• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Kreditní karta – jak funguje tento nejhorší bankovní produkt?

Kreditní karta – jak funguje tento nejhorší bankovní produkt?

Redakce NETzin.cz 25. 2. 2018     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: kreditní karta

Kreditní karta je oblíbeným bankovním i nebankovním produktem, který u klientů finančních institucí budí zdání, že je velmi výhodný. Má to ale háček.

kreditka

Podívejme se napřed na to, co to vlastně kreditní karta je. Jde o platební kartu, která ale není napojena na běžný či jiný druh z klasických účtů, nýbrž na revolvingový úvěr (můžete splácet a přitom dále čerpat až do nastaveného limitu) – kartou tak může její držitel platit na dluh, čili půjčovat si opakovaně peníze.

Kreditní kartu se snaží svým klientům nabídnout řada bank (např. nedávno s ní přišla s velkou slávou i Fio banka). Lákají na slevy v obchodech, bonusové programy se sbíráním bodů za nákupy, vracení určitého procenta z nákupu zpět apod. A když si vezmete spotřebitelský úvěr na nějaké zboží, často bude právě kreditka doplňkem, který nechtěně dostanete s příslibem, že se jedná o „kartu plnou výhod“ či něco podobného.

Ve skutečnosti je ale kreditní karta ošemetná věc sázející na to, že lidé neznají přesně princip jejího fungování. Jde v první řadě o ono lákavé bezúročné období, které se často nepočítá od data nákupu, jak si lidé myslí, ale od data začátku zúčtovacího období nastaveného bankou, většinou od prvního dne měsíci. Stručně řečeno – kreditní karta musí bance vydělávat peníze a dělá to tím způsobem, že klient nedodrží bezúročné období a zaplatí tím pádem mnohdy poměrně vysoký úrok srovnatelný s úrokem u nevýhodných půjček.

Kreditní karta, ve skutečnosti zřejmě jeden z nejméně výhodných bankovních úvěrových produktů, se výrazně rozšířila ze dvou důvodů. Za prvé, jak již bylo řečeno, je lidem vnucována jako doplněk k jiným úvěrům na zboží a zákazník často připravené sumě neodolá. Za druhé je pro banky tak výhodná, že ji poskytnou i rizikovým skupinám klientů, kterým by jinak klasický úvěr ani neposkytly.

Kreditní karta přímo vytváří dluhovou spirálu tím, že umožňuje nakupování na dluh a tváří se přitom, že ještě poskytuje nějaké výhody. Ve skutečnosti jde o past, do které stačí spadnout jenom jednou.

Tento článek vyjadřuje osobní názor autora.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Skrýt na zdi19. 7. 2017 Žádáte o úvěr, kreditku nebo hypotéku? Registr dlužníků vám muže zatopit! Pokud jdete žádat o úvěr, kreditku, hypotéku, chcete auto na leasing nebo vybavení na splátky, podle zákona o spotřebitelském úvěru musí finanční instituce prověřit, zda půjčku utáhnete. […] Posted in Finance, ekonomika
  • 3. 7. 2015 Pravda o kreditních kartách Pokud vezmeme v úvahu pouze běžné bankovní produkty, je kreditní karta tím největším minimálně chytákem, ne-li přímo podvodem na dlužníky, kteří se rozhodnou si ji pořídit. Kreditní […] Posted in Finance, ekonomika
  • KUPčlánek.cz - logo12. 8. 2013 Jan Kalianko: KUPčlánek má rozhodně co nabídnout KUPčlánek.cz je pay-per-post systém s vlastní novou filozofií. Zařazené weby ukazuje inzerentům veřejně, má vlastní hodnocení jejich kvality, nízké nároky na příjem nových, žádné výplatní […] Posted in Podnikání
  • 16. 6. 2015 ČNB vidí riziko v poskytování hypoték Podle poslední zprávy České národní banky může být zdrojem systémového rizika v bankovním sektoru růst cen nemovitostí a zároveň příznivé podmínky na trhu úvěrů na bydlení. Hypotéky […] Posted in Finance, ekonomika
  • Průměrný byt v České republice stojí 2 133 767 korun1. 3. 2016 Průměrný byt v České republice stojí 2 133 767 korun Nejnižší ceny nemovitostí ve větších městech jsou v Chomutově, naopak nejvíc si za byt připlatí lidé v centru Prahy. Cenové rozdíly mezi jednotlivými lokalitami jsou navíc v průběhu času […] Posted in Finance, ekonomika
  • T-Mobile spouští mobilní televizi2. 2. 2015 T-Mobile spouští mobilní televizi Operátor T-Mobile spouští dne 2. února 2015 do komerčního provozu novou službu Mobilní televize. Od listopadu loňského roku měli zákazníci možnost tuto službu testovat v pilotním provozu […] Posted in Technika, software
  • Ministerstvo zdravotnictví upozorňuje na dva nebezpečné výrobky pro děti28. 5. 2014 Ministerstvo zdravotnictví upozorňuje na dva nebezpečné výrobky pro děti Jde o sadu líčení v krabici označené Beauty Make-up Set a o panenku My Fashion. Oba výrobky obsahují nebezpečné látky, které mohou poškodit lidské zdraví. Sada líčení Beauty Make-up […] Posted in Společnost
  • Kredit O2 lze dobíjet online platební kartou3. 11. 2011 Kredit O2 lze dobíjet online platební kartou Operátoři již nějakou dobu soutěží o to, který z nich nabídne nejvíce možností a míst pro dobíjení kreditu mobilních předplacených služeb. Nejvíce tiskových zpráv o uzavření spolupráce s […] Posted in Technika, software
  • Kde nakoupit či prodat odkazy?26. 2. 2010 Kde nakoupit či prodat odkazy? Prodej odkazů je jednou z možností, jak získat nějaké peníze z provozu webu - může jít tedy i o způsob online podnikání. Na druhou stranu můžete i vy odkazy nakoupit, pokud si myslíte, že […] Posted in Podnikání, Web
  • OdKomunity.cz – místo, kde si lidé pomáhají2. 2. 2012 OdKomunity.cz – místo, kde si lidé pomáhají Vlastnit věci je ekonomický nesmysl, když je můžete sdílet. Brno, 1. února 2012 - Dnes byl pro širokou veřejnost uvolněn první Český spoluspotřebitelský portál www.odkomunity.cz. Pomůže […] Posted in Ostatní články
Finance, ekonomika
kreditní karta

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám