• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vybrat SEO konzultanta

Jak vybrat SEO konzultanta

Luboš Kudláček 6. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Když člověk cítí, že umí SEO, není na tom nic špatného. Viděl jsem nemálo lidí přicházejících na internet se svým osobním blogem proměněným za pár měsíců v SEO blog a samozřejmě doplněný nabídkou služeb. Když člověk zkoumá postavení svého blogu ve vyhledávačích, sám odhadne principy a celkem snadno se mu také daří dosáhnout úspěchů se svými osobními poznámkami.

Začne se o SEO zajímat, navštěvuje diskuzní fóra a je stále vzdělanější a vzdělanější. Za půl roku je „SEO expertem“ a nabízí služby. Začíná tak být zcela běžné, že truhlář, instalatér, stavební firma, nebo knihkupectví, přidává na základě zkušeností s optimalizací svého webu nabídku SEO služeb vedle prodeje stolů, oprav vodovodních kohoutků, prodeje cihel a prodeje knih.

Pokud ale hledáte skutečného odborníka, který bude skutečně a dlouhodobě prospěšný vašemu podnikání, musíte se poohlédnout po někom trochu jiném. Po někom, kdo skutečně věnuje svůj čas optimalizování, dělá to dlouho, stále se vzdělává a ví, že jde o práci na plný úvazek.

Jako inspirace při výběru SEO konzultanta může posloužit článek 13 Questions To Ask Before You Hire A Local SEO Consultant, na některé věci ale trochu zapomíná. Toto je tedy velmi volný překlad, něco je vynecháno a něco naopak doplněno na základě reálných zkušeností.

Otázky pro SEO konzultanta

Můžeš mi, SEO konzultante, říct, co vlastně děláš?

SEO není magie. Existuje mnoho technik, některé fungují lépe než jiné. SEO konzultant by neměl mít problém vysvětlit svou činnost a neměl by používat SEO spam, který sice může být krátkodobě velmi úspěšný, v dlouhodobém horizontu však může úplně zničit vaše podnikání. Klient by měl mít možnost ovlivnit použité metody a SEO konzultant je před ním netají.

Co budeš potřebovat ode mě, aby byl můj web úspěšný?

Je dobré vědět, co bude muset klient udělat a případně čeho se bude muset vzdát, aby dostál požadavkům SEO konzultanta. V některých extrémních případech může jít například až o změnu firemních sloganů.

Jaké bude chtít SEO konzultant přístupy? Kolik to bude stát a jaký bude výsledek? A za jak dlouho?

Je důležité, aby se klient seznámil s celkovým úsilím a finanční záteží, kterou bude muset firma akceptovat. Pak teprve se může rozhodnout, jestli a jak moc pro něj bude SEO užitečné.

Za jak dlouho se mi vrátí investice a co skutečně získám?

Velmi těžká, ale důležitá otázka, nad kterou klient přemýšlí, ale málokdy ji vysloví, nebo SEO konzultant není schopen odpovědět. Většinou stačí nějaký údaj o zvýšení relevantní návštěvnosti, schopný odborník porovná stávající existující údaje a klientovi sdělí o kolik se zvýší obrat a kolik peněz to ve výsledku přinese.

Jak získáš zpětné odkazy, kdo bude vlastníkem všech účtů a například podpůrných webů?

SEO konzultanti se často spoléhají na již prověřenou skupinu webů, z níž získávají zpětné odkazy. Klient se ovšem často stává rukojmím SEO konzultanta, který hrozí odstraněním odkazů a nasměrováním například zmíněných minisites na web konkurence. Na podobnou praktiku mimochodem upozorňuje i Google, který píše, že klient vlastně zaplatí za výrobu podpůrných projektů, ale nic nevlastní, takže toho SEO konzultant velmi lehce zneužije.

Můžeš mi ukázat nějaké výsledky a reference?

Každý SEO konzultant má za sebou nějakou zkušenost, i kdyby to měl být jeho vlastní weblog, měl by být schopen říct, jakých výsledků s ním dosáhl. Na jaké je pozici, jak se mu zvýšila návštěvnost a proč, co je to za návštěvníky a jak to pomohlo jeho podnikání.

Samotné zvýšení návštěvnosti nemusí ale vůbec nic znamenat. Návštěvnost webu lze přece zvýšit i spamem, nebo například registrací webu do automatických systémů na zvýšení online provozu. To ale podnikání vůbec nepomůže.

Co tě odlišuje od ostatních?

Záludná otázka, která má schopnost odhalit skutečného profesionála ve skupině amatérů, kteří si pouze hrají za peníze svých špatně informovaných klientů.

Odpověď by neměla být: „Já váš web dostanu na první místo“, ale spíš: „zařídím, aby si tento web tu pozici skutečně dlouhodobě zasloužil.“

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • text13. 11. 2013 Víte, která slova udělají z vašeho textu úspěšné copy? Vědci zjistili, že ďábel se skutečně skrývá v detailech. Zkoušeli účinnost určitých typů vět na běžné testovací skupiny. Závěr byl jednoznačný - opravdu záleží na maličkostech. […] Posted in Web
  • Jaké byly výdaje státu v roce 201611. 1. 2017 Jaké byly výdaje státu v roce 2016 Podle informačního portálu Ministerstva financí šlo ze státního rozpočtu nejvíce finančních prostředků na sociální věci a politiku zaměstnanosti. Tomu nasvědčuje i TOP 5 největších výdajů […] Posted in Finance, ekonomika
  • Firemní komunikace nejsou jen vizitky20. 11. 2014 Firemní komunikace nejsou jen vizitky Korporátní identita je u nás obrovský byznys. Při stavění a výrobě té správné kombinace barev, slov a tvarů na firemní materiály protočí české firmy i podle přízemních odhadů řádově […] Posted in Podnikání
  • Reflex zpoplatnil část obsahu a iDnes bude možná následovat1. 4. 2010 Reflex zpoplatnil část obsahu a iDnes bude možná následovat Část obsahu na webových stránkách týdeníku Reflex je zpoplatněna od dubna. Placený je archiv Hospodářských novin a jak informuje iHned.cz, mediální skupina Mafra uvažuje o zpoplatnění […] Posted in Web
  • Změny u Seznam.cz (souhrn událostí)24. 9. 2011 Změny u Seznam.cz (souhrn událostí) Seznam.cz oznámil několik změn a novinek, které vedou minimálně k zamyšlení, jakým směrem se vlastně tuzemská internetová jednička ubírá. Firma s obratem přes dvě miliardy korun ročně ruší […] Posted in Web
  • Intel vykázal roční tržby ve výši 55,9 miliardy dolarů16. 1. 2015 Intel vykázal roční tržby ve výši 55,9 miliardy dolarů Společnost Intel dnes zveřejnila výsledky za minulý rok. Celkem vykázala tržby ve výši 55,9 miliard amerických dolarů, provozní zisk činil 15,3 miliardy, čistý zisk 11,7 miliardy a výnos […] Posted in Podnikání, Technika, software
  • AdFox končí, Centrum je partnerem Google23. 9. 2010 AdFox končí, Centrum je partnerem Google Společnost Centrum Holdings (Centrum.cz, Atlas.cz, Aktuálně.cz a další) se stala partnerem společnosti Google a prvním autorizovaným distributorem reklamních služeb AdWords v regionu […] Posted in Podnikání
  • České Budějovice budou městem centrálních bankéřů29. 4. 2013 České Budějovice budou městem centrálních bankéřů Guvernér České národní banky Miroslav Singer zahájil v Českých Budějovicích interaktivní výstavu k 20. výročí ČNB a české měny. Série pěti interaktivních her, která zábavnou a neotřelou […] Posted in Jihočeský kraj
  • Rozsvícení vánočního stromu 201617. 11. 2016 Rozsvícení vánočního stromu 2016 Ke slavnostnímu rozsvícení vánočního stromu na náměstí Přemysla Otakara II. dojde 26. listopadu v 16.30 hodin. V souvislosti s touto akcí bude také platit úplná dopravní uzavírka […] Posted in Jihočeský kraj
  • Vodu v Českých Budějovicích mohou pít i kojenci – zároveň ale podraží21. 4. 2008 Vodu v Českých Budějovicích mohou pít i kojenci – zároveň ale podraží Zajímavá zpráva se objevila v březnových Novinách ČB radnice. Týká se Světového dne vody, který sice proběhl již 22.3., ale aktuální je stále. Ředitel společnosti 1. JVS Martin Kalač […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám