Velké změny a novinky na Facebooku. Co všechno je nové?
V posledních týdnech testoval Facebook několik významných změn, které bude brzy oficiálně spouštět.
Těšit se můžeme na pořádání soutěží přímo na stránkách, fotografie do reklamních formátů zdarma a také na přepracovaný algoritmus zobrazování příspěvků v news feedu.
Kvůli soutěžím už nemusíme vytvářet aplikace!
Jedno z nejnenáviděnějších pravidel Facebooku bylo to, které povolovalo soutěže jen jako aplikace třetích stran. Vývoj aplikací byl však poměrně drahý a ne každá firma si mohla dovolit do takové jednoúčelové propagace investovat. Teď se největší sociální síť rozhodla ulehčit pořadatelům soutěží život a povolila jejich provoz přímo na facebookových stránkách.
Soutěže tedy mohou probíhat přímo na stránkách firem a značek a uživatelé se mohou zapojovat lajkováním statusu nebo komentářem. Alternativou je posílání odpovědí formou zpráv stránce nebo soutěžních statusů na timeline. Facebook také povolil možnost hlasování prostým lajknutím.
Pár zakázaných soutěžních praktik však zůstává. Provozovatel soutěže smí požadovat jen odpověď na otázku nebo hlasování. Sdílení je stále proti pravidlům a označování na fotkách se smí dít jen v případě, že je na nich ona osoba skutečně vyobrazena.
Také pořád platí, že součástí soutěže musí být zveřejnění srozumitelných pravidel, soutěž musí vyhovovat místním zákonům a obsahovat informaci o tom, že Facebook není ani pořadatelem, ani spolupořadatelem či sponzorem.
Do reklamy dostaneme zdarma fotografie od Shutterstocku!
Facebook není rád, když se na něm objevují reklamy s nevýraznými obrázky, které nikoho nezaujmou. Také ovšem moc dobře ví, že malé a střední firmy si prostě nemohou dovolit kupovat výstavní fotografie a neustále se poohlížejí, odkud je možné stáhnout bezplatné obrázky.
Takže se dohodl s fotobankou Shutterstock, která dodá do nástrojů rozsáhlou kolekci fotografií, které budou pro tvorbu facebookových reklamních formátů k dispozici zcela zadarmo.
Pro jednu reklamu bude možné vybrat až 6 fotografií najednou, což s sebou přinese možnost vytvářet rychlé varianty reklam. Tento nástroj bude umět využívat právě ony fotografie ze Shutterstocku, fotky na stránce, nově vložené obrázky, ale i starší reklamy. Možnost volby více fotografií výrazně usnadní testování efektivity jednotlivých reklam.
Kvalitní příspěvky budou mít vyšší počet zobrazení v news feedu!
Poslední změna algoritmu, který vybírá příspěvky, zobrazované v news feedu, nás moc nepotěšila, protože s sebou přinesla pokles počtů zobrazení. Teď bude Facebook spouštět další změnu a vypadá to, že tentokrát budeme spokojenější.
Facebook tímto algoritmem ovlivňuje, který příspěvek uvidí uživatel ve svém vláknu. Snahou je dosáhnout stavu, kdy se zobrazí jen ty příspěvky, které mohou uživatele zaujmout. Pokud se to totiž podaří, stráví pak na síti víc času a uvidí i víc reklam.
Nejnovější změna má stále ten samý cíl, ale hodnocení, která jsou součástí algoritmu, se pozměnila. Podle experimentů, které s tímto novým vybíráním příspěvků Facebook zkoušel, přináší prý tato inovace jednoznačně pozitivní efekt.
Facebook se tentokrát zeptal přímo uživatelů, jaké statusy považují za kvalitní a přínosné
Tentokrát se totiž Facebook zeptal přímo uživatelů, co považují za kvalitní příspěvek. Položil jim přesně cílené otázky ohledně aktuálnosti, relevance, důvěryhodnosti a také chuti sdílet. Jejich odpovědi pak prošly analýzou a na základě výstupů vznikl nový algoritmus.
Ten byl testován na určitém procentu uživatelů sítě. Výsledkem bylo snížení počtu nekvalitních příspěvků v news feedu a patrně i díky tomu zvýšení interakcí se zobrazenými příspěvky, které algoritmus shledal kvalitními.
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.