• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Luboš Kudláček 2. 10. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

SEOJednoduché vysvětlení věty, která se dá ke vší smůle vyložit různými způsoby.

Větu: „SEO není o pozicích, ale o zisku“ musela někdy v minulosti vyřknout nějaká autoritativní osoba, protože ji převzalo hodně lidí a narazíte na ni docela často.

Bohužel není úplně jasná.

Správně by totiž měla znít:

SEO je o pozicích, které vedou k zisku.

Jenže to nezní tak profesionálně a hlavně nevysvětlitelně. SEO jistě není o nerelevantních pozicích, není o první pozici na nesmysl, který nikdo nehledá. Není o pozici na slovo restaurace. I když to pro nějakou restauraci z Horní Dolní bude znít dobře, hosty jí ani tato na první pohled zajímavá pozice nepřinese.

LOKÁLNÍ WEBY

Návod na SEO pro restauraci z Horní Dolní

Napřed poznámka: Tento SEO návod lze uplatnit třeba i u truhlářství, penzionu, hotelu, půjčovny lodiček, květinářství, knihkupectví, cukrárny a videopůjčovny.

  1. Editujte zdrojový kód své stránky a najděte značky <title> a </title>. Mezi tyto značky vložte „Restaurace Horní Dolní, hospoda, dobré jídlo a pití“.
  2. Najděte ve zdrojovém kódu místo pro obsah a napište tam: Jste na webu restaurace v Horní Dolní. Vaříme teplá jídla po celý den, můžete si k nám zajít na oběd, na večeři i na snídani. (Přidejte další text o restauraci podle svého uvážení.)
  3. Použijte přidávací formuláře vyhledávačů (Google, Seznam), případně zkuste registraci do největších katalogů (3 v pohodě stačí).

Gratuluji. Máte na svém webu SEO. Zaručuji vám, že jakmile bude někdo hledat restauraci v Horní Dolní, určitě váš web najde. A můžu vám dokonce garantovat pozice.

Jaké pozice jsou důležité

S trochou nadsázky jsem se na předchozím příkladu snažil ukázat, že v případě lokálního byznysu není těžké prorazit a mít svou pozici téměř jistou. Mám zkušenosti třeba s restaurací v Krumlově, což není úplně bezkonkurenční prostředí, ale získat pozici s obchodní úspěšností je celkem snadné.

SEO je o zisku z této pozice. Tedy o tom, že restaurace má zajímavou přední pozici v případech, kdy lidé hledají místo, kde se najíst.

Základem je tedy analýza

Majitel pohostinského zařízení v již několikrát zmíněné obci musí vědět, z jakého důvodu ho lidé na webu najdou. A pokud se nebavíme o eshopu s jasně definovatelnou silně konkurenční skupinou produktů (a to neděláme), kde už on-page faktory prostě nestačí, je výše zmíněný návod univerzální opravdu pro jakékoli lokální zařízení.

Informací podobných těm v tomto článku je na internetu poměrně dost. Sám se opakuji, dělám to snad naposledy a docela nerad. Často se ale setkávám s lidmi, kteří tuto informaci nemají, možná je opakování matka moudrosti, třeba přispěji k tomu, že někdo tento článek najde a konečně pochopí, že je potřeba se i nad touto věcí zamyslet. Nedělat ukvapené závěry o zbytečnosti vlastních webových stránek a během několika minut je dostat na ty správné pozice, které konečně povedou k zisku.

WEBY OBECNĚ

No jo! Ale co když web není lokální?

Tři pravidla:

  1. Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
  2. Existuje spousta komerčních hledaných výrazů, které však z určité části lidé nehledají proto, že by chtěli něco nakupovat. Mohou se o věc jenom zajímat.
  3. Za určitou dobu a za určitý obnos peněz je možné vybudovat pozici ve výsledcích hledání na jakoukoli hledanou frázi.

Z toho vyplývá, že je třeba najít ta nejlepší slovní spojení, která povedou k nákupu (nebo jiné požadované ziskové akci) lidí, kteří přes ně na stránku přijdou. A dále je potřeba vypočítat, jestli taková pozice skutečně vede k zisku. Jestli nejde jenom o hezký příjem při nákladech tyto příjmy převyšující.

V praxi to vypadá tak, že je možné být v první trojce na klíčové „RC modely“, ale má web takovou nabídku? Dokáže oslovit a přimět k nákupu? Kolik stojí RC model? Kolik má eshop zisk z každého prodaného? Kolik lidí chce nějaký model koupit za určité období, tedy jaká je poptávka?

Příjmy eshopu – výdaje na provoz eshopu – výdaje na marketing a SEO = zisk

To je důvod, proč SEO není o pozicích, ale o zisku. A pozicích, které zisk generují.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Portál Webdesignéři.cz nabízí přehled více jak 700 firem20. 8. 2010 Portál Webdesignéři.cz nabízí přehled více jak 700 firem Portál Webdesignéři.cz nabízející přehled firem a jednotlivců z oblasti tvorby internetových stránek, webdesignu, programování, marketingu a poradenství, překročil 11. srpna 2010 hranici […] Posted in Ostatní články
  • 5. 6. 2019 Dětský den s Albertem bude 10. 6. na Palačáku V pondělí 10. června ožije od 14,30 do 16,30 hodin park na Palackého náměstí v Českých Budějovicích oslavou mezinárodního svátku Dne dětí. Pro malé návštěvníky jsou připraveny nejen […] Posted in Jihočeský kraj
  • Propagace Facebooku Českou televizí11. 8. 2010 Propagace Facebooku Českou televizí U tiskové zprávy publikované zde na Netzinu se objevil zajímavý komentář, jehož myšlenka si zaslouží více pozornosti. Česká televize zavedla v květnu tohoto roku na svém webu ct24.cz […] Posted in Ostatní články
  • 14. 7. 2015 GE Money Bank nabízí půjčky online, od začátku roku půjčila 8 miliard Zájemci o půjčku mohou u GE Money Bank nově požádat o schválení online. Tato inovace ušetří klientům čas, k vyřízení žádosti stačí pět minut, přičemž samotné schvalování trvá jen 30 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Propad na Seznamu? Čím to?25. 9. 2010 Propad na Seznamu? Čím to? Čtyři hlavní důvody, proč váš web není na té správné pozici ve výsledcích hledání. Velmi arogantní sobotní glosa, která se patrně nedostane k lidem, kteří by ji potřebovali, aneb než […] Posted in Podnikání, Web
  • CETIN začíná s masivní výstavbou optické sítě [tisková zpráva]18. 9. 2015 CETIN začíná s masivní výstavbou optické sítě [tisková zpráva] Společnost Česká telekomunikační infrastruktura a.s., (zkráceně CETIN) v nejbližších šesti měsících zvýší rychlost internetového připojení pro 111 tisíc bytových jednotek. Více než […] Posted in Technika, software
  • Jak funguje úvěrový byznys autobazarů15. 7. 2015 Jak funguje úvěrový byznys autobazarů Některé ze společností poskytující půjčky skrze autobazary již v minulosti oznámily, že se distancují od praktik, které na půdě autobazarů jeho zaměstnanci provádějí. Pořád ale platí, že […] Posted in Finance, ekonomika
  • Dnes spuštěn PirateLeaks.cz21. 12. 2010 Dnes spuštěn PirateLeaks.cz Pirátská strana dnes spustila web pro bezpečné a anonymní předání utajovaných a cenzurovaných materiálů. Chce tak pomoci otevřenosti a bojovat proti síti politické korupce a organizovanému […] Posted in Společnost
  • 18. 5. 2011 Sleva na webhosting od WEDOS Internet ve spolupráci s Netzin.cz Od dnešního dne je možné využít speciální nabídky slevy na webhostingové služby od společnosti Wedos Internet a.s. Při objednávce stačí zadat speciální kód a cena bude ponížena o 20 […] Posted in Web
  • 29. 1. 2011 Asociace slevových serverů Slevomat.cz se snaží prosadit vznik asociace, která by všechny slevové servery zavazovala k dodržování určitých podmínek. Zakládací schůze byla svolána na devátý únor. Cílem je prosadit […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám