• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vybrat SEO konzultanta

Jak vybrat SEO konzultanta

Luboš Kudláček 6. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Když člověk cítí, že umí SEO, není na tom nic špatného. Viděl jsem nemálo lidí přicházejících na internet se svým osobním blogem proměněným za pár měsíců v SEO blog a samozřejmě doplněný nabídkou služeb. Když člověk zkoumá postavení svého blogu ve vyhledávačích, sám odhadne principy a celkem snadno se mu také daří dosáhnout úspěchů se svými osobními poznámkami.

Začne se o SEO zajímat, navštěvuje diskuzní fóra a je stále vzdělanější a vzdělanější. Za půl roku je „SEO expertem“ a nabízí služby. Začíná tak být zcela běžné, že truhlář, instalatér, stavební firma, nebo knihkupectví, přidává na základě zkušeností s optimalizací svého webu nabídku SEO služeb vedle prodeje stolů, oprav vodovodních kohoutků, prodeje cihel a prodeje knih.

Pokud ale hledáte skutečného odborníka, který bude skutečně a dlouhodobě prospěšný vašemu podnikání, musíte se poohlédnout po někom trochu jiném. Po někom, kdo skutečně věnuje svůj čas optimalizování, dělá to dlouho, stále se vzdělává a ví, že jde o práci na plný úvazek.

Jako inspirace při výběru SEO konzultanta může posloužit článek 13 Questions To Ask Before You Hire A Local SEO Consultant, na některé věci ale trochu zapomíná. Toto je tedy velmi volný překlad, něco je vynecháno a něco naopak doplněno na základě reálných zkušeností.

Otázky pro SEO konzultanta

Můžeš mi, SEO konzultante, říct, co vlastně děláš?

SEO není magie. Existuje mnoho technik, některé fungují lépe než jiné. SEO konzultant by neměl mít problém vysvětlit svou činnost a neměl by používat SEO spam, který sice může být krátkodobě velmi úspěšný, v dlouhodobém horizontu však může úplně zničit vaše podnikání. Klient by měl mít možnost ovlivnit použité metody a SEO konzultant je před ním netají.

Co budeš potřebovat ode mě, aby byl můj web úspěšný?

Je dobré vědět, co bude muset klient udělat a případně čeho se bude muset vzdát, aby dostál požadavkům SEO konzultanta. V některých extrémních případech může jít například až o změnu firemních sloganů.

Jaké bude chtít SEO konzultant přístupy? Kolik to bude stát a jaký bude výsledek? A za jak dlouho?

Je důležité, aby se klient seznámil s celkovým úsilím a finanční záteží, kterou bude muset firma akceptovat. Pak teprve se může rozhodnout, jestli a jak moc pro něj bude SEO užitečné.

Za jak dlouho se mi vrátí investice a co skutečně získám?

Velmi těžká, ale důležitá otázka, nad kterou klient přemýšlí, ale málokdy ji vysloví, nebo SEO konzultant není schopen odpovědět. Většinou stačí nějaký údaj o zvýšení relevantní návštěvnosti, schopný odborník porovná stávající existující údaje a klientovi sdělí o kolik se zvýší obrat a kolik peněz to ve výsledku přinese.

Jak získáš zpětné odkazy, kdo bude vlastníkem všech účtů a například podpůrných webů?

SEO konzultanti se často spoléhají na již prověřenou skupinu webů, z níž získávají zpětné odkazy. Klient se ovšem často stává rukojmím SEO konzultanta, který hrozí odstraněním odkazů a nasměrováním například zmíněných minisites na web konkurence. Na podobnou praktiku mimochodem upozorňuje i Google, který píše, že klient vlastně zaplatí za výrobu podpůrných projektů, ale nic nevlastní, takže toho SEO konzultant velmi lehce zneužije.

Můžeš mi ukázat nějaké výsledky a reference?

Každý SEO konzultant má za sebou nějakou zkušenost, i kdyby to měl být jeho vlastní weblog, měl by být schopen říct, jakých výsledků s ním dosáhl. Na jaké je pozici, jak se mu zvýšila návštěvnost a proč, co je to za návštěvníky a jak to pomohlo jeho podnikání.

Samotné zvýšení návštěvnosti nemusí ale vůbec nic znamenat. Návštěvnost webu lze přece zvýšit i spamem, nebo například registrací webu do automatických systémů na zvýšení online provozu. To ale podnikání vůbec nepomůže.

Co tě odlišuje od ostatních?

Záludná otázka, která má schopnost odhalit skutečného profesionála ve skupině amatérů, kteří si pouze hrají za peníze svých špatně informovaných klientů.

Odpověď by neměla být: „Já váš web dostanu na první místo“, ale spíš: „zařídím, aby si tento web tu pozici skutečně dlouhodobě zasloužil.“

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Závislost na internetu? Nebo na Facebooku?6. 5. 2010 Závislost na internetu? Nebo na Facebooku? Pamatujete si, jak docela nedávno všechna média publikovala zprávy o závislosti na "Internetu"? V Číně se dokonce rozhodli léčit tuto závislost elektrošoky, u nás se přemýšlelo, kolik […] Posted in Web
  • Mobilní internet od T-Mobile: jednodušší, rychlejší, levnější21. 1. 2013 Mobilní internet od T-Mobile: jednodušší, rychlejší, levnější T-Mobile přichází s vylepšenou koncepcí a pod sjednoceným názvem Mobilní internet přináší novou generaci datových balíčků a tarifů. Stávající uživatelé hlasových služeb získají na nové […] Posted in Technika, software
  • Pluginy WordPressu – 100 milionů stažení2. 7. 2010 Pluginy WordPressu – 100 milionů stažení Počítadlo v adresáři pluginů na WordPress.org ukazuje nyní přes sto milionů stažení. Tuto příležitost oslavili vývojáři článkem na oficiálním blogu a popsali i vizi do […] Posted in Web
  • Posterous nabízí snadný přechod z WordPressu13. 7. 2010 Posterous nabízí snadný přechod z WordPressu Dnes začala služba Posterous nabízet snadný přesun obsahu blogů fungujících díky redakčnímu systému WordPress. I dříve měl uživatel možnost přemístění obsahu z jiných služeb s možností […] Posted in Web
  • Přidání RSS zdroje3. 9. 2019 Průměrná mzda vzrostla ve 2. čtvrtletí 2019 o 4,3 % Ve 2. čtvrtletí 2019 vzrostla průměrná hrubá měsíční nominální mzda na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství proti stejnému období předchozího roku o 7,2 %, reálně se […] Posted in Finance, ekonomika
  • URL9. 8. 2013 Ideální URL příspěvků/článků na WordPressu Tento příspěvek se týká trvalých odkazů jednotlivých příspěvků (nebo chcete-li článků), tedy jejich URL adres. Mohl by být o URL adresách obecně, ale WordPress má svá specifika, která […] Posted in Web
  • Proč je investování do zlata stále atraktivní14. 4. 2024 Proč je investování do zlata stále atraktivní Investování do zlata je tradičním způsobem diverzifikace portfolia, který již dlouho přitahuje investory po celém světě. I přes moderní finanční nástroje a tržní trendy zůstává zlato […] Posted in Finance, ekonomika
  • 18. 11. 2013 Chcete komentovat na Youtube? Nově jen s Google+ účtem! Před listopadem 2013 Youtube dávalo jen zřídka najevo, že patří Googlu (samozřejmě kromě AdSense na každém rohu a nutnosti používat Google účet pro přihlášení). Google však učinil razantní […] Posted in Web
  • České Budějovice připravují jarní deratizaci10. 3. 2021 České Budějovice připravují jarní deratizaci I letos zajistí deratizaci na území města České Budějovice odborná firma Pařez, která provedla v průběhu roku 2020 celkem tři cílené etapy hubení hlodavců (jarní, letní, podzimní). Práce […] Posted in Jihočeský kraj
  • Nedáváte dětem kapesné? Komplikujete jim celý život21. 6. 2014 Nedáváte dětem kapesné? Komplikujete jim celý život Znáte to. Máte malé dítě, které si možná spoří něco do prasátka a když jde kupovat dárek dědečkovi, vezme si tři penízky. Ano - TŘI penízky. Umí už trochu počítat, ale hodnotu peněz nezná. […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání Web

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám