• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Ostatní články > Zálohujte své weby a svá data aneb opravdu se byznys staví na službách třetích stran?

Zálohujte své weby a svá data aneb opravdu se byznys staví na službách třetích stran?

Luboš Kudláček 12. 3. 2011     Rubrika:  Ostatní články    Štítky: Facebook

Pády webhostingových společností, zrušené účty na Facebooku, sem tam nějaký výpadek e-mailové schránky poskytované zdarma, občas prostě jenom nechtěné smazání něčeho, co se později ukazuje být důležité. A k tomu ještě související návštěvnost z vyhledávačů, jako další služba třetí strany poskytovaná zdarma a bez záruky. Opravdu se byznys staví na službách třetích stran?

Bylo to v říjnu roku 2007, kdy televize Nova odvysílala v rámci svého nového přístupu ke zpravodajství hodně akční reportáž o tom, jak chudák podnikatel (prodejce počítačů) přišel dočasně o svá data uložená v e-mailové schránce Seznam.cz. Tehdy se řada lidí, novinářů a blogerů, postavila za Seznam.

Vzpomenu si na tuto událost a na vyjukaného byznysmena pokaždé v podobných případech, kdy někdo staví svůj byznys na free službách třetích stran a celkově se na ně spoléhá. Může jít o webhosting, o Facebook, nebo třeba o vyhledávače, které dělají webům reklamu a nic moc za to nechtějí.

Webhosting – máte vlastní zálohu?

Tak napřed webhosting. Celkem nedávný případ levného studentského hostingu Kapusta.cz dokazuje, že stát se může prakticky cokoli. Otázka je, koho považovat za hlupáka. Dvacetiletého provozovatele, který chtěl prostě vydělávat a nějak mu to později nevyšlo, nebo onoho podnikatele, který nemá vlastní zálohu svého webu (ani nějakou starší) a přichází tak dle svých slov o desítky tisíc měsíčně?

„Dovolujeme si Vám oznámit, že jsme ukončili proces obnovy dat. Vše, co jsme obnovili a co se po dnešku ukázalo funkční, tak již zůstane. To, co se po dnešku obnovit nepodařilo, jsme nuceni považovat za ztracené.“

Postavím se za provozovatele. Samozřejmě nepochybuji o tom, že se nezachoval správně, a že by si měl za své chyby ještě dlouho sypat popel na hlavu, ale na druhou stranu: Desítky tisíc měsíčně, webhosting za třicet korun měsíčně a nemám zálohu?

Facebook – kde máte kontakty?

Další velmi hezkou službou je Facebook. Je populární a lidé na něm sbírají kontakty na své staré známé, shánějí si známé nové a mají dobrý pocit z toho, že spolu komunikují. Mladí lidé údajně také považují klasický e-mail za zastaralou službu a nechtějí ji moc používat. Na Facebooku mohou posílat zprávy také a je hned vidět, jaké to má následky.

Firmy budují své Facebook stránky a prodávají přes ně zboží, komunikují s veřejností a snaží se vypadat dobře, jako cool firma, co je pořád v kontaktu a věnuje se svým stávajícím i potencionálním zákazníkům.

Pak se staně něco hrozného. Stránka pryč a nikdo se s vámi nebaví, profil pryč a s ním i všechny ty kontakty. Nebyli byste první ani poslední. Rušení účtů je zcela běžné, možná si komolíte jméno (aby bylo in), možná máte na profilové fotografii nějaké zvířátko. Možná lidé označují vaše příspěvky na zdi za spam. Možností je hodně a vám na Facebooku nic nepatří. Ani to, co jste tam sami vložili.

Vyhledávače a jejich výsledky

I když to zdánlivě možná nesouvisí, vyhledávač také poskytuje nějakou službu. Nikoli však e-shopu, který je zrovna někde na něco první ve výsledcích, nýbrž uživateli, které chce koupit nějaké zboží.

Z tohoto pohledu je jasné, že stěžovat si mohou hledající lidé, už ale ne člověk, který si velmi neprofesionálně stavěl dlouhá léta byznys na něčem tam křehkém a neustále se měnícím, jako je reklama zdarma od třetí strany.

Řešením je spoléhat se na sebe a nesázet na jednoho koně

Vytvářet vlastní zálohy dat, uchovávat své kontakty i mimo Facebook a při podnikání na internetu nesázet na jednu kartu – mít stále další možnosti, jak technické, tak i prodejní.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
  • 27. 2. 2015 Zálohujte si svůj Facebook Facebook umožňuje stáhnout všechna data do počítače v jednom archivu. Příspěvky na zdi, informace z profilu, všechny fotografie i videa. Stačí navštívit Nastavení profilu - Obecné. […] Posted in Web
  • Wi-Fi11. 1. 2014 Facebook poskytuje malým podnikům Wi-Fi zdarma S tímto projektem začal už v listopadu minulého roku, kdy vypuklo jeho testování. Facebook je s výsledky zřejmě spokojen a službu začíná pomalu šířit i mimo hranice Spojených států. Dává […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • 15. 12. 2013 Ohlédněte se za svým rokem společně s Facebookem! Facebook na nás ví úplně všechno, dokonce i to, co si už sami nepamatujeme. Proto pro nás, stejně jako loni, připravil i letos možnost, ohlédnout se za přelomovými událostmi našeho […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
  • Novinky31. 10. 2013 Novinky a události: Říjen 2013 Zatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky […] Posted in Web
Ostatní články
Facebook

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám