• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Luboš Kudláček 2. 10. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

SEOJednoduché vysvětlení věty, která se dá ke vší smůle vyložit různými způsoby.

Větu: „SEO není o pozicích, ale o zisku“ musela někdy v minulosti vyřknout nějaká autoritativní osoba, protože ji převzalo hodně lidí a narazíte na ni docela často.

Bohužel není úplně jasná.

Správně by totiž měla znít:

SEO je o pozicích, které vedou k zisku.

Jenže to nezní tak profesionálně a hlavně nevysvětlitelně. SEO jistě není o nerelevantních pozicích, není o první pozici na nesmysl, který nikdo nehledá. Není o pozici na slovo restaurace. I když to pro nějakou restauraci z Horní Dolní bude znít dobře, hosty jí ani tato na první pohled zajímavá pozice nepřinese.

LOKÁLNÍ WEBY

Návod na SEO pro restauraci z Horní Dolní

Napřed poznámka: Tento SEO návod lze uplatnit třeba i u truhlářství, penzionu, hotelu, půjčovny lodiček, květinářství, knihkupectví, cukrárny a videopůjčovny.

  1. Editujte zdrojový kód své stránky a najděte značky <title> a </title>. Mezi tyto značky vložte „Restaurace Horní Dolní, hospoda, dobré jídlo a pití“.
  2. Najděte ve zdrojovém kódu místo pro obsah a napište tam: Jste na webu restaurace v Horní Dolní. Vaříme teplá jídla po celý den, můžete si k nám zajít na oběd, na večeři i na snídani. (Přidejte další text o restauraci podle svého uvážení.)
  3. Použijte přidávací formuláře vyhledávačů (Google, Seznam), případně zkuste registraci do největších katalogů (3 v pohodě stačí).

Gratuluji. Máte na svém webu SEO. Zaručuji vám, že jakmile bude někdo hledat restauraci v Horní Dolní, určitě váš web najde. A můžu vám dokonce garantovat pozice.

Jaké pozice jsou důležité

S trochou nadsázky jsem se na předchozím příkladu snažil ukázat, že v případě lokálního byznysu není těžké prorazit a mít svou pozici téměř jistou. Mám zkušenosti třeba s restaurací v Krumlově, což není úplně bezkonkurenční prostředí, ale získat pozici s obchodní úspěšností je celkem snadné.

SEO je o zisku z této pozice. Tedy o tom, že restaurace má zajímavou přední pozici v případech, kdy lidé hledají místo, kde se najíst.

Základem je tedy analýza

Majitel pohostinského zařízení v již několikrát zmíněné obci musí vědět, z jakého důvodu ho lidé na webu najdou. A pokud se nebavíme o eshopu s jasně definovatelnou silně konkurenční skupinou produktů (a to neděláme), kde už on-page faktory prostě nestačí, je výše zmíněný návod univerzální opravdu pro jakékoli lokální zařízení.

Informací podobných těm v tomto článku je na internetu poměrně dost. Sám se opakuji, dělám to snad naposledy a docela nerad. Často se ale setkávám s lidmi, kteří tuto informaci nemají, možná je opakování matka moudrosti, třeba přispěji k tomu, že někdo tento článek najde a konečně pochopí, že je potřeba se i nad touto věcí zamyslet. Nedělat ukvapené závěry o zbytečnosti vlastních webových stránek a během několika minut je dostat na ty správné pozice, které konečně povedou k zisku.

WEBY OBECNĚ

No jo! Ale co když web není lokální?

Tři pravidla:

  1. Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
  2. Existuje spousta komerčních hledaných výrazů, které však z určité části lidé nehledají proto, že by chtěli něco nakupovat. Mohou se o věc jenom zajímat.
  3. Za určitou dobu a za určitý obnos peněz je možné vybudovat pozici ve výsledcích hledání na jakoukoli hledanou frázi.

Z toho vyplývá, že je třeba najít ta nejlepší slovní spojení, která povedou k nákupu (nebo jiné požadované ziskové akci) lidí, kteří přes ně na stránku přijdou. A dále je potřeba vypočítat, jestli taková pozice skutečně vede k zisku. Jestli nejde jenom o hezký příjem při nákladech tyto příjmy převyšující.

V praxi to vypadá tak, že je možné být v první trojce na klíčové „RC modely“, ale má web takovou nabídku? Dokáže oslovit a přimět k nákupu? Kolik stojí RC model? Kolik má eshop zisk z každého prodaného? Kolik lidí chce nějaký model koupit za určité období, tedy jaká je poptávka?

Příjmy eshopu – výdaje na provoz eshopu – výdaje na marketing a SEO = zisk

To je důvod, proč SEO není o pozicích, ale o zisku. A pozicích, které zisk generují.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Vše, co potřebujete vědět o dluhopisech: Stabilní příjmy a finanční bezpečnost28. 4. 2024 Vše, co potřebujete vědět o dluhopisech: Stabilní příjmy a finanční bezpečnost Dluhopisy jsou jedním z nejběžnějších typů investic, které mnozí lidé používají k dosažení finanční stability a zhodnocení svých peněz. Jde o finanční nástroje, které v podstatě fungují […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje20. 5. 2025 Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje Správně nastavený osobní rozpočet je základem finanční stability a klíčem k plnění krátkodobých i dlouhodobých cílů. Mnoho lidí si myslí, že rozpočet je omezující nebo zbytečný, ale opak […] Posted in Finance, ekonomika
  • Elektromobil pod lupou: Jak funguje a proč je jeho údržba jednodušší, než si myslíte7. 8. 2025 Elektromobil pod lupou: Jak funguje a proč je jeho údržba jednodušší, než si myslíte Elektromobily už dávno nejsou jen výstřelkem ekologických nadšenců. Stávají se běžnou součástí silničního provozu a jejich obliba stále roste. Vzhledem k tomu, že se jedná o technologii […] Posted in Technika, software
  • ČEZ nabízí výhodné volání ze zahraničí jen za 2,20 Kč25. 6. 2015 ČEZ nabízí výhodné volání ze zahraničí jen za 2,20 Kč Nabídka volání ze zahraničí za 2,20 Kč / minuta platí po celou letní sezónu od 15. června do 15. září, a to automaticky pro všechny zákazníky MOBILU OD ČEZ v rámci celé Evropské unie a na […] Posted in Technika, software
  • Nejhledanější slova na Seznam.cz31. 1. 2011 Nejhledanější slova na Seznam.cz V databázi fulltextového vyhledávání Seznam.cz je podle oficiální zprávy blogu Seznamu přes 350 milionů českých stránek. Během jediného dne zpracovává až 17 milionů uživatelských dotazů, […] Posted in Web
  • Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc14. 7. 2025 Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc Začátek školního roku je pro většinu rodičů nejen emocionálně nabitý moment, ale i nemalý zásah do rodinného rozpočtu. Pokud máte doma budoucího prvňáčka, připravte se na to, že pořízení […] Posted in Finance, ekonomika
  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • Prodej Windows XP končí11. 1. 2010 Prodej Windows XP končí Operační systém Windows XP, tedy jeho krabicová verze, se přestal prodávat již v roce 2008, stále však bylo možné pořídit jej v OEM verzi společně se zakoupeným hardware, tedy počítačem […] Posted in Technika, software
  • UPC představuje nové internetové tarify pro živnostníky a podnikatele14. 10. 2013 UPC představuje nové internetové tarify pro živnostníky a podnikatele Noví i stávající zákazníci z řad živnostníků a podnikatelů mohou od 1. listopadu využít nových tarifů specializované divize UPC Business. V těch dojde k navýšení rychlostí až na 250 […] Posted in Technika, software
  • Nová značka smartphonů v ČR je HONOR29. 10. 2014 Nová značka smartphonů v ČR je HONOR Dnešním dnem vstupuje na evropské trhy, včetně toho českého, nová značka mobilních telefonů Honor. Hned pro začátek si nový brand a jeho první model klade odvážné cíle: uspět na vysoce […] Posted in Technika, software
Podnikání Web

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám