortimentu elektroniky v důsledku oslabování koruny je nevyhnutelnou realitou. Co se všichni obchodníci snaží ovlivnit je čas, kdy k němu dojde,“ uvedl Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro.

Obchodníci totiž mohou svými kroky na trhu částečně ovlivnit, kdy se slabá česká měna projeví na cenovkách elektroniky v prodejnách. U různých skupin sortimentu mají větší nebo menší možnost se předzásobit zbožím za staré ceny.

„Například u IT a mobilních telefonů tak dochází spíše k průběžnému zvyšování cen spolu s vývojem kurzu, naopak v bílé technice k němu dojde obvykle později a skokově v závislosti na tom, zda obchodník už své staré zásoby odprodal,“ vysvětlil Robin Weintritt.

Nové modely zdraží až o 20 %

Obecně také platí, že se výrobcům obtížně zvyšuje cena stávajících modelů, kde jsou pod silným tlakem konkurence a i za cenu krátkodobého snížení vlastního profitu jsou ochotni cenu držet na původní úrovni, nebo ji navýšit pouze kosmeticky. Naopak s novými modely budou potřebovat získat zpět náklady spojené s jejich vývojem. „V případě televizorů nebo notebooků očekáváme, že nové modely budou přibližně v dubnu startovat na cenách o 20 % vyšších, než jsou dnešní srovnatelné typy. Využijeme přitom všech dostupných nástrojů, abychom našim zákazníkům nabízeli levnější zboží pokud možno co nejdéle,“ uzavírá Robin Weintritt.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu25. 9. 2013 Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu 47 procent lidí využívajících internet nakoupí online alespoň jednou za měsíc. Nejoblíbenějším zbožím je oblečení, obuv a elektronika. Informace vycházejí z aktuálního výzkumu […] Posted in Podnikání
  • Prvotní propagace webu10. 1. 2010 Prvotní propagace webu Máte hotový nový web a nevíte co s ním dál? Jak oznámit lidem, že váš web vůbec existuje? Jak jej efektivně propagovat, aby se dostal do povědomí vyhledávačů? V tomto článku je několik […] Posted in Podnikání, Web
  • 27. 11. 2018 Zvyšuje se velkoobchodní cena .CZ domény Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény .CZ, od 1. ledna 2019 zvyšuje velkoobchodní cenu za roční registraci doménového jména, a to na 145 Kč bez DPH. Ke změně velkoobchodní […] Posted in Web
  • Internetu i v Česku nabízí nové možnosti podnikání. Je na čase, aby je začaly využívat i ženy. Ty se totiž na internetu zatím raději baví18. 11. 2010 Internetu i v Česku nabízí nové možnosti podnikání. Je na čase, aby je začaly využívat i ženy. Ty se totiž na internetu zatím raději baví Tak jako na celém světě, i v Česku obliba internetu stále roste. Stejně tak u nás i ve světě platí to, že na internetu se sice pohybuje více mužů, ženy ovšem tráví online více času. […] Posted in Podnikání
  • 28. 11. 2013 Rada ČTÚ jedná o použití kmitočtů od 39,5 GHz do 43,5 GHz Rada Českého telekomunikačního úřadu odsouhlasila k veřejné konzultaci návrh změn ve využití rádiového spektra v rozsahu kmitočtů od 39,5 GHz do 43,5 GHz, původně určeného k provozu […] Posted in Technika, software
  • Jak mBank propásla svou příležitost24. 5. 2014 Jak mBank propásla svou příležitost Koncem roku 2007 došlo na bankovním trhu v České republice k převratu. Způsobila ho mBank, která přišla do Čech a prostřednictvím dobře udělané reklamy a z nemalé části také díky velkému […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • LIPNO DRAGON BOAT RACE 20082. 5. 2008 LIPNO DRAGON BOAT RACE 2008 O víkendu 23. – 25. května se na Lipně, v areálu „Loděnice Lipno“ na okraji obce Lipno nad Vltavou, uskuteční Mistrovství lipenské přehrady v závodě dračích lodí. Závod je určen […] Posted in Jihočeský kraj
  • Tlačítko +1 u reklam AdWords4. 7. 2011 Tlačítko +1 u reklam AdWords Tlačítko +1 se zobrazuje nejen vedle jednotlivých odkazů ve výsledcích vyhledávání Google, ale také vedle reklam AdWords. Tímto tlačítkem lze doporučit konkrétní reklamu ostatním […] Posted in Web
  • 11. 7. 2011 Na WordPressu už přes 50 milionů webů WordPress se může pochlubit dalším významným číslem. Díky němu funguje už přes padesát milionů webů, něco přes polovinu z tohoto čísla tvoří blogy na službě WordPress.com. Posted in Web
  • O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči24. 5. 2011 O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči Telefónica Czech Republic vytvořila speciální tým, který poskytuje zákazníkům O2 podporu na sociálních sítích. Čtyřčlenný tým specialistůje je k dispozici každý den od 8 do 20 hodin včetně […] Posted in Ostatní články
Finance, ekonomika

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám