• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Luboš Kudláček 26. 4. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Jakmile web dosáhne optimální pozice na stránce s vyhledáváním, ještě to nutně nemusí znamenat, že se k vám na web nahrnou desetitisíce lidí. Web na nižší pozici může být pro uživatele zajímavější jenom díky odkazu, jeho popisu a URL.

Není důležité být první. Je to sice pěkné a u konkrétních typů dotazů i žádoucí, ale návštěvnost mohou generovat i nižší pozice.

Důležité je to, co hledající vidí. Co vidí?

Smysl SEO na Seznamu

Na Seznamu vidí náhled webu, odkaz, popis a URL odkazovaného obsahu.

Titulek

V tomto případě je odkaz totožný s titulkem stránky a je tomu tak většinou. Z toho vyplývá, že jej máte možnost ovlivnit.

Najčastěji používané systémy pro správu obsahu (Drupal, WordPress…) většinou nemyslí na to, že hlavní nadpis stránky (h1) může být od titulku odlišný. Pracují tak, že váš nadpis (například tohoto článku) přidají do title. Existují však pluginy a moduly, které vám s tím pomohou a potom můžete bez obav využít svou fantazii a kreativitu. Přidat svému odkazu na stránce atraktivitu, která přinutí uživatele kliknout.

Popis

Popisek stránky je druhá věc, na kterou se jako uživatel podívám. Nevím, jak to Seznam dělá, ale na obrázku výše je popiskem první věta posledního odstavce uvnitř článku. A perfektně odpovídá.

Na Googlu není Netzin první (až třetí):

Smysl SEO na Googlu

Google si také vybral část textu, který podle něj nejvíce napoví, o čem článek pojednává. Nutno říct, že jde o starší odkazy z doby, kdy Netzin neměl vůbec žádné meta-tagy description.

V současné době jsou na tomto webu description duplicitní – je jenom jeden pro všechny stránky. Google má tendenci jej používat častěji než Seznam, záleží ovšem na typu obsahu a je také fakt, že u druhého zmíněného vyhledávače je nutné počítat s menším zpožděním. V první chvíli vezme co jej napadne a teprve později je už jeho popisek relevantnější.

Ukázka Seznam:

Ukázka Seznam

Ukázka Google:

Ukázka Google

Jakmile bude mít Netzin description pro každou stránku unikátní, zdá se, že Google ho bude bez problémů používat. Pouze v případech, kdy si myslí, že ví o lepším, použije ten svůj.

URL adresa

Uživatel chce vědět kam jde. Ne vždy a ne každý, ale já třeba určitě. Smysl takzvaných pěkných odkazů tkví právě v tom, že nalákají uživatele.

Z obrázku výše jasně poznáte, že jde o obsah nějakého www.netzin.cz a že to bude nejspíš článek, protože v URL vidíte slovo clanky. Kdyby tam bylo něco jiného, může to ovlivnit rozhodnutí uživatele. Třeba slovo studie nebo vyzkumy by možná znělo atraktivněji.

A přidám ještě malý tip na závěr. Všimněte si na předposledním obrázku, jaké odlišení odkazů u některých webů používám. Na stránce s výsledky hledání je to docela dobře vidět.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 12. 5. 2016 Úklid některých částí města zajistí jiná firma V oblasti Palackého náměstí, sídliště Máj a centra Českých Budějovic by měla ještě letos zahájit činnost jiná úklidová firma. Současná společnost Treservis končí. K ukončení […] Posted in Jihočeský kraj
  • 30. 1. 2010 Chyba RSS WordPressu Jde o chybu, které si všimnete až v případě, že se pokusíte zobrazit RSS výstup vašeho webu na WordPressu. Nefunkční RSS je přitom velký problém a doslova vašemu webu ublíží. Čtenáři […] Posted in Web
  • Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte22. 12. 2010 Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne […] Posted in Podnikání
  • První botičky4. 1. 2013 První botičky Už při nákupu prvních botiček pro dítě, které vlastně ještě ani pořádně nechodí, jsme si zjišťovali kvalitu prodávaných výrobků. Nejlépe ve všech recenzích a testech dopadly boty Fare a […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • Kamerový systém nově v Českých Budějovicích31. 7. 2007 Kamerový systém nově v Českých Budějovicích Dne 26.12.2006 byl spuštěn zkušební provoz dohlížecího kamerového systému v Českých Budějovicích. Systém obsahuje 22 kamer, 16 z nich je umístěno na místech vyhodnocených policií a […] Posted in Jihočeský kraj
  • 15. 1. 2014 100 dní Langevo: 150 tisíc naučených slovíček Webová hra Langevo.com oslavila 100 dní své existence. Od spuštění v září 2013 již naučila uživatele přes 150 tisíc cizojazyčných slovíček. Langevo je výuková aplikace, která efektivně […] Posted in Ostatní články
  • Nejhledanější slova na Seznam.cz31. 1. 2011 Nejhledanější slova na Seznam.cz V databázi fulltextového vyhledávání Seznam.cz je podle oficiální zprávy blogu Seznamu přes 350 milionů českých stránek. Během jediného dne zpracovává až 17 milionů uživatelských dotazů, […] Posted in Web
  • 29. 7. 2015 V prvním pololetí 2015 klesl počet exekucí V meziročním srovnání je dosavadní letošní podíl nařízených exekucí druhý nejnižší za posledních pět let. Ze statistických dat Ministerstva spravedlnosti vyplývá, že od počátku roku 2015 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jihočeští školáci ve finále celostátní Soutěže finanční gramotnosti11. 4. 2021 Jihočeští školáci ve finále celostátní Soutěže finanční gramotnosti Soutěž finanční gramotnost zná krajské vítěze. Do celostátního finále se probojovaly tři týmy dětí z jižních Čech. Trojčlenné týmy uspěly v náročné konkurenci a prokázaly, že se ve světě […] Posted in Jihočeský kraj
  • 27. 9. 2013 5 psychologických triků, které mohou vylepšit váš text… anebo ho pohřbít Pokud píšete prodejní nebo obsahové texty, víte, že paradoxně nezáleží ani tak na obsahu, ale spíše na formě, kterou je zákazníkovi či čtenáři podán. Následující psychologické triky […] Posted in Podnikání
Podnikání Web

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám