• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vybrat SEO konzultanta

Jak vybrat SEO konzultanta

Luboš Kudláček 6. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Když člověk cítí, že umí SEO, není na tom nic špatného. Viděl jsem nemálo lidí přicházejících na internet se svým osobním blogem proměněným za pár měsíců v SEO blog a samozřejmě doplněný nabídkou služeb. Když člověk zkoumá postavení svého blogu ve vyhledávačích, sám odhadne principy a celkem snadno se mu také daří dosáhnout úspěchů se svými osobními poznámkami.

Začne se o SEO zajímat, navštěvuje diskuzní fóra a je stále vzdělanější a vzdělanější. Za půl roku je „SEO expertem“ a nabízí služby. Začíná tak být zcela běžné, že truhlář, instalatér, stavební firma, nebo knihkupectví, přidává na základě zkušeností s optimalizací svého webu nabídku SEO služeb vedle prodeje stolů, oprav vodovodních kohoutků, prodeje cihel a prodeje knih.

Pokud ale hledáte skutečného odborníka, který bude skutečně a dlouhodobě prospěšný vašemu podnikání, musíte se poohlédnout po někom trochu jiném. Po někom, kdo skutečně věnuje svůj čas optimalizování, dělá to dlouho, stále se vzdělává a ví, že jde o práci na plný úvazek.

Jako inspirace při výběru SEO konzultanta může posloužit článek 13 Questions To Ask Before You Hire A Local SEO Consultant, na některé věci ale trochu zapomíná. Toto je tedy velmi volný překlad, něco je vynecháno a něco naopak doplněno na základě reálných zkušeností.

Otázky pro SEO konzultanta

Můžeš mi, SEO konzultante, říct, co vlastně děláš?

SEO není magie. Existuje mnoho technik, některé fungují lépe než jiné. SEO konzultant by neměl mít problém vysvětlit svou činnost a neměl by používat SEO spam, který sice může být krátkodobě velmi úspěšný, v dlouhodobém horizontu však může úplně zničit vaše podnikání. Klient by měl mít možnost ovlivnit použité metody a SEO konzultant je před ním netají.

Co budeš potřebovat ode mě, aby byl můj web úspěšný?

Je dobré vědět, co bude muset klient udělat a případně čeho se bude muset vzdát, aby dostál požadavkům SEO konzultanta. V některých extrémních případech může jít například až o změnu firemních sloganů.

Jaké bude chtít SEO konzultant přístupy? Kolik to bude stát a jaký bude výsledek? A za jak dlouho?

Je důležité, aby se klient seznámil s celkovým úsilím a finanční záteží, kterou bude muset firma akceptovat. Pak teprve se může rozhodnout, jestli a jak moc pro něj bude SEO užitečné.

Za jak dlouho se mi vrátí investice a co skutečně získám?

Velmi těžká, ale důležitá otázka, nad kterou klient přemýšlí, ale málokdy ji vysloví, nebo SEO konzultant není schopen odpovědět. Většinou stačí nějaký údaj o zvýšení relevantní návštěvnosti, schopný odborník porovná stávající existující údaje a klientovi sdělí o kolik se zvýší obrat a kolik peněz to ve výsledku přinese.

Jak získáš zpětné odkazy, kdo bude vlastníkem všech účtů a například podpůrných webů?

SEO konzultanti se často spoléhají na již prověřenou skupinu webů, z níž získávají zpětné odkazy. Klient se ovšem často stává rukojmím SEO konzultanta, který hrozí odstraněním odkazů a nasměrováním například zmíněných minisites na web konkurence. Na podobnou praktiku mimochodem upozorňuje i Google, který píše, že klient vlastně zaplatí za výrobu podpůrných projektů, ale nic nevlastní, takže toho SEO konzultant velmi lehce zneužije.

Můžeš mi ukázat nějaké výsledky a reference?

Každý SEO konzultant má za sebou nějakou zkušenost, i kdyby to měl být jeho vlastní weblog, měl by být schopen říct, jakých výsledků s ním dosáhl. Na jaké je pozici, jak se mu zvýšila návštěvnost a proč, co je to za návštěvníky a jak to pomohlo jeho podnikání.

Samotné zvýšení návštěvnosti nemusí ale vůbec nic znamenat. Návštěvnost webu lze přece zvýšit i spamem, nebo například registrací webu do automatických systémů na zvýšení online provozu. To ale podnikání vůbec nepomůže.

Co tě odlišuje od ostatních?

Záludná otázka, která má schopnost odhalit skutečného profesionála ve skupině amatérů, kteří si pouze hrají za peníze svých špatně informovaných klientů.

Odpověď by neměla být: „Já váš web dostanu na první místo“, ale spíš: „zařídím, aby si tento web tu pozici skutečně dlouhodobě zasloužil.“

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • České Budějovice připravují jarní deratizaci10. 3. 2021 České Budějovice připravují jarní deratizaci I letos zajistí deratizaci na území města České Budějovice odborná firma Pařez, která provedla v průběhu roku 2020 celkem tři cílené etapy hubení hlodavců (jarní, letní, podzimní). Práce […] Posted in Jihočeský kraj
  • Provoz ve městě bude hlídat deset radarů27. 12. 2007 Provoz ve městě bude hlídat deset radarů Od jara bude na řidiče pohybující se po Českých Budějovicích dohlížet desítka stacionárních radarů, které zaznamenají a vyfotí nedodržení rychlosti a průjezd křižovatkou na […] Posted in Jihočeský kraj
  • Darky.cz – doména k pronájmu7. 2. 2012 Darky.cz – doména k pronájmu Doména Darky.cz je k pronájmu, protože dosavadní nájemce prý přestal hradit nájemné. Možná zajímavý tip na byznys. Měl jsem tu možnost být blízko k tomuto obchodu v roce 2010, poté […] Posted in Podnikání
  • Zálohujte své weby a svá data aneb opravdu se byznys staví na službách třetích stran?12. 3. 2011 Zálohujte své weby a svá data aneb opravdu se byznys staví na službách třetích stran? Pády webhostingových společností, zrušené účty na Facebooku, sem tam nějaký výpadek e-mailové schránky poskytované zdarma, občas prostě jenom nechtěné smazání něčeho, co se později ukazuje […] Posted in Ostatní články
  • 23. 2. 2015 Oslabená koruna zdraží elektroniku až o dvacet procent Průběžné oslabování české koruny vzhledem k hlavním světovým měnám postupně tvrdě dopadá na ceny elektroniky. Nejrychleji dochází ke zdražení výpočetní techniky a mobilních telefonů. S […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jak používat Child Themes25. 6. 2011 Jak používat Child Themes Child theme je šablona WordPressu, která přebírá soubory svého rodiče, tedy šablony jí nadřazené, a lze v ní cokoli upravit bez obav z toho, že o změny přijdete při aktualizaci […] Posted in Web
  • WordPress 3.25. 7. 2011 WordPress 3.2 WordPress 3.2 - Gershwin - přichází s novou výchozí šablonou, nepodporuje Internet Explorer 6, vyžaduje PHP verze 5.2.4 a MySQL 5.0. Přichází 4 měsíce od vydání verze 3.1, která jen tak […] Posted in Web
  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • 17. 6. 2015 Roste zájem o refinancování půjček Podle tiskové zprávy ČSOB a Era roste v posledních u těchto bankovních institucí zájem o refinancování půjček, neboli konsolidaci. Zájem vzrostl o 30 %, přičemž nejvíce své půjčky slučují […] Posted in Finance, ekonomika
  • Zobrazovací válec: jak často ho měnit?20. 9. 2015 Zobrazovací válec: jak často ho měnit? Zobrazovací (optický, tiskový) válec je jednou z nejdůležitějších komponent každé laserové tiskárny. Jeho opotřebení má za následek horší kvalitu tisku. Jak často byste ho měli měnit – a […] Posted in Technika, software
Podnikání Web

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám