• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vybrat SEO konzultanta

Jak vybrat SEO konzultanta

Luboš Kudláček 6. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Když člověk cítí, že umí SEO, není na tom nic špatného. Viděl jsem nemálo lidí přicházejících na internet se svým osobním blogem proměněným za pár měsíců v SEO blog a samozřejmě doplněný nabídkou služeb. Když člověk zkoumá postavení svého blogu ve vyhledávačích, sám odhadne principy a celkem snadno se mu také daří dosáhnout úspěchů se svými osobními poznámkami.

Začne se o SEO zajímat, navštěvuje diskuzní fóra a je stále vzdělanější a vzdělanější. Za půl roku je „SEO expertem“ a nabízí služby. Začíná tak být zcela běžné, že truhlář, instalatér, stavební firma, nebo knihkupectví, přidává na základě zkušeností s optimalizací svého webu nabídku SEO služeb vedle prodeje stolů, oprav vodovodních kohoutků, prodeje cihel a prodeje knih.

Pokud ale hledáte skutečného odborníka, který bude skutečně a dlouhodobě prospěšný vašemu podnikání, musíte se poohlédnout po někom trochu jiném. Po někom, kdo skutečně věnuje svůj čas optimalizování, dělá to dlouho, stále se vzdělává a ví, že jde o práci na plný úvazek.

Jako inspirace při výběru SEO konzultanta může posloužit článek 13 Questions To Ask Before You Hire A Local SEO Consultant, na některé věci ale trochu zapomíná. Toto je tedy velmi volný překlad, něco je vynecháno a něco naopak doplněno na základě reálných zkušeností.

Otázky pro SEO konzultanta

Můžeš mi, SEO konzultante, říct, co vlastně děláš?

SEO není magie. Existuje mnoho technik, některé fungují lépe než jiné. SEO konzultant by neměl mít problém vysvětlit svou činnost a neměl by používat SEO spam, který sice může být krátkodobě velmi úspěšný, v dlouhodobém horizontu však může úplně zničit vaše podnikání. Klient by měl mít možnost ovlivnit použité metody a SEO konzultant je před ním netají.

Co budeš potřebovat ode mě, aby byl můj web úspěšný?

Je dobré vědět, co bude muset klient udělat a případně čeho se bude muset vzdát, aby dostál požadavkům SEO konzultanta. V některých extrémních případech může jít například až o změnu firemních sloganů.

Jaké bude chtít SEO konzultant přístupy? Kolik to bude stát a jaký bude výsledek? A za jak dlouho?

Je důležité, aby se klient seznámil s celkovým úsilím a finanční záteží, kterou bude muset firma akceptovat. Pak teprve se může rozhodnout, jestli a jak moc pro něj bude SEO užitečné.

Za jak dlouho se mi vrátí investice a co skutečně získám?

Velmi těžká, ale důležitá otázka, nad kterou klient přemýšlí, ale málokdy ji vysloví, nebo SEO konzultant není schopen odpovědět. Většinou stačí nějaký údaj o zvýšení relevantní návštěvnosti, schopný odborník porovná stávající existující údaje a klientovi sdělí o kolik se zvýší obrat a kolik peněz to ve výsledku přinese.

Jak získáš zpětné odkazy, kdo bude vlastníkem všech účtů a například podpůrných webů?

SEO konzultanti se často spoléhají na již prověřenou skupinu webů, z níž získávají zpětné odkazy. Klient se ovšem často stává rukojmím SEO konzultanta, který hrozí odstraněním odkazů a nasměrováním například zmíněných minisites na web konkurence. Na podobnou praktiku mimochodem upozorňuje i Google, který píše, že klient vlastně zaplatí za výrobu podpůrných projektů, ale nic nevlastní, takže toho SEO konzultant velmi lehce zneužije.

Můžeš mi ukázat nějaké výsledky a reference?

Každý SEO konzultant má za sebou nějakou zkušenost, i kdyby to měl být jeho vlastní weblog, měl by být schopen říct, jakých výsledků s ním dosáhl. Na jaké je pozici, jak se mu zvýšila návštěvnost a proč, co je to za návštěvníky a jak to pomohlo jeho podnikání.

Samotné zvýšení návštěvnosti nemusí ale vůbec nic znamenat. Návštěvnost webu lze přece zvýšit i spamem, nebo například registrací webu do automatických systémů na zvýšení online provozu. To ale podnikání vůbec nepomůže.

Co tě odlišuje od ostatních?

Záludná otázka, která má schopnost odhalit skutečného profesionála ve skupině amatérů, kteří si pouze hrají za peníze svých špatně informovaných klientů.

Odpověď by neměla být: „Já váš web dostanu na první místo“, ale spíš: „zařídím, aby si tento web tu pozici skutečně dlouhodobě zasloužil.“

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Kaktus18. 2. 2016 Kaktus nabízí za dobití volání mezi svými zákazníky na 30 dní zdarma Kaktus pro své příznivce připravil novou odměnu za dobití: měsíc neomezeného volání mezi „Kaktusáky“ zdarma. V loňském roce se značce dařilo, počet jejích zákazníků vzrostl na necelých 100 […] Posted in Technika, software
  • 19. 4. 2008 Do pohádky s králíky – 1 ročník akce Akce byla a je určena pro nejmenší děti (do pěti let) a jejich rodiče. Pro účastníky byla připravena trasa v délce cca 2 km se zastávkami u pohádkových postav, kde měly děti plnit […] Posted in Jihočeský kraj
  • Spuštěno Empatly.com – česká kolektivní webová hra2. 3. 2011 Spuštěno Empatly.com – česká kolektivní webová hra Právě v těchto dnech byla na adrese empatly.com spuštěna nová webová hra. Hráčům jsou v ní postupně pokládány otázky, na které se musí pokusit odpovědět, pokud možno, stejně jako ostatní […] Posted in Ostatní články
  • Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu21. 9. 2010 Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu Již jednou zde byla řeč o zpoplatnění obsahu webových stránek, konkrétně šlo o zpřístupnění obsahu pouze po zaplacení platebním systémem PayPal. V zahraniční se však objevují i další […] Posted in Web
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • O2 se v červnu rozdělí na dvě firmy29. 4. 2015 O2 se v červnu rozdělí na dvě firmy Valná hromada společnosti O2 Czech Republic a.s. schválila za mimořádné účasti akcionářů rozdělení společnosti, respektive odštěpením části firmy a vznik nové společnosti Česká […] Posted in Technika, software
  • Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl30. 1. 2019 Začíná hlasování o deset Rákosníčkových hřišť od společnosti Lidl O tom, která města se mohou na hřiště v hodnotě 1,5 mil. korun těšit, rozhodne veřejnost v hlasování, které bude probíhat od 1. do 28. února 2019. V Jihočeském kraji se hlasuje o hřiště v […] Posted in Jihočeský kraj
  • Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou?3. 5. 2017 Kdo to jsou zlatokopky? A kde je hranice mezi normální ženou a zlatokopkou? Článek určený především mužům. Existuje více výkladů a definic toho, jaká žena se dá označit za zlatokopku. Podle většiny zmínek na internetu bychom mohli říct, že jde o ženu, které […] Posted in Společnost
  • 6. 12. 2015 Půjčujete si na směnku? Zde je 5 úskalí, na které si dát pozor Pokud si chcete vzít půjčku na směnku, měli byste si dát pozor hned na několik věcí. Pokud totiž některou z nich zanedbáte, můžete na to nepříjemně doplatit. A to nejenom finančně. 1. […] Posted in Finance, ekonomika
  • Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě11. 2. 2013 Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě Zatímco deníky čte na denní bázi už jen pětina aktivní internetové populace 15+, zprávy na internetu vyhledává naprostá většina z nich. Webové zpravodajství dnes představuje ten […] Posted in Ostatní články
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám