• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Kreditní karta – jak funguje tento nejhorší bankovní produkt?

Kreditní karta – jak funguje tento nejhorší bankovní produkt?

Redakce NETzin.cz 25. 2. 2018     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: kreditní karta

Kreditní karta je oblíbeným bankovním i nebankovním produktem, který u klientů finančních institucí budí zdání, že je velmi výhodný. Má to ale háček.

kreditka

Podívejme se napřed na to, co to vlastně kreditní karta je. Jde o platební kartu, která ale není napojena na běžný či jiný druh z klasických účtů, nýbrž na revolvingový úvěr (můžete splácet a přitom dále čerpat až do nastaveného limitu) – kartou tak může její držitel platit na dluh, čili půjčovat si opakovaně peníze.

Kreditní kartu se snaží svým klientům nabídnout řada bank (např. nedávno s ní přišla s velkou slávou i Fio banka). Lákají na slevy v obchodech, bonusové programy se sbíráním bodů za nákupy, vracení určitého procenta z nákupu zpět apod. A když si vezmete spotřebitelský úvěr na nějaké zboží, často bude právě kreditka doplňkem, který nechtěně dostanete s příslibem, že se jedná o „kartu plnou výhod“ či něco podobného.

Ve skutečnosti je ale kreditní karta ošemetná věc sázející na to, že lidé neznají přesně princip jejího fungování. Jde v první řadě o ono lákavé bezúročné období, které se často nepočítá od data nákupu, jak si lidé myslí, ale od data začátku zúčtovacího období nastaveného bankou, většinou od prvního dne měsíci. Stručně řečeno – kreditní karta musí bance vydělávat peníze a dělá to tím způsobem, že klient nedodrží bezúročné období a zaplatí tím pádem mnohdy poměrně vysoký úrok srovnatelný s úrokem u nevýhodných půjček.

Kreditní karta, ve skutečnosti zřejmě jeden z nejméně výhodných bankovních úvěrových produktů, se výrazně rozšířila ze dvou důvodů. Za prvé, jak již bylo řečeno, je lidem vnucována jako doplněk k jiným úvěrům na zboží a zákazník často připravené sumě neodolá. Za druhé je pro banky tak výhodná, že ji poskytnou i rizikovým skupinám klientů, kterým by jinak klasický úvěr ani neposkytly.

Kreditní karta přímo vytváří dluhovou spirálu tím, že umožňuje nakupování na dluh a tváří se přitom, že ještě poskytuje nějaké výhody. Ve skutečnosti jde o past, do které stačí spadnout jenom jednou.

Tento článek vyjadřuje osobní názor autora.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Skrýt na zdi19. 7. 2017 Žádáte o úvěr, kreditku nebo hypotéku? Registr dlužníků vám muže zatopit! Pokud jdete žádat o úvěr, kreditku, hypotéku, chcete auto na leasing nebo vybavení na splátky, podle zákona o spotřebitelském úvěru musí finanční instituce prověřit, zda půjčku utáhnete. […] Posted in Finance, ekonomika
  • 3. 7. 2015 Pravda o kreditních kartách Pokud vezmeme v úvahu pouze běžné bankovní produkty, je kreditní karta tím největším minimálně chytákem, ne-li přímo podvodem na dlužníky, kteří se rozhodnou si ji pořídit. Kreditní […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jak používat Child Themes25. 6. 2011 Jak používat Child Themes Child theme je šablona WordPressu, která přebírá soubory svého rodiče, tedy šablony jí nadřazené, a lze v ní cokoli upravit bez obav z toho, že o změny přijdete při aktualizaci […] Posted in Web
  • 2. 11. 2011 Wedos – Dny otevřených dveří 2011 Sídlo Wedosu jsem navštívil 26.10.2011, tedy první den otevřených dveří, kdy bylo na programu nejvíce pro mě zajímavých přednášek. Navštívil jsem datacentrum a zároveň i sídlo firmy v […] Posted in Web
  • Kaktus12. 8. 2014 Kaktus má 50 000 zákazníků Kaktus za 10 měsíců na trhu nasbíral 50 000 tisíc zákazníků. Ti si nejvíce cení připojení k sociální síti Facebook zdarma, účtování jen skutečně provolaných vteřin a zákaznické péče přímo […] Posted in Technika, software
  • 26. 7. 2010 Backlinksgenius – první dojmy a ohlasy Na českém Internetu se před časem objevil nový reklamní systém (zprávička), který inzerentům umožňuje zakoupit na určité časové období odkazy z článků na partnerských webech. Majitel webu […] Posted in Podnikání, Web
  • Wedos třetí největší v ČR18. 4. 2012 Wedos třetí největší v ČR Podle statistik CZ.NIC je webhostingová společnost WEDOS Internet, a.s. za pouhých 19 měsíců na třetím místě v počtu obsluhovaných .CZ domén. Více jich má ACTIVE 24 (2.místo) a nejlépe je […] Posted in Web
  • Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén13. 5. 2011 Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén Podle statistik mají téměř poloviční zastoupení držitelé s jedinou registrovanou doménou, nejvyšší počet domén registrovaných na jednoho držitele je 2 752. Průměrný měsíční přírůstek […] Posted in Web
  • Bohemia JazzFest14. 7. 2008 Bohemia JazzFest Bohemia JazzFest zavítá do našeho města 19.7.2008 a začíná v 16:00. Místo: Náměstí Přemysla Otakara II. Program: 1. MAX FRANKL QUARTET (D) 2. Michal Gera Band (CZ) 3. MATÚŠ JAKABČIC […] Posted in Jihočeský kraj
  • Flash5. 6. 2014 Samsung zahájil oficiální prodej tabletů Samsung GALAXY Tab4 Samsung uvádí na český trh novou řadu tabletů GALAXY Tab4 s WXGA displeji, které mají rozlišení 1280 x 800 pixelů a poměr stran 16:10. Všechny modely pohání čtyřjádrový procesor s taktem […] Posted in Technika, software
Finance, ekonomika
kreditní karta

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám