• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Luboš Kudláček 2. 10. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

SEOJednoduché vysvětlení věty, která se dá ke vší smůle vyložit různými způsoby.

Větu: „SEO není o pozicích, ale o zisku“ musela někdy v minulosti vyřknout nějaká autoritativní osoba, protože ji převzalo hodně lidí a narazíte na ni docela často.

Bohužel není úplně jasná.

Správně by totiž měla znít:

SEO je o pozicích, které vedou k zisku.

Jenže to nezní tak profesionálně a hlavně nevysvětlitelně. SEO jistě není o nerelevantních pozicích, není o první pozici na nesmysl, který nikdo nehledá. Není o pozici na slovo restaurace. I když to pro nějakou restauraci z Horní Dolní bude znít dobře, hosty jí ani tato na první pohled zajímavá pozice nepřinese.

LOKÁLNÍ WEBY

Návod na SEO pro restauraci z Horní Dolní

Napřed poznámka: Tento SEO návod lze uplatnit třeba i u truhlářství, penzionu, hotelu, půjčovny lodiček, květinářství, knihkupectví, cukrárny a videopůjčovny.

  1. Editujte zdrojový kód své stránky a najděte značky <title> a </title>. Mezi tyto značky vložte „Restaurace Horní Dolní, hospoda, dobré jídlo a pití“.
  2. Najděte ve zdrojovém kódu místo pro obsah a napište tam: Jste na webu restaurace v Horní Dolní. Vaříme teplá jídla po celý den, můžete si k nám zajít na oběd, na večeři i na snídani. (Přidejte další text o restauraci podle svého uvážení.)
  3. Použijte přidávací formuláře vyhledávačů (Google, Seznam), případně zkuste registraci do největších katalogů (3 v pohodě stačí).

Gratuluji. Máte na svém webu SEO. Zaručuji vám, že jakmile bude někdo hledat restauraci v Horní Dolní, určitě váš web najde. A můžu vám dokonce garantovat pozice.

Jaké pozice jsou důležité

S trochou nadsázky jsem se na předchozím příkladu snažil ukázat, že v případě lokálního byznysu není těžké prorazit a mít svou pozici téměř jistou. Mám zkušenosti třeba s restaurací v Krumlově, což není úplně bezkonkurenční prostředí, ale získat pozici s obchodní úspěšností je celkem snadné.

SEO je o zisku z této pozice. Tedy o tom, že restaurace má zajímavou přední pozici v případech, kdy lidé hledají místo, kde se najíst.

Základem je tedy analýza

Majitel pohostinského zařízení v již několikrát zmíněné obci musí vědět, z jakého důvodu ho lidé na webu najdou. A pokud se nebavíme o eshopu s jasně definovatelnou silně konkurenční skupinou produktů (a to neděláme), kde už on-page faktory prostě nestačí, je výše zmíněný návod univerzální opravdu pro jakékoli lokální zařízení.

Informací podobných těm v tomto článku je na internetu poměrně dost. Sám se opakuji, dělám to snad naposledy a docela nerad. Často se ale setkávám s lidmi, kteří tuto informaci nemají, možná je opakování matka moudrosti, třeba přispěji k tomu, že někdo tento článek najde a konečně pochopí, že je potřeba se i nad touto věcí zamyslet. Nedělat ukvapené závěry o zbytečnosti vlastních webových stránek a během několika minut je dostat na ty správné pozice, které konečně povedou k zisku.

WEBY OBECNĚ

No jo! Ale co když web není lokální?

Tři pravidla:

  1. Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
  2. Existuje spousta komerčních hledaných výrazů, které však z určité části lidé nehledají proto, že by chtěli něco nakupovat. Mohou se o věc jenom zajímat.
  3. Za určitou dobu a za určitý obnos peněz je možné vybudovat pozici ve výsledcích hledání na jakoukoli hledanou frázi.

Z toho vyplývá, že je třeba najít ta nejlepší slovní spojení, která povedou k nákupu (nebo jiné požadované ziskové akci) lidí, kteří přes ně na stránku přijdou. A dále je potřeba vypočítat, jestli taková pozice skutečně vede k zisku. Jestli nejde jenom o hezký příjem při nákladech tyto příjmy převyšující.

V praxi to vypadá tak, že je možné být v první trojce na klíčové „RC modely“, ale má web takovou nabídku? Dokáže oslovit a přimět k nákupu? Kolik stojí RC model? Kolik má eshop zisk z každého prodaného? Kolik lidí chce nějaký model koupit za určité období, tedy jaká je poptávka?

Příjmy eshopu – výdaje na provoz eshopu – výdaje na marketing a SEO = zisk

To je důvod, proč SEO není o pozicích, ale o zisku. A pozicích, které zisk generují.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Stařec a moře4. 1. 2013 Stařec a moře Novela Ernesta Hemingwaye Stařec a moře byla poprvé publikována roku 1952, během dvou dní se jí prodalo 5,2 milionu výtisků a v roce 1954 za ni autor dostal Nobelovu cenu za literaturu. […] Posted in Společnost
  • Studentfone končí, stane se součástí Vodafone1. 3. 2016 Studentfone končí, stane se součástí Vodafone Zástupci obou společností se dle tiskové zprávy dohodli, že Vodafone dokáže zákazníky Studentfone obsloužit efektivněji díky vlastní nabídce atraktivních tarifů pro studenty. K ukončení […] Posted in Technika, software
  • 24. 7. 2017 V srpnu se začne stavět nový most přes Vltavu Nový most bude pouze pro pěší a cyklisty a bude postaven u sportovního areálu TJ Meteor v Rožnově. Stavba začne pravděpodobně už v srpnu. „Nosnou konstrukci tvoří ocelový oblouk s […] Posted in Jihočeský kraj
  • 23. 9. 2013 Langevo.com – webová hra, která učí cizí jazyky Nová hra Langevo.com chce učit cizí jazyky pomocí hry a z ní vyplývající motivace. Hráč je motivován potřebou sbírat peníze za úspěšně splněné zkoušení a nakupovat si další farmy […] Posted in Ostatní články
  • Doména Sex.com prodána24. 10. 2010 Doména Sex.com prodána Lukrativní doménu SEX.COM získala ve veřejné internetové aukci společnost Clover Holdings Ltd. Zaplatí za ni 13 milionů dolarů. Aukce probíhala na Sedo.com a důvodem prodeje byl krach […] Posted in Podnikání, Web
  • Když se dítě neodbytně dožaduje naší pozornosti. Jak to řešit?15. 7. 2019 Když se dítě neodbytně dožaduje naší pozornosti. Jak to řešit? Každý, kdo vychovává dítě, to zná. S malými mrňousy je někdy skutečné trápení. A největší výzva přichází, pokud je potřebujete na chvíli umlčet. Někdy je to úkol opravdu nadlidský. U […] Posted in Společnost
  • 23. 6. 2015 Jak probíhala mumifikace (jak vzniká mumie) Mumifikace je proces postupného vysoušení a balzamování, kterým se má zabránit rozkladu mrtvého těla. Mumie jsou známy hlavně díky starověkému Egyptu. Mumifikaci tam prováděli kněží […] Posted in Ostatní články
  • Ověřovací provoz plateb přes SIM kartu již v polovině roku25. 3. 2011 Ověřovací provoz plateb přes SIM kartu již v polovině roku Již v polovině roku zahájí Telefónica O2 s partnery testovací provoz bezkontaktních mobilních plateb. Šestiměsíční zkušební období má přinést poznatky z reálného provozu a možnost […] Posted in Technika, software
  • Fio banka uvádí na trh unikátní Smartbanking26. 5. 2011 Fio banka uvádí na trh unikátní Smartbanking Fio banka uvádí na trh nový jedinečný produkt Smartbanking, který umožňuje klientům ovládat účet prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. V první verzi je aplikace určena pro telefony […] Posted in Finance, ekonomika
  • PostsGenius – 	nový Pay Per Post systém na českém Internetu31. 8. 2011 PostsGenius – nový Pay Per Post systém na českém Internetu Společnost BackLinks Genius Ltd, která provozuje mimo jiné systém Backlinksgenius, dnes oznámila zahájení provozu PostsGenius.cz. Inzerenti si jeho prostřednictvím mohou koupit články (s […] Posted in Podnikání
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám