Redakce.org » NETzin.cz Finance e22.cz Apu.cz CZinfo.ORG Pedia.cz Č. Budějovice Lublog.cz

15 nejlepších SEO nástrojů, za které nezaplatíte ani halíř

8. 9. 2013 v 19.38 · Rubrika: SEO, Software

webPokud se pustíte do optimalizace pro vyhledávače na vlastní pěst, brzy zjistíte, že jedním z počátečních oříšků je, zorientovat se ve stovkách nástrojů. Pokud se budete chtít přidržet pouze těch zdarma, výběr se vám příliš nezúží.

A tady přicházíme na pomoc se svými tipy.

Analýza klíčových slov je základ jak pro nový web, tak i pro ten zavedený

SEO nástroje jsou poměrně dobře rozvrstveny. Můžete je najít jako doplňky pro prohlížeče, používat je online, nebo jako klasické programy. Záleží na vás, co vám bude nejlépe vyhovovat.

Pokud začínáte plánovat nový web, je úplně nejdůležitějším krokem analýza klíčových slov. Pomůže vám také se strukturou stránek a možná najdete nějakou výhodu, díky které vyzrajete na konkurenci. Ovšem ani u stávajícího webu není analýza klíčových slov na škodu, poslouží k vylepšení webu.

Tady není moc nad čím přemýšlet, v našich podmínkách jsou bezkonkurenčními online nástroji pro tuto analýzu Google AdWords a Sklik od Seznamu. Adwords má výhodu v možnosti exportu dat, na druhé straně je zjevně primárně jako nástroj pro PPC spíše než pro SEO. Sklik má tu výhodu, že vrací víc klíčových slov.

Kdyby vás tito pomocníci příliš neoslovili, můžete zkusit http://www.stahuj.centrum.cz/vyvojove_nastroje/www-tvorba/ostatni/rank-tracker/“ target=“_blank“>Rank Tracker. Jde o nástroj, který měří pozice vybraných klíčových slov. Pokud nebudete potřebovat ukládat projekty, je zdarma. Podobně můžete využít i český nástroj Collabim, který má tu výhodu, že se dá propojit s Google Analytics. Kromě toho je skvělý i při administraci linkbuildingu a kontroly umístěných odkazů.

Popožeňte roboty, aby vás začali indexovat dřív, než na vás narazí sami!

Když je nový web hotový a nasazený, můžete dát vědět pavoukům, že mají na internetu přírůstek. Přišli by na to sami, ale chvilku by to trvalo. Indexování urychlíte, když zadáte své URL botům Googlu a Seznamu, jejichž vyhledávače mají u nás největší podíl.

Pro vyhledávače je také důležitá validita webu. Existují samozřejmě samostatné validátory, ale můžete si ulehčit práci s nástrojem The W3C Markup Validation Service, který vám zkontroluje validitu všech webových standardů.

Pravidelná kontrola pozic a ranků vám pomůže utéct konkurenci

Další významnou součástí optimalizace webu je průběžné zjišťování, jak si vlastně vede. Patří sem kontrola pozic ve vyhledávačích, počet zaindexovaných stran, hodnoty ranků a počty odkazů.

K monitoringu různých ranků, trafficu a důvěryhodnosti jsou ideální doplňky prohlížeče PageRank Bar a MOZBar. S průzkumem pozice ve vyhledávačích a srovnání s konkurencí vám pomůže také online nástroj Serp.cz.

Anebo si vyberte nástroj, který toho umí víc!

Největší skupinou SEO nástrojů jsou však takové, které zvládnou analyzovat více aspektů optimalizace. Valná většina z nich detailně prozkoumá interní a externí odkazy, povahu anchor textů a sociální odkazy. Spousta z nich ale zobrazí i ranky nebo počet indexovaných stran.

K takovým online nástrojům patří:

Ahrefs – můžete tu monitorovat svůj odkazový profil, také kontrolovat některé ranky nebo si porovnat data pěti domén. Bezplatnost je však omezena na 15 hledání denně.

Majestic SEO – zaměřuje se zejména na odkazový profil. Pokud by se vám nástroj zalíbil, dají se jeho funkce rozšířit i na placenou verzi.

MOZ Open Site Explorer – pracuje hlavně s externími a interními linky, ale i s mírou autority stránek a domén. Dokáže také analyzovat metriky až pěti URL naráz.

SEO Monitor – vrací pozice webu ve vyhledávačích, hodnoty ranků, počty odkazů nebo počty indexovaných stran. Skvělé je na něm to, že si můžete vyžádat pravidelné hodnocení, zasílané na email. Má i placenou verzi.

Pokud by vám vyhovovaly spíš klasické programy, můžete si nainstalovat SEOSurf – ten vám umožní rychle zanalyzovat váš web a jeho odkazový profil.

Přidejte si Netzin do své RSS čtečky

Autor:  

Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.

Komentáře k “15 nejlepších SEO nástrojů, za které nezaplatíte ani halíř”

  1. Pavel Ungr napsal:

    Bohové no to je hezký nesmysl. Kde jste probohy Zuzko vzala, že „Extrémně důležitá pro vyhledávače je také validita webu.“? To je přeci hloupost. a vůbec celý tenhle článek je plný chyb. Žádný nástroj za konzultanta neudělá analýzu klíčových slov a podobně. Myslím, že by bylo dobré tohle zahodit a přepsat. Vezměte si inspiraci například z tohoto článku, ale tady, nezlobte se, jste střelila hodně mimo.

    • Pavel Ungr napsal:

      Ah…jsem tak rozrušený, že jsem URL nevložil http://moz.com/blog/100-free-seo-tools

    • Dobrý den Pavle,
      validita webu možná není extrémně důležitá, ale nevšiml jsem si té části článku, kde se píše, že nějaký nástroj dělá analýzu za konzultanta. Čtu například „Kdyby vás tito pomocníci příliš neoslovili, můžete zkusit..“

      Chcete mi říct, že Vy žádné pomocníky nepoužíváte?

      Zmínka o AdWords a Sklik je podle mě také zcela správná, na sledování pozic ve vyhledávačích, ranků, počtu zaindexovaných stran, počtu odkazů a jejich druhů nevidím nic zvláštního a chybného. A co se týče třeba Collabimu, nepíše tam náhodou zástupce h1, že „Collabim tvoří základ našeho SEO a linkbuildingového oddělení.“ ?

      Takže v čem je problém? Článek je o nástrojích, které SEO konzultantům mohou pomoci.

      • Pavel Ungr napsal:

        Používám. Ale pokud o nich píšu, tak ne zavádějícím způsobem. Problém je v tom, že místo abyste tímto článkem začátečníkům pomohla matete je. Takže tenhle článek je špatný, protože je plný chyb. Vezměme si je postupně.
        1. Nástroje AdWords a Sklik rozhodně nestačí na analýzu klíčových slov, zejména pokud o jejich používání (přesněji o nástrojích pro návrh klíčových slov) nenapíšete nic, tedy žádný návod. Zmínil bych třeba komplikace, na které upozorňuju zde http://blog.bloxxter.cz/rozlucte-se-nastrojem-pro-navrh-klicovych-slov-adwords-prichazi-planovac-keyword-planner/.
        2. Ranktracker neprovádí hodnocení, ale měří pozice vybraných klíčových slov. Není zdarma, jen ho můžete používat zdarma bez funkčnosti ukládání projektů.
        3. Collabim je skvělý nástroj na administraci linkbuildingu, kontroly umístěných odkazů a snad i měření pozic. Jak díky propojení svých Google Analytics můžete „šmírovat“ konkurenci mi není vůbec jasné. Podle mě jinak. Konkurenci naopak můžete šmírovat analýzou odkazového profilu, v čemž vám pomouho ale zcela jiné nástroje než je Collabim.
        4. Možná existuje nástroj, který najednou pomůže prozkoumat interní a externí odkazy, povahu anchor textů a sociální odkazy, zobrazí i ranky, počet indexovaných stran, dělá analýzu klíčových slov nebo ukazuje míru autority stránky a domény. Ale rozhodně to nejsou nástroje zmíněné ve vašem článku. Ty mají poměrně úzké zaměření.
        5. Doporučení SEO analyzátoru je na červenou kartu. Už před pár měsíci jsme psal o tom, jak je tenhle nástroj nebezpečný

        Zuzko, neberte to prosím zle, ale přijde mi, v tématu nejste moc zkušená a proto je článek plný chyb. Pokud příště s podobnými tématy budete chtít pomoct, klidně se ozvěte.

        • Zuzana Kocurková napsal:

          Pavle, určitě to neberu zle a děkuji za tento přesný rozbor. Určitě provedu potřebné změny textu.

    • Plně souhlasím s Pavlem, tohle je fakt špatné (pokud zůstanu u slušných výrazů).

  2. Lukáš Pítra napsal:

    Krom toho, že validita zdrojového kódu se SEO nesouvisí, by autorce prospělo odpoutat se od modlení k rankům a pozicím (proč píšu třeba zde http://www.lukaspitra.cz/honba-za-pozicemi/ ) a vyškrtnout ze svého seznamu SEO-analyzátor (více informací třeba tady http://www.lukaspitra.cz/jak-premyslet-u-seo/).

    Další zavádějící informace je, že všechny zmíněné nástroje jsou použitelné pro praxi zdarma. Je pravda, že všechny použít bezplatně jdou ovšem u některých získáte dostatek potřebných dat až v první placené verzi a dál (např. MajesticSEO).

    Autorce bych doporučil nějaké dobré školení chytrého SEO a práce kolem něj, třeba právě u Pavla Ungra :-)

    • Stejně jako v předchozím případě nikde nevidím, že by se autorka nějak modlila k pozicím a rankům. Pouze jmenuje nástroje na jejich sledování a jaké pozice konzultant sleduje je vedlejší a článek o tom není.

  3. Martin Tomčík napsal:

    Trochu mi tu chybí základní nástroje typu Xenu a nějaké tipy na méně známé, ale o to užitečnější, aplikace – např. rozšíření Block Yourself from Analytics, Side-by-Side SEO Comparison Tool nebo třeba nějaké free analyzátory zpětných odkazů (třeba http://www.backlinktest.com/).

    • Martin napsal:

      Dobrý tip na analyzátor, tenhle jsem neznal. Dokáže někdo doporučit, který z těch placených analyzátorů zpětných odkazů je nejlepší?

  4. Zuzana Kocurková napsal:

    Autorka si asi po dvou měsících, které trávila testováním různých SEO nástrojů, protože jich všichni doporučují 100 nebo 46 uvědomila, že jí tu chybí nějaký článek pro úplné začátečníky či laiky, se kterým se bude dát do začátku časově nenáročně pracovat.

    Je si vědoma, že složitou a velmi provázanou problematiku velmi zjednodušila, ale je přesvědčena, že to je to, co provozovatel mrňavého e-shopu, který si chce zkontrolovat SEO webu, potřebuje.

    Je si také vědoma, že pozice a ranky nehrají tak významnou úlohu, jak se jim kdysi přisuzovalo, ale opět je považuje za ukazatele, které mohou pomoci zorientovat se v počátcích SEO.

  5. Michal Novák napsal:

    Napsat kvalitní článek pro určenou cílovou skupinu je náročné. Tento článek nemíří ani na odborníky ani na lajky.
    Pokud se píše odborník o kontrole „SEO“, bylo by vhodné do textu vložit pár související obrázků, schémat či print screen.
    Nadpisy občas (často) nekorespondují s obsahem. Nadpis:Popožeňte roboty v indexaci; V textu: se píše o validátoru W3C.

    Výše uvedené příklady žádný nástroj nedokáže zhodnotit. Samotné hodnocení obsahu je již na čtenářích…

  6. Já jsem už dlouho žádný SEO analyzátor neviděl funkční. Tento rok jsem ale zaznamenal vcelku ucházející web na test SEO http://www.silaseo.cz je zcela zdarma a rozhodně tam nepíšou, že to nahradí odborníka, právě naopak. Palec nahoru za to.

Přidat komentář

   Tipy na obsah:   Webhosting v ČR   RSS agregátory   Affiliate programy   Fotobanky   Technologie připojení k internetu   Návod na tvorbu webu v HTML a CSS