• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Proč je SEO o zisku a ne o pozicích

Luboš Kudláček 2. 10. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

SEOJednoduché vysvětlení věty, která se dá ke vší smůle vyložit různými způsoby.

Větu: „SEO není o pozicích, ale o zisku“ musela někdy v minulosti vyřknout nějaká autoritativní osoba, protože ji převzalo hodně lidí a narazíte na ni docela často.

Bohužel není úplně jasná.

Správně by totiž měla znít:

SEO je o pozicích, které vedou k zisku.

Jenže to nezní tak profesionálně a hlavně nevysvětlitelně. SEO jistě není o nerelevantních pozicích, není o první pozici na nesmysl, který nikdo nehledá. Není o pozici na slovo restaurace. I když to pro nějakou restauraci z Horní Dolní bude znít dobře, hosty jí ani tato na první pohled zajímavá pozice nepřinese.

LOKÁLNÍ WEBY

Návod na SEO pro restauraci z Horní Dolní

Napřed poznámka: Tento SEO návod lze uplatnit třeba i u truhlářství, penzionu, hotelu, půjčovny lodiček, květinářství, knihkupectví, cukrárny a videopůjčovny.

  1. Editujte zdrojový kód své stránky a najděte značky <title> a </title>. Mezi tyto značky vložte „Restaurace Horní Dolní, hospoda, dobré jídlo a pití“.
  2. Najděte ve zdrojovém kódu místo pro obsah a napište tam: Jste na webu restaurace v Horní Dolní. Vaříme teplá jídla po celý den, můžete si k nám zajít na oběd, na večeři i na snídani. (Přidejte další text o restauraci podle svého uvážení.)
  3. Použijte přidávací formuláře vyhledávačů (Google, Seznam), případně zkuste registraci do největších katalogů (3 v pohodě stačí).

Gratuluji. Máte na svém webu SEO. Zaručuji vám, že jakmile bude někdo hledat restauraci v Horní Dolní, určitě váš web najde. A můžu vám dokonce garantovat pozice.

Jaké pozice jsou důležité

S trochou nadsázky jsem se na předchozím příkladu snažil ukázat, že v případě lokálního byznysu není těžké prorazit a mít svou pozici téměř jistou. Mám zkušenosti třeba s restaurací v Krumlově, což není úplně bezkonkurenční prostředí, ale získat pozici s obchodní úspěšností je celkem snadné.

SEO je o zisku z této pozice. Tedy o tom, že restaurace má zajímavou přední pozici v případech, kdy lidé hledají místo, kde se najíst.

Základem je tedy analýza

Majitel pohostinského zařízení v již několikrát zmíněné obci musí vědět, z jakého důvodu ho lidé na webu najdou. A pokud se nebavíme o eshopu s jasně definovatelnou silně konkurenční skupinou produktů (a to neděláme), kde už on-page faktory prostě nestačí, je výše zmíněný návod univerzální opravdu pro jakékoli lokální zařízení.

Informací podobných těm v tomto článku je na internetu poměrně dost. Sám se opakuji, dělám to snad naposledy a docela nerad. Často se ale setkávám s lidmi, kteří tuto informaci nemají, možná je opakování matka moudrosti, třeba přispěji k tomu, že někdo tento článek najde a konečně pochopí, že je potřeba se i nad touto věcí zamyslet. Nedělat ukvapené závěry o zbytečnosti vlastních webových stránek a během několika minut je dostat na ty správné pozice, které konečně povedou k zisku.

WEBY OBECNĚ

No jo! Ale co když web není lokální?

Tři pravidla:

  1. Zisk se počítá jako rozdíl mezi příjmy a výdaji.
  2. Existuje spousta komerčních hledaných výrazů, které však z určité části lidé nehledají proto, že by chtěli něco nakupovat. Mohou se o věc jenom zajímat.
  3. Za určitou dobu a za určitý obnos peněz je možné vybudovat pozici ve výsledcích hledání na jakoukoli hledanou frázi.

Z toho vyplývá, že je třeba najít ta nejlepší slovní spojení, která povedou k nákupu (nebo jiné požadované ziskové akci) lidí, kteří přes ně na stránku přijdou. A dále je potřeba vypočítat, jestli taková pozice skutečně vede k zisku. Jestli nejde jenom o hezký příjem při nákladech tyto příjmy převyšující.

V praxi to vypadá tak, že je možné být v první trojce na klíčové „RC modely“, ale má web takovou nabídku? Dokáže oslovit a přimět k nákupu? Kolik stojí RC model? Kolik má eshop zisk z každého prodaného? Kolik lidí chce nějaký model koupit za určité období, tedy jaká je poptávka?

Příjmy eshopu – výdaje na provoz eshopu – výdaje na marketing a SEO = zisk

To je důvod, proč SEO není o pozicích, ale o zisku. A pozicích, které zisk generují.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 25. 6. 2014 Na český trh vstupuje YotaPhone, telefon se dvěma displeji Telefon YotaPhone s LCD displejem na čelní straně a druhým displejem s elektronickým papírem (EPD) na zadní, dnes vstupuje na český trh. YotaPhone představuje ve světě smartphonů zcela […] Posted in Technika, software
  • Londýnské The Times spustily placený web31. 5. 2010 Londýnské The Times spustily placený web Deník The Times je od loňska první, který zamezí bezplatnému prohlížení svého webu a začne za něj vybírat peníze. Vlastníkem je Rupert Murdoch, který zpoplatnění svých webů oznámil již […] Posted in Podnikání
  • 21. 4. 2013 inet4 rozšiřuje svou síť na Táborsku Poskytovatel internetového připojení v jižních Čechách, inet4 s.r.o., buduje od roku 2011 bezdrátovou a optickou síť v Táboře a okolí. V současné době se mohou obyvatelé zmíněných […] Posted in Jihočeský kraj
  • 18. 9. 2015 40 % Čechů nikdy nezměnilo svou banku Banku už někdy změnilo 60 % Čechů. Dalších 10 % se na to chystá. Při výběru nové banky je zajímají hlavně poplatky a funkční internetové bankovnictví, jinak jsou ale Češi ke své bance […] Posted in Finance, ekonomika
  • Co se hledá na Seznamu najdete aktuálně na Twitteru22. 8. 2013 Co se hledá na Seznamu najdete aktuálně na Twitteru Seznam skokanů, tedy vyhledávacích dotazů, u nichž došlo aktuálně k výraznému nárůstu hledanosti, zveřejňuje nyní Seznam.cz na Twitteru. V tweetu je vždy uveden skokan – tedy dotaz, […] Posted in Web, Marketing
  • Dobíjení karet O2 přes terminály Sazka pozastaveno18. 3. 2011 Dobíjení karet O2 přes terminály Sazka pozastaveno Dobíjení předplacených O2 karet přes Sazka terminály bude pozastaveno. Společnosti Telefónica O2 Czech Republic a Sazka se dohodly na pozastavení dobíjení kreditu předplacených O2 karet […] Posted in Technika, software
  • 22. 10. 2014 Na zlatých mincích ČNB budou hrady Česká národní banka představila nový emisní plán pamětních mincí na období 2016 až 2020. Jeho součástí budou dva tematické cykly. Desetidílný cyklus zlatých mincí v nominální hodnotě 5 000 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Bruggy – nejromantičtější město Belgie [fotoblog]20. 6. 2019 Bruggy – nejromantičtější město Belgie [fotoblog] Bruggy mají pověst nejromantičtějšího nebo také vůbec nejhezčího města Belgie. Leží přibližně 90 km od Bruselu a jsou správním a historickým centrem provincie Západní […] Posted in Cestování a turistika
  • O2 TV zjednodušuje nabídku a ruší podmínky mít od O2 také internet27. 5. 2015 O2 TV zjednodušuje nabídku a ruší podmínky mít od O2 také internet Operátor O2 představil nové tarify služby O2 TV, jejichž součástí je i nový kanál O2 Sport s exkluzivním sportovním obsahem. Televizi od O2 si navíc bude moci pořídit každý bez ohledu na […] Posted in Technika, software
  • 3 místa s informacemi o bezpečném užívání internetu2. 9. 2010 3 místa s informacemi o bezpečném užívání internetu Světová pavučina má kromě nesporných výhod i stinné stránky. Svobodného užívání totiž kdekdo zneužívá. Nevhodný obsah, on-line podvody, kyberšikana a podobné věci jsou problémy e-světa, […] Posted in Ostatní články
Podnikání Web

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám